اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

معرفی پژو E-308 مدل ۲۰۲۳

شرکت خودروسازی پژو، سرانجام مشخصات مدل جدید پژو با عنوان پژو E-308 را اعلام کرد. این خودرو که در اواسط سال آینده به بازار خواهد آمد، تمام برقی است و در دو مدل هاچبک و استیشن عرضه می‌شود.

خودروی جدید موتور احتراق داخلی ندارد و تمام الکتریکی است. ازآنجاکه روی پلتفرم مدل ICE سوار می‌شود، تا حد زیادی از نظر طراحی داخلی و نمای بیرونی به آن شباهت خواهد داشت. با این حال، از ویژگی‌های جدید این خودرو می‌توان به چرخ‌های ۱۸ اینچی آن اشاره کرد. قسمت جلو و زیر بدنه این خودرو از نظر قابلیت آیرودینامیکی اصلاح شده‌اند و لاستیک‌های آن طوری طراحی شده است که اصطکاک کمی ایجاد می‌کنند.

ظرفیت باتری ۴۰۰ ولتی این خودرو، ۵۱ کیلووات ساعت است و ترکیب شیمیایی آن از ۸۰درصد نیکل، ۱۰درصد منگنز و ۱۰درصد کبالت تشکیل شده است. باتوجه‌به تست چرخه WLTP اروپا، پیش‌بینی می‌شود با هر بار شارژ کامل، این خودرو مسافتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر را بپیماید که البته این در حد پیش‌بینی است و ممکن است در شرایط واقعی کمی متفاوت باشد.

ویژگی بسیار مهم دیگری که پژو به این خودرو اضافه کرده است، کاهش سرعت خودرو بدون ترمز است؛ یعنی وقتی راننده پدال گاز را رها می‌کند خودبه‌خود سرعت خودرو کاهش می‌یابد تا انرژی بیشتری ذخیره شود. شارژ این خودرو نسبتا سریع انجام می‌شود و تقریبا ۲۵ دقیقه طول می‌کشد تا از ۲۰ به ۸۰ درصد برسد.

پژو E-308 جدید، از یک موتور الکتریکی توسعه‌یافته با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. طبق انتظاری که از خودروهای الکتریکی با گشتاور تقریبا آنی می‌رود، این خودرو هم باید نسبت‌به شرایط مختلف پاسخ‌دهی سریع داشته باشد.

نکته آخر اینکه شرکت پژو ادعا کرده است مدل واگن استیشن این پژوی جدید، اولین خودروی واگن استیشن الکتریکی است که یک خودروساز اروپایی تولید می‌کند. ازنظر فنی می‌توان آن را نادرست دانست؛ زیرا پورشه تایکان اسپرت/ کراس توریسمو هم مدلی استیشن‌مانند بود که هیچ نوع آلایندگی تولید نمی‌کرد.

/blog/2023-peugeot-e-308-reveal/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید