اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بهترین خودروها برای سرمایه گذاری کدام خودروها هستند؟

شاید فکر کنید که خودرو گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. در ایران باتوجه به شرایط اقتصادی، خرید خودرو هم می‌تواند راهی برای افزایش سرمایه‌تان باشد. این را هم بدانید که خرید هر خودرویی در این مسیر فکر خوبی نیست. باید به عواملی در انتخاب خودرو برای سرمایه‌گذاری دقت کنید. حواستان هم جمع باشد و بدانید که اگر مجبور به فروش فوری خودرو شوید، شاید آن‌طور که انتظار دارید به سود در سرمایه‌گذاری نرسید.  پرسش اینجا است که بهترین خودروها برای سرمایه گذاری چه ویژگی‌هایی دارند؟ به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

۱. نداشتن افت قیمت

یادتان باشد که خرید خودروهایی که افت قیمت کمتری دارند، راهی برای سرمایه‌گذاری موفق در بازار اتومبیل است. البته در این میان نکته‌ مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. خودروی کارکرده بخرید یا نو؟ اگر قصد دارید که خودرویی را بخرید و در پارکینگ نگه دارید، فرقی نمی‌کند که نو است یا کارکرده.

اما اگر قصد دارید که خودرویی تهیه کنید و ضمن استفاده از آن، بعد از مدتی اقدام به فروش کنید باید به سراغ گزینه کارکرده بروید. افت قیمت خودروهای صفر بسیار زیاد است. برای سرمایه‌گذاری در بازار خودرو باید به‌سراغ خودروهای دست‌دوم بروید تا ضرر نکنید. افت قیمت این موارد کمتر از هم‌تایان نو و صفرشان است.

حتما بخوانید: محاسبه افت قیمت خودرو و عوامل موثر بر آن

۲. بازار خریدوفروش مناسب

به بازار خریدوفروش خودروها هم دقت کنید. به‌دنبال خرید خودرویی برای سرمایه‌گذاری باشید که امکان نقدشوندگی بالایی دارد. در واقع، خودرویی انتخاب کنید که به‌سرعت در بازار فروش برود. خودرویی مانند پراید همیشه خواهان دارد. افراد از اقشار مختلف و به‌‌خاطر استفاده‌های گوناگون خواهان خرید این خودرو هستند.

با اشاره به پراید فقط منظورمان این نیست که خودروهای کم‌قیمت‌تر بازار قابلیت نقدشوندگی بالا دارند. موارد دیگری هم در میان گزینه‌های گران وجود دارند. در خرید برای سرمایه‌گذاری باید به نقدشوندگی و رونق بازار خریدوفروش خودرو دقت زیادی کنید.

۳. خدمات پس از فروش مناسب

اگر خودرویی خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد، در میان گزینه‌های پرطرفدار برای خرید قرار می‌گیرد. همه دوست دارند وسیله‌ای تهیه کنند که در صورت نیاز به تعمیرات یا سرویس دوره‌ای، هزینه‌بر نباشد.

پس اگر قصد سرمایه‌گذاری با خودرو دارید، به این موضوع هم دقت کنید. وضعیت پشتیبانی ایران‌خودرو و سایپا برای خودروهای داخلی را ارزیابی کنید. درباره خودروهای خارجی هم ببینید که نمایندگی‌هایی از برند برای ارائه خدمات پس از خرید وجود دارند یا خیر.

۴. محبوبیت بالا

بهترین خودروها برای سرمایه گذاری مواردی هستند که محبوبیت بالایی دارند. اگر خودرویی از برندی گمنام بخرید یا موردی باشد که زیاد طرفدار ندارد، امکان فروش آن کم می‌شود. ببینید که نیاز و خواسته بازار چیست. با بررسی مواردی که از سوی خریداران با استقبال روبه‌رو می‌شوند، دست به انتخاب و خرید بزنید.

بعضی از خودروهای چینی و مدل‌هایی از تولیدات داخلی مانند پژو ۲۰۶ دارای محبوبیت زیادی میان خریداران هستند. خرید این خودروها فروش آسانشان در آینده را تضمین می‌کند. به‌عبارت دیگر، نقدشوندگی چنین خودروهایی بالا است و به‌سادگی به‌فروش می‌رسند. همیشه هواخواهانی برای خرید کارکرده این مدل از خودروها هم وجود دارد.

حتما بخوانید: نکاتی که درباره خرید خودروی چینی باید بدانید

۵. تمرکز بر خرید برندهای خارجی

خودروهای خارجی از بهترین خودروها برای سرمایه گذاری هستند. قیمت خودروهای وارداتی با دلار نوسان پیدا می‌کند. با افزایش دلار، ارزش خودروی خارجی‌تان هم بالا می‌رود و فروش آن می‌تواند سود بیشتری برایتان به‌همراه بیاورد.

خودروهای چینی یا موارد کره‌ای و ژاپنی از خودروهای پرطرفدار خارجی در این روزها هستند. خرید این‌ها می‌تواند برایتان سودآور باشد. در واقع، سرمایه‌گذاری روی خودروهای خارجی سودآورتر از چنین اقدامی برای خودروهای داخلی است.

۶. تمرکز بر خرید خودروهای خاص و محدود

خرید خودروهای محدود و خاصی مانند مدل‌های مختلف برند بنز هم سود زیادی برایتان به‌همراه می‌آورد. محدودیت‌هایی که برای واردات خودروهای این‌چنینی وجود دارد، ارزش‌شان را برای فروش و سرمایه‌گذاری بالا می‌برد.

تک‌بودن خودروهای گران‌قیمت و برندهای خاص بازار باعث می‌شود که قیمت‌شان در طول زمان بالا برود. با در نظرگرفتن اینکه قیمت دلار روند افزایشی دارد و به ثبات و پایداری نمی‌رسد، خرید این خودروها سود کلانی برای فروشندگانشان به‌همراه می‌آورد.

حتما بخوانید: نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند

۷. استهلاک اندک

به استهلاک خودروها هم برای خرید و سرمایه‌گذاری دقت کنید. خودرویی نخرید که هزینه‌های ماهانه زیادی به شما تحمیل می‌کند. با کمی تحقیق و گشت‌وگذار در بازار متوجه می‌شوید که کدام خودروها استهلاک کمتری دارند. خودروهای ژاپنی موجود در بازار مانند تویوتا و میتسوبیشی از خودروهایی هستند که استهلاک اندکی دارند و هزینه‌های نگهداری‌شان هم زیاد نیست.

باید دقت کنید که نقدشوندگی و محبوبیت‌شان هم بالا است یا خیر. در میان خودروهای ژاپنی به‌دنبال گزینه‌ای باشید که ضمن محبوبیت، استهلاک کمی هم داشته باشد. چنین گزینه‌ای برای خرید و سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است.

به‌طور کلی هم اگر قصد سرمایه‌گذاری با خودرو را دارید، بهتر است که زیاد از آن استفاده نکنید. به‌کارگرفتن خودرو باعث استهلاک آن می‌شود و از سوی دیگر، امکان آسیب‌دیدن و تصادف هم بالا می‌رود. وقوع چنین چیزهایی می‌تواند افت قیمت شدیدی برای خودرو به‌همراه بیاورد.

۸. ظرفیت بالای افزایش قیمت

افزایش قیمت بعضی از خودروهای داخلی و خارجی در طول زمان بیشتر از مدل‌های دیگر است. با کمی جست‌وجو، سعی کنید متوجه شوید که افزایش قیمت سالانه کدام خودروها بیشتر از موارد دیگر است. خرید چنین خودروهایی می‌تواند برایتان سودمند باشد.

برای نمونه، در میان مدل‌های خودرو تولید داخلی، پژو پارس و دنا افزایش قیمت سالیانه بهتری نسبت به بیشتر گزینه‌های بازار دارند. در میان خودروهای خارجی هم می‌توان به مواردی مانند سانتافه و اسپورتیج اشاره کرد. این خودروها با گذشت زمان افزایش قیمت خوبی پیدا می‌کنند و خریدشان سودآور می‌شود.

 

در آخر

با انتخاب و خرید خودروی مناسب می‌توان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به سود رسید. سرمایه‌گذاری روی بازار خودرو با در نظرگرفتن نکاتی که عنوان شد، ایده خوبی است. برای انتخاب بهترین خودروها برای سرمایه گذاری باید دقیق باشید. در بازار این روزهای کشور، خرید خودرو می‌تواند به حفظ و ارزش سرمایه‌تان کمک کند.

در دنیا چنین روندی در جریان نیست. خودرو کالایی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته نمی‌شود چون با معرفی مدل‌های جدید، قیمت نمونه‌های قبلی کاهش پیدا می‌کند و با هر روز که از خرید خودرو می‌گذرد، ارزش آن هم کمتر می‌شود.

با وجود هزینه‌هایی مانند مالیات و بیمه هم خودروها در کشورهای دیگر کالاهایی کاملاً مصرفی به‌حساب می‌آیند. وضعیت ایران متفاوت است؛ با دقت در انتخاب و تصمیم‌گیری می‌توانید بهترین خودرو برای سرمایه‌گذاری را بخرید و در آینده سود کنید.

راهنمای خرید خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید