اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

معرفی ونوسیا V-Online وارداتی + مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی و ایمنی

بعد از ورود مدل‌های مختلفی از کراس‌اوورهای خانوادگی، حالا نوبت کراس‌اوورهای اسپرت است که در خیابان‌ها خودنمایی کنند. پیش‌تر، شاهد دیگنیتی پرستیژ، فونیکس FX و لاماری ایما در دسته کراس‌اوورهای اسپرت بودیم. حالا جدیدترین عضو این دسته، Venucia V-Online (بخوانید: ونوسیا وی آنلاین) است که با نام ونوسیا بیگ وی (Venucia Big V) هم شناخته می‌شود و قرار است با مکث موتور به بازار ایران بیاید. قصد داریم در این مطلب از کارنامه این کراس‌اوور تازه‌وارد را معرفی و مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی و ایمنی آن را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی ونوسیا V-Online

احتمالا اولین‌بار است که نام برند ونوسیا (venucia) را می‌شنوید. ونوسیا یا ونوچیا با اینکه برند جوانی است، اما پشتوانه‌های بزرگی دارد. ونوسیا در حقیقت یک پروژه مشترک بین نیسان و دانگ‌فنگ است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان برندی مستقل اما تحت نظارت این دو برند به فعالیت خود ادامه داد. مدل وی آنلاین (V-Online) از برند ونوسیا که با نام بیگ وی (Big V) هم شناخته می‌شود، یک کراس‌اوور سایز متوسط ​​است که روی پلتفرم ماژولار VSA (پلتفرم توسعه‌یافته توسط رنو-نیسان-میتسوبیشی) ساخته شده است. مکث موتور قرار است ونوسیا وی آنلاین را به بازار ایران وارد کند تا با کراس‌اوورهای سایز متوسط اسپرت بازار رقابت کند.

مشخصات ظاهری ونوسیا Big V

ونوسیا V-Online کراس‌اووری در سایز متوسط است و ابعاد ۴۵۶۲×۱۹۱۷×۱۶۲۵ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری، به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. وی آنلاین از لحاظ ابعاد و نوع طراحی به لاماری ایما و فونیکس FX شبیه است، البته ابعاد آن از محصول چری بزرگتر است.

مشخصات ظاهری
طول ۴,۵۶۲ میلی متر
عرض ۱,۹۱۷ میلی متر
ارتفاع ۱,۶۲۵ میلی متر
فاصله محوری ۲,۷۰۰ میلی متر
وزن ۱,۴۹۱ کیلوگرم

 

ونوسیا V-Online کراس‌اووری شهری با طراحی شیک است که توانسته است خود را به‌راحتی در بین سایر خودروها متمایز نشان دهد. جلوپنجره اسپرت و بزرگ الماسی با الگوی Vشکل، مهم‌ترین المان طراحی در نمای جلوی این کراس‌اوور است. البته نباید از چراغ‌های کشیده و تیز آن غافل شد که نمایی خشن به خودرو داده‌اند. زیر چراغ اصلی، دی‌لایت‌هایی دیده می‌شوند که به نظر می‌رسد از محصولات هیوندای مثل کرتا و توسان الهام گرفته شده است. لیپ زیر سپر جلو و ورودی‌های فیک هوا در دو طرف سپر، المان‌های مهم دیگری هستند که سعی می‌کنند وی آنلاین را اسپرت‌تر نشان دهند.

نمای کناری ونوسیا V-Online یک کراس‌اوور شبه‌کوپه را به نمایش می‌گذارد که پیش‌تر در لاماری ایما و در فونیکس FX دیده بودیم. به لطف این سبک طراحی و رینگ‌های ۱۸ اینچی، نمای کناری، ظاهر جذابی دارد؛ اما ای کاش مانند لاماری در این خودرو هم از رینگ‌های ۱۹ اینچی استفاده می‌شد. یک نکته جالب توجه در این نما، خط عمیقی است که از در جلو شروع می‌شود و تا میانه‌های در عقب امتداد پیدا می‌کند؛ طوری‌که در نگاه اول به نظر می‌رسد خودرو تصادف صاف و تمیزی داشته است!

طراحی نمای عقب وی آنلاین هم جذاب است و مدل مینیمالی از لاماری ایما را به نمایش می‌گذارد. یک نوار LED کشیده و بلند، تنها چراغی است که در نگاه اول می‌بینید. پس چراغ‌های راهنما و دنده عقب کجا هستند؟ ونوسیا همه آن‌ها را به روی سپر انتقال داده است تا بتواند به طراحی مدنظر خود دست یابد. یک چراغ ترمز Vشکل هم بین اسپویلر دوتکه و بلند این خودرو دیده می‌شود تا از دور هم هویت خود را داد بزند. حقیقتا ونوسیا وی آنلاین جزئیات زیادی را در نمای عقب ارائه می‌دهد که در کنار جذاب بودن، به‌خوبی با هم تلفیق شده‌اند. به‌عنوان مثال به حجم‌پردازی خوب خروجی‌های فیک هوا و خط عمیق موازی با نوار LED نگاه کنید! شیب کم شیشه عقب هم به‌خوبی با این حجم‌پردازی هماهنگ شده است و ظاهری کوپه‌مانند و دوست‌داشتنی را برای وی آنلاین به ارمغان آورده است.

در مجموع طراحی وی‌آنلاین جدید و جذاب است و آن را به رقیبی جدی برای لاماری ایما و فونیکس FX تبدیل کرده است؛ به‌خصوص در نسخه‌های دو رنگ که نمای کناری V-Online را به رنج‌روور ایووک شبیه کرده است.

مشخصات فنی ونوسیا V-Online

به مشخصات فنی ونوسیا وی آنلاین می‌رسیم. در باطن این چهره خشن، یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۱.۵ لیتر وجود دارد که به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تَر متصل شده است. این موتور ساخت میتسوبیشی است و نوید یک عملکرد خوب با قابلیت اطمینان بالا را می‌دهد.

ابتدا نگاهی به جدول مشخصات فنی V-Online خواهیم داشت.

مشخصات فنی
پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر
حجم موتور ۱.۵ لیتر
قدرت ۱۸۸ اسب بخار
گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر

 

مجموعه قوای فنی ونوسیا V-Online، قدرتی معادل ۱۸۸ اسب بخار و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور به شما خواهد داد. با وجود اینکه بیشتر از این مقدار قدرت را با همین حجم موتور دیده بودیم، اما برای خودرویی با وزن کمتر از ۱.۵ تُن، عالی است! وی آنلاین می‌تواند تنها در ۸.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و از این نظر، یکی از کراس‌اوورهای سریع بازار ایران است. در حال حاضر، تنها کراس‌اوورهایی که می‌توانند به اعداد بهتری دست یابند، فونیکس FX و GAC GS3 هستند که ابعاد و وزن کمتری دارند.

در قسمت تعلیق هم وی‌آنلاین مشخصات خوبی دارد. سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق مولتی‌لینک با پنج اتصال در محور عقب، قطعا سواری نرمی را ارائه خواهد داد. ارتفاع وی‌آنلاین از سطح زمین هم حدود ۱۸ سانتی‌متر است که با توجه به سرعت‌گیرهای نامتعارف و دست‌اندازهای زیاد جاده‌های ایران، ویژگی مثبتی محسوب می‌شود. هر چند که این خودرو برای آفرود طراحی نشده است اما، به لطف فاصله خوب از سطح زمین و زاویه خروج مناسب، تا حدی می‌تواند در آفرود هم شما را همراهی کند. درنهایت هم باید بگوییم مصرف سوخت وی‌انلاین ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است که عدد بسیار خوبی است.

امکانات کابین و طراحی داخلی

در داخل ونوسیا V-Online، رویکرد مینیمالیستی کاملا مشخص است. طراحی کابین واقعا زیبا و باکیفیت است. نکته‌ای که وجود دارد این است که به‌جز چند دکمه ضروری، بقیه آن‌ها به صفحه نمایش دیجیتال منتقل شده‌اند. این روند در اکثر خودروهای چینی دیده می‌شود و نیاز است برای تنظیم بسیاری از عملکردهای خودرو، بین گزینه‌های مختلف جست‌وجو کنید.

برخلاف فضای بیرونی، المان‌ها و خطوط استفاده‌شده در فضای داخلی وی‌آنلاین خیلی تندوتیز نیستند. به‌عنوان مثال، با وجود اینکه فرمان خودرو از دو طرف Dکات است، اما لبه‌های بسیار نرمی دارد؛ همین موضوع برای صفحه نمایش دیجیتال و کلاستر ۲۴ اینچی این خودرو هم صادق است.

دوخت چرم جلوی داشبورد و کروم مات دور دریچه‌های کولر سبب شده طراحی داخلی در عین سادگی، لوکس به نظر برسد. جالب است که سقف پانورامای وی‌انلاین هیچ پرده‌ای ندارد و میزان نور ورودی به داخل خودرو با استفاده از شیشه فتوکرومیک کنترل می‌شود.

با همه این اوصاف، کیفیت موادسازنده در این خودرو فوق‌العاده نیست! پلاستیک سخت روی داشبورد و رودری‌ها دیده می‌شود که حس خیلی خوبی نمی‌دهد. تا زمانی که به این قسمت‌ها دست نزده‌اید، با دیدن ظاهر دوخت، تصور می‌کنید با چرم باکیفیت طرف هستید! البته جلوی داشبورد، تکیه‌گاه دست و صندلی‌ها از چرم مصنوعی هستند و کیفیت خوبی دارند. صندلی‌ها در ردیف جلو و عقب اسپرت طراحی شده‌اند و تکیه‌گاه سر با صندلی‌ها یکپارچه شده است.

​آپشن‌های رفاهی و ایمنی ونوسیا وی آنلاین

ونوسیا V-Online در قسمت آپشن‌ها عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد اما نه به‌خوبی کراس‌اوورهایی مثل فونیکس FX و گک GS3. خریداران وی آنلاین می‌توانند شاهد آپشن‌هایی مانند کروز کنترل، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، سنسور جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما، شارژر وایرلس، مولتی مدیا و کلاستر یکپارچه ۲۴ اینچی و تهویه مطبوع اتوماتیک باشند. متأسفانه آپشن‌های جذابی مانند ریموت استارتر، گرمکن و سردکن صندلی، حالت‌های رانندگی و دنده پشت فرمان در این کراس‌اوور دیده نمی‌شود.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی
کنترل پایداری دارد
کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل کشش دارد
سیستم کمکی حرکت در سربالایی دارد
ریموت استارتر ندارد
استارت دکمه‌ای دارد
ورود بدون کلید دارد
سنسور جلو و عقب دارد
سنسور تصادف دارد
سنسور نور و باران دارد
رادار نگه‌دارنده بین خطوط ندارد
رادار نقطه کور دارد
رادار حرکت بین خطوط ندارد
دوربین ثبت وقایع ندارد
ترمز ضدقفل دارد (ABS+EBD)
حالت‌های رانندگی ندارد
ترمز پارک برقی دارد
اتوهلد دارد
چراغ مه‌شکن جلو دارد
دی لایت دارد
اتولایت دارد
نوربالا اتوماتیک دارد
فرمان برقی دارد
دنده پشت فرمان ندارد
دوربین ۳۶۰ دارد
دوربین جلو و عقب دارد
دوربین جانبی دارد
ایربگ ۶ کیسه هوا
ورود بدون کلید دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
صندلی‌ راننده برقی ۶ جهته
صندلی سرنشین جلو دستی
گرمکن صندلی ندارد
سرد کن صندلی ندارد
ماساژور صندلی ندارد
شارژر وایرلس دارد
سیستم تهویه مطبوع تک کاناله
سانروف دارد
سقف پانوراما دارد
آینه جانبی با تنظیم برقی دارد

 

قیمت و رقبای ونوسیا بیگ وی

هنوز قیمت نهایی ونوسیا V-Online از سوی مکث موتور اعلام نشده است اما متقاضیان می‌توانند برای خرید این خودرو به صورت علی‌الحساب ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند. به‌دلیل مشخص نبودن قیمت نهایی وی آنلاین، هنوز زود است که رقیبی برای این کراس‌اوور معرفی کنیم. به‌محض اعلام قیمت نهایی ونوسیا بیگ وی، این مطلب به‌روز رسانی خواهد شد و رقبای اصلی این کراس‌اوور چینی را هم معرفی می‌کنیم.

سخن آخر

در این مطلب با ونوسیا وی آنلاین و آپشن‌های رفاهی و ایمنی آن آشنا شدیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب، پاسخ تمام سؤالاتتان را درباره این خودرو گرفته باشید. اگر هنوز سؤالی درباره این موضوع دارید که بی‌جواب مانده است، حتما در بخش نظرات آن را برایمان بنویسید. کارشناسان ما در کارنامه آماده پاسخگویی به سؤالاتتان هستند.

/blog/venucia-v-online/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید