منتظر نسخه اتوماتیک آمیکو آسنا باشید

0 992

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار مدیرعامل ارس خودرو دیزل اعلام کرد که به‌زودی پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک در بازار کشورمان عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود علت تأخیر به‌وجود آمده در رونمایی از نسخه اتومات آسنا به حوزه خدمات پس از فروش این پیکاپ باز می‌گردد. حالا اما به نظر می‌رسد که تمامی قطعات این خودرو تأمین شده و خدمات پس از فروش آن به صورت کامل ارائه خواهد شد.

ارس خودرو دیزل اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال جاری در حدود ۵۰۰ دستگاه از آمیکو آسنا اتوماتیک را در بازار عرضه کند. در همین راستا نیز احتمالا تا هفته آینده شاهد اعلام نخستین شرایط فروش این خودرو باشیم.

لازم به ذکر است گارانتی آمیکو آسنا اتوماتیک ۲ سال و ۴۰ هزار کیلومتر است اما این شرکت قصد دارد یک سال به زمان گارانتی اضافه کند.

به نظر می‌رسد ارس خودرو این‌‌بار بر خلاف روال قبلی، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی را تنها مشتری اصلی خود قرار نداده و به‌دنبال آن است که پیکاپ اتومات خود را به اشخاص نیز بفروشد. البته ناگفته نماند که با عرضه نسخه اتومات آسنا تولید نسخه دنده‌ای نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

آمیکو آسنا اتوماتیک چه مشخصاتی دارد؟

این پیکاپ به یک پیشرانه ۲٫۴ لیتری توربوشارژ مجهز بوده و می‌تواند حداکثر ۲۱۰ اسب بخار قدرت و حداکثر ۳۲۰ تیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه از سری MIVEC میتسوبیشی است و در رده ۴K۲ این کمپانی قرار می‌گیرد.

آسنا اتوماتیک جدید از پلتفرمی مشابه با نسخه فعلی آسنا بهره می‌برد و وجه تمایز آن با نسخه فعلی مربوط به گیربکس به‌کار رفته در آن‌هاست.

یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک (شش دنده جلو + یک دنده عقب) این خودرو را همراهی خواهد کرد که نیروی تولیدی قوای محرکه را به‌سوی چرخ‌های عقب و جلو ارسال می‌کند.

این جعبه دنده به سفارش آمیکو ساخته شده و تامین آن بر عهده کمپانی پانچ فرانسه است. آمیکو هنوز اعلام نکرده که کدام سری از جعبه دنده‌های اتوماتیک پانچ را سفارش داده است، اما احتمال دارد جعبه دنده اتوماتیک سری GM 6L50 یا GM 6L45 روی نسخه جدید آسنا نصب شده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.