رونمایی از تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ژاپن

0 2,293

سرانجام از تویوتا کرولا جدید با ویژگی‌های متفاوت نسبت‌به نسل قبلی کرولا رونمایی شد.

حتی با یک نگاه اجمالی می‌توان تفاوت‌های ظاهری بین تویوتا کرولا ۲۰۲۳ با کرولاهای قبل از آن را تشخیص داد. برای مثال، در طراحی چراغ‌های بزرگ و جلوپنجره آن تغییراتی مشاهده می‌شود و نشان تویوتا هم از جلوی آن حذف شده و به‌جای آن حرف C را قرار داده‌اند. البته مدل JDM کرولا مدت‌های مدیدی است که این نشان را به کار می‌برد. بااین‌حال لوگوی تویوتا همچنان در عقب خودرو باقی مانده است و درهای جلو و عقب ته‌رنگی آبی دارند که نشان می‌دهد این خودرو از پیشرانه الکتریکی استفاده می‌کند.

نسل دوازدهم تویوتا از سال ۲۰۱۸ به بازار آمده است. اگر از جزئیات صرف‌نظر کنیم، به‌طورکلی، موتور الکتریکی در مدل هیبریدی آن با پیشرانه ۱.۸ لیتری بهبود یافته است و در مدل‌های بنزینی ۱.۵ و ۲ لیتری آن هم شاهد اصلاح موتورهای آنها هستیم که به منظور بهینه‌سازی مصرف سوخت صورت گرفته است. برخی از جزئیات ظاهری آن در نمای بیرونی به‌روز شده‌اند و البته بدنه آن در چند رنگ جدید ارائه شده است.

مشتریان در ژاپن می‌توانند صفحه‌نمایش لمسی هشت‌اینچی این خودرو را به سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۵ اینچی ارتقا دهند که امکان دسترسی به اپلیکیشن کارپلی اپل به‌صورت وایرلس را در اختیار آنها قرار می‌دهد. با پرداخت هزینه بیشتر، دسترسی به اتصال وایفای و سنسورهای استاندارد پارک جلو و عقب هم امکان‌پذیر خواهد بود.

در خودروی جدید مجموعه گسترده‌ای از بسته‌های ایمنی هم ارائه می‌شود که شامل سیستم کمک‌راننده است و با هدایت خودکار و حتی اعمال ترمز خودکار، از نزدیک‌شدن بیش‌ازحد راننده به عابران پیاده، دوچرخه‌ها یا وسایل نقلیه پارک‌شده جلوگیری می‌کند.

کرولا ۲۰۲۳ از به‌روزرسانی‌های بعدی ایمنی هم پشتیبانی می‌کند؛ یعنی بعد از خرید هم می‌توان سیستم‌های ایمنی آن را به‌روز کرد. برای مثال، سیستم ایمنی پیشگیری از تصادف می‌تواند خودروهای مقابل را هنگام گردش به راست در تقاطع تشخیص دهد یا هنگام گردش به راست یا چپ، درصورتی که عابران در حال عبور از عرض جاده هستند به راننده هشدار دهد.

قیمت سدان کرولا ۲۰۲۳ از ۱میلیون و ۹۹۰هزار ین شروع می‌شود و به ۲میلیون و ۹۹۸هزار ین می‌رسد. مدل‌های هاچبک و تورینگ آن هم هریک قیمت‌های متفاوتی دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.