کاهش شدید قیمت خودروهای وارداتی؛ ریزش‌های ۲۰۰ میلیون تومانی

0 1,022

قیمت خودروهای وارداتی در هفته نخست اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ روند نزولی فروردین ماه را ادامه داده و در حال حاضر به طرز قابل‌توجهی کاهش یافته است.

دلیل اصلی سیر نزولی قیمت خودروهای وارداتی را می‌توان در ریزش نرخ‌ها در بازارهای موازی طلا، سکه و ارز جستجو کرد چراکه در فروردین ماه قیمت دلار ۵/ ۳ درصد و قیمت سکه ۵/ ۸ درصد کاهش یافته و امید می‌رود که این روند نزولی در طی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نیز ادامه یابد.

قیمت خودروهای خارجی تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر نرخ ارز بوده و با توجه به چشم‌انداز و انتظارات ایجاد شده برای کاهش بیشتر نرخ ارز، احتمالا این روند نزولی به حرکت خود تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داد.

در طی این مدت خودرویی مانند رنو کولیوس ۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و قیمت آن از ۲ میلیارد و صد میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که زمزمه بازگشت شرکای خارجی خودروسازان به کشور سبب شده که بازار خودروهای مونتاژی و وارداتی تا حد بسیار زیادی متعادل شده و حباب قیمت‌ها به میزان قابل‌توجهی کوچک شود. پیش از این کارشناسان از حباب ۳۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی صحبت کرده و بر لزوم ترکیدن این حباب تاکید داشتند.

چه خبر از بازار خودروهای خارجی؟

در حال حاضر هر دستگاه رنو تالیسمان در بازار با ۳۰ میلیون تومان کاهش قیمت با بهای ۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین هر دستگاه کیا اپتیما نیز با کاهش ۱۵۰ میلیون تومانی برچسب قیمتی ۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است.

بیشترین میزان کاهش قیمت به کیا سورنتو اختصاص داشته و در حال حاضر این خودرو ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. بهای این خودرو نسبت به روزهای نخست فروردین ماه ۲۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

قیمت خودرو میتسوبیشی asx نیز از یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین در روزهای نخست اردیبهشت ماه هر دستگاه هیوندای النترا با بهای یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان دادوستد می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.