ریسپکت جدید بهمن موتور در آستانه ورود به بازار

0 2,176
شرکت بهمن موتور بزودی تیپ جدید سدان ریسپکت را روانه بازار می‌کند. ریسپکت جدید دو تغییر را نسبت به نسخه قبلی خود تجربه کرده و قرار است با قدرت بیشتری جای خالی آریزو ۶ پرو را در رده قیمتی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون پر کند.

به گزارش کارنامه، ریسپکت جدید صرفا یک نمونه ارتقا یافته از ریسپکت پرایم محسوب می‌شود. این خودرو تغییراتی مشابه به فیدلیتی پرایم جدید را تجربه کرده و اهرم مکانیکی تعویض حالت گیربکس به نوع برقی (shift by wire) تبدیل شده است. کلاستر خودرو نیز از نوع عقربه دیجیتال بود که در نسخه جدید تمام دیجیتالی شده است.

در کلاستر دیجیتالی ریسپکت جدید اطلاعات تازه‌ای همانند دمای روغن موتور و روغن گیربکس نمایش داده می‌شود؛ کامپیوتر سفری نیز بهتر شده و محاسبات دقیق‌تری از پیمایش و مصرف سوخت ارائه می‌دهد. جدای از تغییرات خودرو، بهمن موتور بهبود کیفی را نیز فراموش نکرده و با بروزرسانی نقشه موتور و اصلاح مصرف سوخت، مشکل صدای تعلیق عقب را برطرف کرده است.

بهمن ریسپکت مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری AVL اتریش و گیربکس ۹ سرعته CVT نسل سوم است. این خودرو که در اصل به برند چری تعلق دارد در بحث پلت فرم، امکانات رفاهی و مشخصات فنی به خودروهای آریزو ۵ و ۶ پرو مدیران خودرو شباهت دارد. البته سیستم تعلیق سدان بهمن در چرخ‌های عقب از نوع مولتی لینک است که یک مزیت نسبت به ساختار H آریزو ۵ و ۶ پرو محسوب می‌شود.

بهمن موتور طبق سیاست کاری خود ریسپکت جدید را همانند فیدلیتی جدید بدون تغییر قیمت وارد خط تولید کرده است؛ اما امکان دارد به دلیل تغییرات نرخ گمرک واردات قطعات خودرو، ریسپکت جدید در نخستین برنامه فروش خود با افزایش قیمت جدی نسبت به قبل عرضه شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.