وزیر صنعت: به هر کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین اختصاص خواهد یافت

0 978
به‌تازگی طرح پیشنهادی از سوی دولت مطرح شده است که مطابق با آن سهمیه بنزین به‌جای اختصاص به خودروها به افراد اختصاص خواهد یافت. در همین راستا وزیر نفت گفت: «به هر کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی اختصاص خواهد یافت.»

گفته می‌شود هدف از این طرح توزیع عادلانه یارانه بنزین بین تمامی شهروندان ایرانی بوده و فعلا خبری از افزایش قیمت بنزین نیست. دولت و مجلس نیز تأکید دارند که به‌دنبال افزایش قیمت بنزین نیستند.

احتمالا این طرح به‌زودی به‌صورت آژمایشی در شهرهای قشم و کیش پیاده‌سازی خواهد شد و در صورت اجرای موفق در این دو شهر به‌مرور در کل کشور اجرا خواهد شد.

وزیر نفت در این خصوص گفت: «به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند یا نه و ۱ سال در ایران اقامت داشته باشند برحسب کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی اختصاص می‌یابد. افراد می‌توانند از این بنزین استفاده کنند و یا از بخش اعتباری به‌صورت ریالی استفاده کنند.»

با توجه به گفته‌های وی دولت به‌دنبال آن است که به‌جای اختصاص یارانه بنزین به خودروها آن را به افراد تخصیص داده و با این کار یارانه بنزین به‌صورت عادلانه بین همه مردم اعم از کسانی که خودرو دارند و کسانی که خودرو ندارند تقسیم خواهد شد.

جواد اوجی گفت: «هم‌اکنون ۲۷ میلیون کارت سوخت فعال در کشور داریم و مردمی که خودرو دارند در قالب کارت سوخت از یارانه سوخت بهره‌مند می‌شوند، اما مردمی که خودرو ندارند از این یارانه بی‌‌بهره هستند و دولت بنا دارد با این طرح که در حال حاضر کار کارشناسی روی آن صورت می‌گیرد، توزیع بنزین و یارانه آن را عادلانه کند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.