فروش لنت ترمز تقلبی به بازارهای آنلاین نیز رسید

0 1,731

بررسی لوازم یدکی موجود در بازار نشان می‌دهد که عرضه لنت ترمز تقلبی به خصوص در بازار اینترنتی و سایت‌های آنلاین به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است و فضای مجازی به جولانگاهی برای فروش لنت ترمز تقلبی تبدیل شده است.

هرچند میزان لوازم یدکی تقلبی عرضه شده در بازار آزاد نیز بالاست و این موضوع همواره یکی از گلایه‌های اصلی مشتریان لوازم یدکی است اما سایت‌های اینترنتی به خصوص در سال‌های اخیر و با رونق گرفتن فروش اینترنتی در کشورمان شرایطی به مراتب بدتر دارند.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین

یکی از کارشناسان حوزه لوازم یدکی در خصوص فروش لنت ترمز تقلبی در سایت‌های اینترنتی گفت: «متاسفانه لنت‌های تقلبی در سایت‌های اینترنتی به وفور عرضه می‌شود. به‌عنوان‌مثال یکی از فروشگاه‌های بنام اینترنتی برخی جنس‌های تقلبی را با نام اصل و با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ بازار عرضه می‌کند تا بتواند با این ترفند اجناس تقلبی را به فروش برساند و این موضوع باعث رشد لنت‌های زیرپله‌ای شده است.»

فروش لنت ترمز تقلبی

این فعال بازار در ادامه اضافه کرد: «با هزینه‌ای در حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان می‌توان نسبت به راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی و فروش اقدام کرد. روال سایت‌های اینترنتی بدین صورت است که اگر جنسی تقلبی باشد این سایت‌ها هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال کالای تقلبی فروخته شده قبول نمی‌کنند. در کنار این موضوع بسیاری از افراد برای کالاهای ۱۰۰ هزار تومانی حاضر به شکایت و شروع یک دعوای حقوقی و کیفری نیستند. بدین صورت است که بسیاری از فروشگاهای اینترنتی اقدام به فروش اقلام و کالاهای تقلبی کرده و سود خوبی را نیز از این راه کسب می‌کنند.»

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

نظارتی بر بازار لوازم یدکی نیست

با توجه به گفته‌های وی بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و مطرح کشور لنت ترمز تقلبی به مشتریان خود عرضه می‌کنند و متاسفانه این موضوع پیگیری نیز نمی‌شود.

امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک دستگاه‌های نظارتی با سختگیری بیشتری نسبت به فروشگاه‌های لوازم یدکی به خصوص فروشگاه‌های آنلاین عمل کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.