ساخت خودرو مشترک با ترکیه و روسیه؛ پیشنهادی که دوباره مطرح شد

0 1,363

دست‌اندرکاران صنعت خودروسازی کشورمان به رئیس‌جمهور پیشنهاد دادند که به‌صورت مشترک و با همکاری کشورهای ترکیه و روسیه به تولید خودرو بپردازیم.

این پیشنهاد در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس کل بانک مرکزی مطرح شد و به‌همراه آن دو پیشنهاد دیگر با محوریت آزادسازی مشروط واردات خودروهایی با قیمت کمتر از ۳۵ هزار دلار و تأمین نقدینگی موردنیاز برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی نیز عنوان شد.

البته رئیس‌جمهور نسبت به هیچ‌کدام از پیشنهادهای ارائه‌شده واکنش خاصی نشان نداده و نسبت به تأیید یا رد آن‌ها اقدامی نکرد.

بااین‌حال از وی خواسته شد که در دیدارهای آتی خود با رؤسای جمهور روسیه و ترکیه، پروژه تولید خودروی مشترک با ایران را مطرح کند و پیگیر این پیشنهاد باشد.

خودروی مشترک؛ عامل کلیدی ایجاد تحول در صنعت خودروسازی

در حال حاضر ترکیه و روسیه صنعت خودروسازی پیشرفته‌ای در اختیار و هرکدام در این صنعت حرفی برای گفتن دارند. از آنجا که کشورهای فوق با چالش‌های رایج در صنعت خودروسازی کشورمان مواجه نیستند و تحریم‌ها نیز دامن آن‌ها را نگرفته است، تولید محصولی مشترک با آن‌ها می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی به یک محصول باکیفیت و صدالبته بازار فروش بزرگی باشد.

گفته می‌شود هدف از پیشنهاد تولید خودرو مشترک با همکاری کشورهای ترکیه و روسیه ایجاد تحول در صنعت خودروسازی کشورمان است.

هر کدام از این دو کشور می‌توانند بخشی از قطعات موردنیاز برای ساخت خودرو را تأمین کنند و در نهایت محصولی مشترک راهی بازار سه کشور شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.