روند کاهشی قیمت خودرو در بازار شب عید

0 2,151

کارشناسان تحلیل می‌کنند که سرمایه‌گذاران و دلالان در حال خروج سرمایه خود از بازار خودرو هستند و به همین دلیل نیز پیش‌بینی می‌شود که روند کاهشی قیمت خودرو تا بازار شب عید نیز امتداد یابد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

بر این اساس گفته می‌شود که اگر دستگاه‌های اجرایی در حوزه بازار خودرو دوباره تصمیم اشتباهی را اتخاذ نکنند احتمالا قیمت خودرو ارزان‌تر از قبل خواهد شد.

در شرایط فعلی مردم دیگر به خودرو به چشم یک کالای سرمایه‌ای نگاه نمی‌کنند و به همین جهت نیز بازار خودرو دیگر جذابیت سابق را برای دلالان و سوداگران ندارد. نتیجه چنین طرز فکری خروج قابل‌توجه سرمایه از بازار خودرو است.

افزایش تعداد خودروهای عرضه شده در بازار در طی روزهای گذشته خود به تنهایی گواهی است برای این ادعا. محصولاتی که اتفاقا این روزها چندان خریداری به سراغ آن‌ها نمی‌رود.

حتما بخوانید: با بدفروش‌ترین ماشین‌های زیر ۳۰۰ میلیون آشنا شوید

اگر روند کاهشی قیمت خودرو به خصوص تا بازار شب عید ادامه یابد احتمالا شاهد حضور مصرف‌کنندگان واقعی و رسیدن قیمت‌ها به کف توقعات خواهیم بود. در حال حاضر قیمت تعدادی از خودروها در بازار آزاد حتی از قیمت آن‌ها در درب کارخانه نیز ارزان‌تر است. این اتفاق نشان می‌دهد که بازار خودرو کشور ما دیگر نمی‌تواند افزایش قیمت بیشتری را تحمل کند.

عامل دیگری که می‌تواند سبب کاهش بیشتر قیمت خودرو شود ادامه یافتن روند نزولی بهای دلار است. در صورت ادامه یافتن روند فعلی قیمت دلار حباب بازار خودرو بیشتر خالی می‌شود و احتمال ارزانی بیشتر وجود دارد.

کاهشی قیمت خودرو شب عید

توقف روند نوسانی؛ راهکار اصلی بهبود شرایط صنعت خودروسازی

هرچند کاهش بهای خودرو در بازار آزاد به خصوص در بازار شب عید می‌تواند یک نشانه خوب باشد اما نباید این نکته را نادیده گرفت که نوسانات فعلی موجود در بازار خودرو سبب می‌شود که این بازار بیش از پیش با رکود مواجه شود.

در حال حاضر فروشندگان خودرو برای جلوگیری از ضرر بیشتر اقدام به عرضه خودرو کرده و افزایش قابل توجه تعداد خودروهای موجود در بازار نیز خود گواه این ادعاست. از طرف دیگر خریداران نیز توقع کاهش بیشتری داشته و به همین جهت نیز دست از خرید برداشته‌اند.

در چنین شرایطی که فروشنده تمایلی به خرید خودرو ندارد رکود کم سابقه‌ای بازار خودرو را فرا خواهد گرفت.

تنها راهکاری که به خصوص در طولانی مدت می‌تواند سبب بهتر شدن شرایط بازار خودرو شود کاهش قیمت و سپس متوقف شدن روند نوسانی در بازار خودرو است.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.