تقویت بخش خصوصی؛ کلید اصلی شکستن انحصار بازار خودرو

0 1,129

وزارت صمت اعلام کرده است که برای شکستن انحصار بازار خودرو قصد دارد بخش خصوصی صنعت خودروسازی را بیش‌ازپیش حمایت کرده و واحد‌های کوچک و بزرگ این صنعت را فعال نماید.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

حتی گفته می‌شود که برنامه‌ای نیز در راستای جهش تولید خودروسازان بخش خصوصی تدوین شده و وزارت صمت به دنبال آن است که این برنامه را از سال آینده به اجرا درآورد. البته احتمالا این برنامه بخشی از بسته اصلاحی وزارت صمت است که در راستای اصلاح صنعت خودروسازی تدوین شده است و در آن به مسائلی مانند قیمت‌گذاری، رفع انحصار، بهبود کیفیت و همچنین جهش تولید پرداخته شده است.

نکاتی که درباره خرید خودروی چینی باید بدانید

برنامه وزارت صمت برای تقویت بخش خصوصی

به این ترتیب به نظر می‌رسد وزارت صمت در راستای شکستن انحصار از بازار خودرو حساب ویژه‌ای روی بخش خصوصی باز کرده است و این هدف را از طریق ایجاد قطب‌های جدید تولید خودرو و تقویت شرکت‌های فعلی بخش خصوصی دنبال خواهد کرد.

احتمالا قطب‌های جدید تولید خودرو به کمک ظرفیت‌های موجود در واحدهای نظامی راه‌اندازی خواهد شد. نهادهای نظامی از توان فنی و مالی مناسبی برای ورود به عرصه خودروسازی برخوردار هستند و حتی در طی ۲ سال اخیر نیز تفاهم‌نامه‌های زیادی میان آن‌ها با خودروسازان بسته شده است.

به هر روی در صورت تصویب مجلس احتمالا نهادهای نظامی رسما به عرصه تولید خودرو ورود کرده و تبدیل به رقیبی قدرتمند برای ایران خودرو و سایپا می‌شوند.

در خصوص راهکار دوم نیز باید گفت که وزارت صمت قصد دارد به کمک ۱۱ شرکت خصوصی فعال در حوزه خودروسازی آید. البته نمی‌توان این موضوع را نیز انکار کرد که شرکت‌های خصوصی صنعت خودروسازی کشورمان حتی در دوران اوج فعالیت خود نیز نتوانستند رقیبی جدی برای خودروسازان وابسته به دولت محسوب شوند.

در پایان لازم به ذکر است که هنوز جزئیات زیادی در خصوص برنامه وزارت برای شکستن انحصار بازار خودرو در دسترس نیست. به هر روی اوضاع نابسامان بازار خودرو سبب شده که علاوه‌بر مجلس، دولت نیز به دنبال فکری اساسی در این راستا باشد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.