اخذ مالیات از خودروهای لوکس در بودجه ۱۴۰۰

0 1,558

در بودجه سال ۱۴۰۰ صحبت‌هایی از اخذ مالیات از خودروهای لوکس به گوش می‌رسد. مصوبه‌ای که به نظر می‌رسد می‌تواند کسری بودجه سال جاری را نیز برطرف کند.

بحث اخذ مالیات از خودروهای لوکس مخالفان و موافقان خاص خود را دارد. در این حوزه باید ملاک و معیاری برای دریافت مالیات مشخص شده و سپس موضوع در جلسه‌ای علنی در مجلس مشخص شود.

در نهایت مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ باید در جلسه علنی نیز به تصویب برسند. در صورت تصویر با تاکید شورای نگهبان این مصوبات به قانون تبدیل خواهند شد.

اخذ مالیات از خودروهای لوکس

مالیات خودروهای لوکس در بودجه ۹۹

سال گذشته نیز این مالیات در بودجه ۹۹ در نظر گرفته شد و براساس آن انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شدند که به شرح زیر است:

۱- نسبت به مازاد یک تا یک و نیم میلیارد تومان، نیم درصد

۲- نسبت به مازاد یک و نیم تا سه میلیارد تومان، سه درصد

۳- نسبت به مازاد سه میلیارد تومان به بالا، یک و نیم درصد

حتما بخوانید: چطور خودروی‌مان را سریع و بی‌دردسر بفروشیم؟

بر این اساس، خودروی سه میلیارد تومانی مالیات سالانه ۱۵ میلیون تومان و خودروی ۵ میلیارد تومانی نیز مالیات سالانه ۳۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کردند.

این دست از مالیات‌ها را مالیات بر ثروت عنوان می‌کنند و کمترین اثرات منفی اقتصادی را از آن شاهد هستیم. مالیات بر خودرو به خصوص در مورد خودروهای خاص علاوه بر افزایش درآمد دولت، موجب کاهش فاصله طبقاتی و تقویت عدالت در جامعه نیز می‌شود.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.