اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخریم که واقعا بیارزد؟

اگر تا نیمه دوم سال ۹۹ از یک کارشناس خودرو می‌خواستید که به شما اتومبیلی با قیمتی حدود یک میلیارد تومان به شما معرفی کند، که ارزش دربرابر خرید خوبی هم داشته باشد، معمولا کارشناس مورد نظر از جواب دادن شانه خالی می‌کرد. چرا که از نظر بسیاری در برهه زمانی مرداد و شهریور ۹۹ تا آبان همین سال، بازار خودروی کشور بدترین روزهای خود را سپری می‌کرد. امروز اما شرایط کمی تعدیل شده و می‌توان با این قیمت برخی خودروهای درخور را در بازار پیدا کرد. هرچند همین خودروها نیز اوایل سال ۹۹ بعضا با نصف این قیمت معامله می‌شدند.

کارکرده‌های ارزنده

تا چندی پیش بعضی خودروهای چینی و مونتاژی نیز به مرز یک میلیارد تومان رسیده بودند که تقریبا تمامی خریداران را در انتخاب دچار سردرگمی و بلاتکلیفی می‌کرد. اما امروز می‌توان در بین ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها و کره‌ای‌های چندساله بازار نیز نمونه‌های خوبی با این قیمت پیدا کرد. البته صحبت از یک میلیارد پول است. بنابراین باید خودرویی به معنای واقعی ارزنده‌تر از رقبا باشد. با ما همراه باشید تا با ۵ خودروی ارزنده زیر یک میلیارد تومان آشنا شوید.

۱. رنو تلیسمان E3 2016

تلیسمان را می‌توان گل سرسبد محصولات رنو در حال حاضر دانست. این خودرو که بر پایه پلتفرم مشترکی با نیسان طراحی و ساخته شده است، از سال ۲۰۱۶ وارد ایران شد و نسخه‌های ۲۰۱۷ آن نیز در ایران پیدا می‌شود. این خودرو در دو تیپ تجهیزاتی E3 و E2 عرضه شده است که در حال حاضر نسخه‌های E3 این خودرو که عموما متعلق به سال ۲۰۱۷ هستند بین ۱ تا ۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بسته به سلامت و کارکرد خودرو خرید و فروش می‌شوند. البته ممکن است در برخی سامانه‌های خرید و فروش خودرو قیمت تلیسمان بین ۱میلیارد و ۵۰۰ تا ۱ میلیارد و ۸۰۰ نیز عنوان شود. اما در بازار خرید و فروش قیمت‌ها پایین‌تر عنوان می‌شود. تلیسمان در تیپ E2 تنها مدل ۲۰۱۶ و در تیراژ بسیار محدود وارد کشور شد و در حال حاضر نیز در بازار بسیار کمیاب است. اما امکانات بسیار پایین این تیپ، آن را در بین انتخاب‌های ارزنده قرار نمی‌دهد. کارشناسان تلیسمان را به دلیل

  • طراحی به‌روز و زیبای داخلی و خارجی
  • بازده فنی خوب
  • امکانات رفاهی متعدد و تجهیزات ایمنی کامل
  • استهلاک پایین و کیفیت ساخت بالا

به شما پیشنهاد می‌کنند. البته باید درنظر گرفت هزینه نگهداری این خودروها کم نیست و قیمت قطعات تلیسمان نیز بسیار بالا است.

۲. هوندا آکورد EXA 2014

هرجا پای خودرویی با ارزش خرید بالا به میان آید، حتما نامی از هوندا هم برده می‌شود. هوندا که سال‌هاست در کشور ما خود را با محصولات خوش‌ساختش ثابت کرده است، در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ با آکورد و سیویک دو سدان محبوبش، حضوری کوتاه اما باشکوه را به نام خود در ایران به ثبت رساند. در این بین آکورد از محبوبیت بیشتری برخوردار است به دلیل اتاق بزرگتر، امکانات بیشتر و البته از نظر برخی طراحی زیباتر. آکورد در ۴ تیپ تجهیزاتی به ایران راه یافت که تیپ EXA نسخه فول آپشن آن محسوب می‌شد. آکورد در مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با قیمت بالای یک میلیارد خرید و فروش می‌شود اما در مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تیپ فول آپشن و سلامت آن را می‌توان بین ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد خریداری کرد. برای آکورد مزایای بسیاری مانند

  • کیفیت رانندگی و سواری
  • عملکرد فنی
  • امکانات رفاهی
  • کیفیت بالای ساخت

مطرح می‌شود. اما بهترین مزیت آکورد را می‌توان در استهلاک فوق‌العاده پایین آن خلاصه نمود. تعمیرکاران معتقدند که این خودرو اصولا خراب نمی‌شود. البته اضافه باید کرد که اگر هم خراب شود، به دلیل واردات محدود نبود نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش، کار مالکش درآمده است.

۳. رنو کولئوس ۲۰۱۵

اگر تمایل به داشتن یک کراس‌اور شهری جذاب و مورد اعتماد را دارید و نمی‌خواهید سراغ صفرهای چینی موجود در بازار بروید،‌ رنو کولئوس انتخاب خوبی برای رنج قیمتی ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد است. رنو کولئوس که از محصولات جدید رنو است، از زبان طراحی جدید رنو بهره می‌برد و در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به ایران راه یافت. در این بین نسخه‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ آن مربوط به نسخه فیس لیفتی می‌شدند که با تغییرات ظاهری مثبت روانه بازار گشتند و سطح امکاناتی قابل قبولی هم داشتند. این نسخه‌های فیس لیفت را می‌توان در حال حاضر با قیمت حدود یک میلیارد تومان خریداری کرد. از مزایای رنو کولئوس باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات ایمنی خود
  • عملکرد خوب فنی بخصوص در ترمزها و موتور
  • کیفیت بالای ساخت
  • کابین راحت و جادار
  • صندوق بار بزرگ

حتما بخوانید: نکاتی که درباره خرید خودروی چینی باید بدانید

البته باید اضافه کرد که کولئوس واردات بسیار محدودی داشت و به همین دلیل بازار ضعیف‌تری نسبت به رقبای کره‌ای خود دارد. اما این خودرو از کیفیت ساخت خوبی برخوردار بوده و استهلاک کم‌تری نسبت به کره‌ای‌ها از خود نشان می‌دهد.

۴. هیوندای النترا ۲ لیتری ۲۰۱۸

برای النترا یک مزیت بسیار مهم می‌توان در نظر گرفت و آن تامین راحت‌تر قطعات نسبت به رقبا است. این خودرو که از مونتاژ‌های موفق کرمان‌موتور است، از سال ۲۰۱۱ در دو نسل و تیپ‌های مختلف وارد کشور شد که نسخه ۲۰۱۸ آن فیس‌لیفت نسل شمش محسوب می‌شود و آخرین نمونه وارد شده و عرضه شده در بازار کشور. طراحی بدنه خودرو در این نسل جذاب‌تر و به‌روزتر شده و موتور آن نیز با افزایش حجم مواجه بوده است. النترا ۲ لیتری ۲۰۱۸ هم نسخه وارداتی دارد و هم مونتاژی که تفاوت چندانی در امکانات ندارند و از نظر فنی نیز در یک سطح هستند. این خودرو را می‌توان یک ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد در نسخه‌های کم کارکرد خریداری کرد. نسخه‌های صفر این خودرو نیز با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند. از مزایای النترا نسل ششم باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت
  • امکانات رفاهی متعدد
  • طراحی بدنه به‌روز
  • عملکرد خوب گیربکس

النترا از کابین جادار و خوبی هم بهره می‌برد و بازار خرید و فروش بسیار پررونقی دارد. البته این خودرو ضعف معمول فنربندی در محصولات هیوندای مشاهده می‌شود را نیز دارد.

۵. هیوندای توسان ۲.۴ لیتری ۲۰۱۴

هنگام بررسی ارزش خرید هیوندای توسان، یکی از رقبای جدی آن بسیار خودنمایی می‌کند و آن کیا اسپورتیج ۲۰۱۴ فول است. البته باید گفت اگر سطح امکانات و نرمی در سواری برای شما اهمیت دارد بدون شک سراغ توسان را بگیرید. نسخه‌های ۲۰۱۴ توسان مربوط به فیس‌لیفت نسل دوم این کراس‌اور محبوب کره‌ای است که در طراحی ظاهری و سطح امکانات متفاوت عرضه شد. این خودرو که در ایران با نام IX35 نیز شناخته می‌شود، سطح امکانات متعددی دارد اما نسخه فول سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ آن را می‌توان با قیمتی بین ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد خریداری کرد. از توسان نسخه‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ نیز وارد شده‌اند که از جذابیت بیشتری برخوردارند، اما به‌طبع قیمت بیشتری هم دارند. از مزایای توسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیز به سیستم دو دیفرانسیل هوشمند همراه با قفل الکترونیک
  • بازده فنی مناسب
  • شتاب بهتر از رقیبش اسپورتیج
  • امکانات رفاهی متعدد و تجهیزات ایمنی کافی

حتما بخوانید: خوش ‌فروش‌ترین خودروهای زیر ۳۰۰ میلیون کدام‌ها هستند؟

توسان از بازار دست دوم‌های خوبی هم بهره می‌برد و خودرویی محبوب است. اما نباید از معضل فنربندی خشک هیوندای که در توسان هم شاهدش هستیم گذشت.

کلام آخر

در این لیست می‌توان برخی خودروهای مدرن‌تر که ممکن است با چند لکه رنگ اما در رنج قیمتی یک میلیارد عرضه شوند مانند کمری هیبرید XLE 2015 را هم اضافه کرد یا بنزهای سی کلاس ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰. اما باید درنظر داشت که بعضی از این خودروها هزینه نگهداری بسیار بالایی برای مالک خود به‌همراه دارند که ارزش خرید آن‌ها را می‌کاهد. همچنین تعمیرات بعضی خودروهای با کیفیت و پربازده مانند تویوتا پریوس چنان سخت است و پردردسر، که معمولا به خریدار پیشنهاد نمی‌شود. از انتخاب‌های خوب دیگر این لیست می‌توان به کیا اپتیما ۲۰۱۴ و پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۱۷ و پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد که درصورت سلامت فنی و بدنه ارزش بررسی کارشناسی را دارند.ضمنا میتوانید لیست قیمت خودرو های داخلی و خارجی را از طریق صفحه لیست قیمت خودرو کارنامه مشاهده کنید.

/blog/best-cars-worth-1-billion-tomans/amp/
راهنمای خرید خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید