اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

TU5 پلاس؛ با پیشرانه جدید ایران خودرو آشنا شوید

موتور TU5 پلاس همان پیشرانه‌ای است که زیر کاپوت محصول جدید ایران خودرو یعنی تارا و رانا پلاس قرار خواهد گرفت. این قوای محرکه را به تازگی ایران خودرو معرفی کرده است و با توجه به مشخصات آن می‌توان نتیجه گرفت که نسل جدید موتور TU5، همان EC5 است و حالا با تغییر نام به جمع پیشرانه‌های داخلی‌سازی شده این خودروساز پیوسته است.

معرفی TU5 پلاس

پیش از این نیز اعلام شده بود که ایران خودرو پیشرانه EC5 را داخلی‌سازی کرده و می‌خواهد تا این موتور تنفس طبیعی را بر روی محصولات خود نصب کند.

با افتتاح خط تولید تارا مشخص شد که TU5 پلاس همان EC5 است که در کشورمان تغییر نام داده و تغییرات اندکی را تجربه کرده است. حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر از مشخصات این پیشرانه است.

این موتور ۱۵۹۸ سی سی حجم دارد و ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ در آن دیده می شود. این پیشرانه به سامانه زمان‌بندی متغییر سوپاپ ها یا همان CVVT مجهز شده و پمپ روغن متغییر بر روی آن نصب گردیده است. به گفته مهندسان ایران خودرو، این تغییرات بر روی TU5 باعث شده تا سطح دوام این موتور ارتقا پیدا کند و از سویی در هنگام استفاده در نسخه‌های دنده‌ای خودروهای B و C، مصرف سوخت متوسط نزدیک به ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

گفته می‌شود که گروه PSA این پیشرانه را به منظور قرار گرفتن بر روی محصولات پایه خود در بازارهای اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی طراحی کرده است و حال این موتور با رسیدن به کشورمان TU5 پلاس نام گرفته است.

نکاتی که درباره خرید خودروی چینی باید بدانید

با توجه به گفته‌های مسئولین ایران خودرو این پیشرانه می‌تواند با جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ شود. به غیر از تارا این موتور احتمالا بر روی رانا پلاس و پژو ۲۰۷i نیز قرار خواهد گرفت.

/blog/tu5-plus/amp/
اخبار خودروهای جدید
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید