تصمیم رنو برای بازگشت به ایران جدی است

0 1,311

با افزایش احتمال توافق هسته‌ای رنو اعلام کرده است که آماده بازگشت به ایران است. این کمپانی فرانسوی همچنین با توجه به خلأ حضور هموطن‌اش پژو قصد دارد متفاوت و صد البته قوی‌تر از گذشته عمل کند.

تصمیم رنو برای بازگشت به ایران جدی است – مرداد ۱۴۰۰

رنو مجددا اعلام کرده است که تصمیم قطعی برای بازگشت به ایران دارد و اگر برجام احیا شده و تحریم‌ها لغو شود بلافاصله به بازار ایران بازخواهد گشت.

علاوه‌بر رنو برخی از قطعه‌سازان فرانسوی نیز برای بازگشت به کشورمان اعلام آمادگی کرده و مشتاق هستند تا فعالیت‌های گذشته خود را مجددا از سر بگیرند. البته تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود خبری از شرکای فرانسوی در ایران نخواهد بود.

جالب بدانید بعضی از کارشناسان اشتیاق رنو برای بازگشت به کشورمان را چندان جدی نمی‌گیرند چراکه معتقد هستند این شرکت فرانسوی در دوران برجام نیز برنامه‌های خاص و وسیعی برای پیاده‌سازی در کشورمان داشت که البته نتوانست هیچ‌کدام را به مرحله اجرا برساند.

در آن زمان رنو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و یکی از شرکت‌های بخش خصوصی قراردادی را منعقد کرد و با وجود آنکه دست بالا را در این قرارداد داشت در نهایت نتوانست برنامه‌های خود را در کشورمان عملیاتی کند.

برنامه رنو برای بازگشت به بازار ایران – فرودین ۱۴۰۰

فعلا پژو با توجه به ادغام سال گذشته خود و تولید برند استلانتیس، نمی‌تواند در کشورمان حضور پیدا کند و این موضوع حتی اگر موقتی باشد نیز یک فرصت طلایی را برای رنو فراهم می‌کند تا در صورت لغو تحریم‌ها به ایفای نقش اساسی در صنعت خودروسازی کشورمان بپردازد.

البته که مدیران رنو چندان اعتقادی به واژه بازگشت ندارند چراکه به عقیده آن‌ها این کمپانی فعالیت‌های خود را در ایران تنها تعلیق کرده بود و حتی شرکت مشترک ایرانی‌ها و رنو (رنوپارس) در دوران تحریم همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داده است.

promotion banner

رنو می‌خواهد مستقل باشد

جالب است که بدانید رنو دیگر تمایلی ندارد فعالیت خود در کشورمان را به صورتی مشارکتی با ایران خودرو و سایپا ادامه دهد و به دنبال آن است که پس از لغو تحریم‌ها با تاسیس یا خرید یک کارخانه در کشورمان، فعالیت خود را به طور مستقل ادامه دهد.

در کنار فعالیت مستقل، مشکلی نیز بابت همکاری مشترک با خودروسازان ایرانی وجود نخواهد داشت، منتها این مشارکت در حد مونتاژکاری خواهد بود و خودروساز فرانسوی در کنار آن، کارخانه مخصوص خود را هم خواهد داشت.

رنو قصد دارد علاوه‌بر محصولات سواری بر روی تولید انواع خودروها نیز تمرکز کند. همچنین رنو احتمالا بخشی از محصولات تولیدی خود در کشورمان را به دیگر کشورهای منطقه نیز صادر خواهد کرد. با توجه به برنامه‌هایی که رنو دارد، به نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد نسخه جهانی خود را برای ایران نیز بپیچد.

رنو در عمده سایت‌های خارجی خود به خصوص در کشورهایی مانند رومانی، روسیه و ترکیه، به صورت مستقل فعالیت می‌کند و کارخانه و خط تولید متعلق به خود را دارد. این کمپانی فرانسوی امیدوار است که بتواند با برداشته شدن تحریم‌ها در طی ۱۰ سال پیش‌رو صنعت خودروسازی کشورمان را به یک صنعت صادرات محور تبدیل کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.