اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

آیا عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت کاهش یافته است؟

با توجه به گزارش‌های مردمی دریافتی عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. برخی از افراد علت این موضوع را به صادرات این بنزین ربط داده و برخی دیگر از کاهش تولید آن صحبت به میان می‌آورند.

اما با توجه به گفته‌های رییس صنف جایگاه‌داران، با افزایش قیمت بنزین و همچنین شیوع ویروس کرونا در طی یک سال گذشته استقبال عمومی از بنزین سوپر کاهش قابل‌توجهی یافته و به همین علت نیز عرضه این سوخت در جایگاه‌ها کم شده است.

از آنجا که ظرفیت تولید روزانه بنزین در کشور ۱۱۰ میلیون لیتر است و روزانه تنها ۴۷ میلیون لیتر بنزین با کیفیت بالاتر از یورو۵ در کشور تولید می‌شود، شایعه کمبود بنزین سوپر به دلیل ناتوانی در تولید یا افزایش صادرات به طور کلی رد می‌شود.

کاهش ۲۶ درصدی مصرف بنزین سوپر

به گفته برخی مسئولان این حوزه، بنزین سوپر همچنان در جایگاه‌های نواحی غرب و شرق پایتخت عرضه می‌شود و شایعه عدم عرضه آن صحت ندارد. پیش از این نیز بنزین سوپر در تمامی جایگاه‌ها عرضه نمی‌شد و جایگاه‌های خاصی این سوخت را در اختیار مردم قرار می‌دادند.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب کاهش مصرف بنزین سوپر شده است، فاصله قیمتی این بنزین با بنزین سهمیه‌ای است. به علاوه امکان خرید بنزین سوپر با کارت سوخت نیز وجود ندارد و به همین علت نیز اقبال عمومی مردم از بنزین سوپر کاهش یافته است.

جالب است بدانید تا پیش از سهمیه‌بندی بنزین و شیوع ویروس کرونا بنزین سوپر حدودا ۳۰ درصد از مصرف روزانه کشور را شامل می‌شد، اما حالا با گذشت حدودا یک سال این عدد به حدود ۴ درصد رسیده است.

/blog/reduce-supply-premium-gasoline/amp/
اخبار بازار لوازم خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید