تیگارد X35 در بازار آزاد چند؟ فروردین ماه ۱۴۰۲

0 1,457
تیگارد X35 محصول جدیدی از شرکت سانیار موتور است که در بازار چین با نام بایک X35 شناخته می‌شود. این خودرو در اسفندماه سال گذشته در قالب طرح فروش فوق‌العاده با قیمت قطعی ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار گرفت. پس از حدود یک ماه، حالا قیمت تیگارد X35 در بازار آزاد مشخص شده است.

تیگارد X35 کراس‌اوور جدید سانیار موتور است که در بازار داخلی در برابر رقبای سرسختی همچون هایما S5 ایران‌خودرو و ام وی ام X55 مدیران خودرو قرار می‌گیرد. در حالی که قیمت این دو محصول در بازار آزاد به ترتیب به حداکثر ۱.۵۵ میلیارد و ۱.۴ میلیارد تومان می‌رسد، تیگارد ایکس ۳۵ با بدنه سفیدرنگ در بازه ۱.۴۵ الی ۱.۹ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت تیگارد X35 در بازار آزاد حداقل ۴۰۰ و حداکثر ۹۰۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت اعلام‌شده در طرح فروش فوق‌العاده اسفندماه است. هرچند که هر دو به‌عنوان خودروهای مدل ۱۴۰۲ پلاک گذاری می‌شوند. جالب اینکه این خودرو در بازار جهانی حدود ۱۴ هزار دلار قیمت دارد که با فرض دلار ۵۰ هزار تومانی، تنها ۷۰۰ میلیون تومان است!

ناگفته نماند که با به میدان آمدن شورای عالی رقابت و تعیین فرمول جدید قیمت‌گذاری تنظیم بازار، علاوه بر خودروهای وارداتی شاهد اعمال تغییراتی در خودروهای مونتاژی و حتی وارداتی خواهیم بود.

علاوه بر قیمت تیگارد X35 در بازار آزاد بد نیست نگاهی جزئی به مشخصات فنی این کراس‌اوور چینی داشته باشیم. این خودرو در زیر کاپوت خود به موتور ۱.۵ لیتری مجهز شده که از فناوری توربوشارژ بهره می‌گیرد. این پیشرانه می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور به گیربکس CVT متصل است که قوای محرکه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد و موجب حرکت ماشین می‌شود.

این ماشین در مدت‌زمان ۱۱ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای پیمودن مسافت ۱۰۰ کیلومتری حدود ۸ لیتر اعلام شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.