احتمال اجرای طرح بنزین برای همه از ابتدای بهمن

0 1,013

اخبار منتشرشده در فضای مجازی حکایت از آن دارد که دولت به‌دنبال اجرای طرحی است که مطابق با آن به هر فرد ایرانی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی اختصاص خواهد یافت. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر اخبار پیرامون این طرح:

احتمال اجرای طرح بنزین برای همه از ابتدای بهمن -۲۱ دی

دولت پیش از این اعلام کرده بود که در راستای تحقق عدالت اجتماعی بنزین را به‌جای خودروها به افراد اختصاص خواهد داد. حتی گفته شد که این طرح در ابتدا در کیش‌ و قشم به‌صورت آزمایشی پیاده‌سازی خواهد شد اما زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که حکایت از اجرای سریع‌تر و جامع‌تر آن دارد.

معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت در این خصوص اعلام کرد: «اینکه آغاز اجرای طرح آزمایشی بنزینی دولت اوایل بهمن باشد یا چند روز دیگر در حال بررسی است. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در حال تهیه زیرساخت‌های لازم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است و هر زمان که این زیرساخت‌ها آماده شود، طرح مذکور برای همه اجرا خواهد شد.»

وزارت اقتصاد، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیرعامل در اجرای این طرح مسئولیت‌هایی دارند که باید مجموعه‌ای از اقدامات را به‌صورت هماهنگ انجام دهند تا نتیجه نهایی حاصل شود.

سید محسن دهنوی، عضو هیئت‌رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: «پیش‌بینی می‌شود در صورت موفق‌بودن اجرای طرح آزمایشی دولت در ۲ جزیره کیش و قشم با اجرای آن به‌صورت سراسری سالانه به هر خانواده با جمعیت ۴ نفری، حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان یارانه بنزین برسد؛ این یارانه اکنون فقط به افراد دارای خودرو پرداخت می‌شود.»

جزئیات بیشتر از طرح اختصاص بنزین به اشخاص به‌جای خودروها – ۱۳ دی

سرپرست منطقه آزاد قشم جزئیات بیشتری از طرح اختصاص ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر فرد ایرانی را اعلام کرد.

براساس گفته‌های وی در این طرح به هر فرد ایرانی که ۱ سال از اقامت وی در کشور می‌گذرد ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی اختصاص خواهد یافت. این یارانه بنزین به همه افراد فارغ از آنکه خودرو در اختیار داشته باشند یا نه تعلق گرفته و یارانه مذکور نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

این طرح قرار است ابتدا در کیش اجرا شده و با فاصله ۲ تا ۳ هفته بعد نیز در قشم اجرایی خواهد شد. ۱ ماه پس از اجرای طرح مذکور در کیش و قشم نیز دولت جهت اجرای ملی آن یک ارزیابی خواهد داشت.

براساس آمارهای منتشر شده فعلا ۱۶۷ هزار نفر در قشم دارای کد ملی ثبت‌شده هستند که حداقل ۱ سال از سکونت آن‌ها در کشور می‌گذرد. سرپرستان خانوار نیز می‌توانند یارانه بنزین خانواده خود را بفروشند.

دولت پیش از این اعلام کرده بود که در راستای تحقق عدالت اجتماعی بنزین را به جای خودروها به افراد اختصاص خواهد داد. در همین راستا نیز به‌زودی شاهد اجرای طرح مذکور خواهیم بود.

ناگفته نماند که دولت بارها تأکید کرده است که قصد ندارد قیمت بنزین را افزایش دهد و طرح مذکور تنها به اختصاص بنزین به افراد مربوط است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.