اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

با کم‌خرج‌ترین خودروهای سبز در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید

استفاده از خودروهای کم‌آلاینده و بدون آلاینده  فقط به نفع محیط زیست نیست، بلکه به سود جیب شما هم هست، چرا که با راندن خودروهای الکتریکی یا هیبریدی، سوخت کمتری مصرف می‌کنید. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های روزمره، در بسیاری از کشورهای دنیا با خریدن خودروهای سبز برای مدت قابل توجهی روی عوارض شهرداری و مالیات جاده‌ای تخفیف می‌گیرید یا به کل از آن‌ها معاف می‌شوید. طبق مصوبه مجلس ایران در سال ۹۸ تمام خودروهای هیبریدی و برقی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

کم‌هزینه‌ترین خودروهای سبز سال ۲۰۲۱

انتخاب بهترین ماشین سبز به عوامل مختلفی بستگی دارد. اول باید مشخص شود که خریدار چقدر می‌خواهد هزینه کند و چه نوع مسیرهایی را برود. برای مسافرت‌های خیلی طولانی، ماشین‌های الکتریکی هنوز انتخاب خوبی نیستند. اگرچه محدوده و مسافت کارکرد خودروهای الکتریکی در حال بهبود است، امان زمان شارژ آن‌ها هنوز بسیار کندتر از پر کردن باک بنزین است.

هدف خودروهای هیبریدی این است که بهترین ترکیب ممکن از خودروهای برقی و خودروهای بنزینی باشند. ولی اگر حواس راننده به شارژ باتری خودروهای هیبریدی نباشد، ممکن است مصرف بنزین زیادتر از حالت عادی شود. در ترافیک شهر اگر باتری خودروی هیبریدی خالی باشد، سوخت بیشتری از نمونه‌ٔ بنزینی‌اش می‌سوزاند، زیرا وزن موتور و تجهیزات باتری خودروهای هیبریدی بیش‌تر از خودروهای بنزینی است.

در ادامه لیست کم‌خرج‌ترین خودروهای سبز سال ۲۰۲۱ را می‌بینیم:

  • رنو زویی
  • فیات ۵۰۰
  • فولکس واگن ID.3
  • هیوندای یونیک ۵
  • SEAT Mii برقی
  • تویوتا یاریس
  • آئودی Q4 e-tron
  • تسلا مدل ۳
  • مرسدس E300 D
  • ام جی ۵ EV

 

رنو زویی

از همان سال ۲۰۱۲ که رنو زویی به بازار آمد، یکی از پرچم‌داران خودروهای برقی در دنیا بود. کمپانی رنو با معرفی مدل زویی از اولین شرکت‌هایی بود که خودروهای الکتریکی‌ را با قیمت مناسب و قابلیت استفادهٔ همگانی ارائه می‌کرد. بعد از نزدیک به یک دهه، رنو زویی هنوز از بهترین‌هاست و اخیراً برای عقب نیفتادن در رقابت خودروهای الکتریک -که هر روز نفس‌گیرتر می‌شود- به‌روزرسانی بزرگی را پشت سر گذاشته است. مسافتی که زویی با یک بار شارژ می‌تواند طی کند به حدود ۴۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. این مسافت با یک باتری ۵۴ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که در عرض ۹ ساعت شارژ می‌شود. زویی در حال حاضر ۲۶ هزار و ۵۰۰ پوند (حدود یک میلیارد تومان) قیمت دارد.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین

فیات ۵۰۰

فیات ۵۰۰ همیشه خودروی مهمی برای برند «فیات» بوده است. سال ۱۹۵۷، بعد از جنگ جهانی دوم، فیات ۵۰۰ تبدیل به ماشین میلیون‌ها ایتالیایی شد (چیزی شبیه پیکان خودمان). سال ۲۰۰۸ هم که فیات ۵۰۰ مجدداً به بازار آمد، تا سال‌ها پرفروش‌ترین خودروی این برند بود. حالا در سال ۲۰۲۱ آخرین مدل فیات ۵۰۰ به صورت الکتریکی ارائه می‌شود. فیات ۵۰۰ یکی از بهترین خودروهای کامپکت دنیاست و با دو مدل مختلف الکتریکی در بازار دیده می‌شود: «خودروی شهری» و «خودروی جاده». باتری خودروی شهری فیات ۵۰۰، ۲۴ کیلووات‌ساعتی است و مسافت ۱۸۵ کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کند. خودروی جاده‌ای فیات ۵۰۰ هم یک باتری ۴۲ کیلووات‌ساعتی دارد و با یک بار شارژ می‌توان تا ۳۲۰ کیلومتر مسافت را با آن پیمود.

فولکس واگن ID.3

در سال ۲۰۱۹ کمپانی فولکس واگن آی.دی۳ را به خاطر قابلیت استفادهٔ همگانی‌اش اینگونه معرفی کرد: اولین خودرو از نسل جدید خودروهای تمام الکتریک فولکس واگن. به لطف طراحی هوشمندانه و جذاب، آی.دی۳ فضای مناسبی برای سرنشینان دارد و جای بار آن بسیار بزرگ است. بسته به دو نوع باتری این مدل فولکس واگن، شما می‌توانید حداکثر مسافت ۳۵۰ یا ۴۲۵ کیلومتر را با آن طی کنید. آی.دی۳ از آن خودروهاست که هم برای خانواده و هم برای استفادهٔ روزانه مناسب است. آی.دی۳‌ گل سرسبد محصولات سبز فولکس واگن در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌آید و با توجه به امکانات زیاد و چشمگیرش، امسال هم توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده است.

هیوندای یونیک۵

اگر بگوییم هیوندای با ارائه یونیک۵ مسیر بسیار مهمی را در عرصهٔ خودروهای برقی طی کرده است، کل ماجرا را به شما نگفته‌ایم. با آن که دو مدل هیبریدی و الکتریکی یونیک۵ دل خیلی‌ها را برده‌اند و سود خوبی را برای هیوندای به ارمغان آورده‌اند، اما موفقیت یونیک۵ وقتی مهم‌تر می‌شود که می‌بینیم رقیب‌هایی مثل تویوتا پریوس را در کنار خود دارد. خوب می‌دانیم که برندهای ابرقدرتی مثل تویوتا به آسانی سهم بازار خود را به دیگر شرکت‌ها واگذار نمی‌کنند و هیوندای در این شرایط رقابتی و سخت توانسته است جای خاص خود را در بازار جهانی خودروهای سبز باز کند.

با نگاهی به چراغ‌ها و طراحی یونیک۵ می‌توانیم به جاه‌طلبی هیوندای در بازار خودروهای برقی پی ببریم. یونیک۵ ابعاد بزرگی دارد و از هیوندای توسان سال درازتر و عریض‌تر است. یونیک۵ با دو باتری ۵۸ و ۷۳ کیلووات‌ساعتی عرضه می‌شود که با آن‌ها می‌تواند به ترتیب ۳۸۵ و ۴۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند. یونیک۵ یک مدل اسپرت‌تر پیشرانه هم دارد که شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۵.۲ ثانیه است.

سئات Mii برقی

شهرت و سادگی سئات می باعث شده که یک دهه بعد از ورود به بازار همچنان طرفداران زیادی داشته باشد. در ابتدا سئات می به دو پیشران بنزینی و برقی ارائه شد، ولی حالا کارخانهٔ سئات فقط می برقی تولید می‌کند. اگر به قیمت ۲۰ هزار پوندی (۷۶۰ میلیون تومانی) این مدل نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که در مقایسه با اغلب رقیبانش اقتصادی‌تر و به صرفه‌تر است. با توجه به اینکه طراحی می قدیمی است و حداکثر ۲۶۰ کیلومتر را طی می‌کند، این خودرو برای مسافرت‌های طولانی مناسب نیست. اما اگر دنبال خودروی شهری و الکتریک ساده‌ و باکیفیتی هستید که چهار نفر سرنشین را به راحتی جابه‌جا در شهر می‌کند، در بازهٔ قیمت می، کمتر خودرویی را با این کیفیت پیدا می‌کنید.

تویوتا یاریس

اگر چه در حال حاضر خودروهای الکتریک سبزترین خودروهای جهان به شمار می‌آیند، ولی خودروهای هیبریدی هم هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، به خصوص اگر تولیدکنندهٔ آن‌ها تویوتا باشد که از پرچم‌داران این میدان است و از اغلب خودروهایش نمونهٔ هیبریدی هم می‌سازد. یاریس از سال ۱۹۹۹ تا حالا طراحی‌های مختلفی را پشت سر گذاشته، اما همیشه به یک‌چیز معروف بوده: هاچ‌بک قوی، مقرون به صرفه و قابل اعتماد. یاریس هیبریدی تویوتا یکی از سبزترین خودروهای دارای موتور بنزینی در دنیاست و در هر کیلومتر کمتر از ۱۰۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

آئودی Q4 e-tron

معمولاً خودروهای شاسی‌بلند را با عنوان «پرمصرف» می‌شناسیم، ولی کیو۴ ای‌ترون آئودی آمده تا این تصویر را عوض کند. ای‌ترون پیشوند کلی تمام خودروهایی‌ است که آئودی با پیشران الکتریکی ارائه می‌کند. قیمت خودروهای برقی آئودی قابل رقابت با قیمت خودروهای بنزینی آن است، در عین حال که از تمام امکانات خودروهای بنزینی هم بهره‌مند هستند. اگر از ظاهر زیبای آئودی کیو۴ لذت می‌برید، باید بدانید که باطن آن هم بسیار زیباست! با دو سیستم پیشران ۵۴ و ۷۴ کیلووات‌ساعتی این خودرو می‌تواند به ترتیب ۳۲۰ و ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

حتما بخوانید: با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخریم که واقعا بیارزد؟

تسلا مدل ۳

این مدل تسلا در حال حاضر یکی از ارزان ترین تسلاهای بازار است، اما همچنان به اندازهٔ مدل‌های گران‌قیمت S و X درخشان و هیجان‌انگیز است. از حالت رانندگی خودکار تا امکان شتاب‌گیری سوپراسپرت به مدل ۳ کمک می‌کنند که حتی در صورت داغ‌تر شدن رقابت خودروهای الکتریک هم کماکان یکی از گزینه‌های بسیار جذاب برای بسیاری از خریداران باشد. قیمت این مدل تسلا از ۴۰ هزار پوند (یک میلیارد و پانصد میلیون تومان) آغاز می‌شود و بنا بر نوع باتری و سیستم پیشران می‌توانید ۴۵۰ یا ۵۸۰ کیلومتر مسافت را با آن رانندگی کنید.

مرسدس E300 de

شاید دیدن مرسدس‌بنز در این لیست شگفت‌آور باشد، اما این مدل به دلایل بسیار زیادی اینجاست. پیشرانه دیزلی-هیبریدی ای۳۰۰د برای رانندگی در مسافت‌های طولانی و رفت و آمد در بزرگراه‌ها بسیار مناسب است و مصرف کم آن حسابی به نفع جیب راننده‌هاست. ای۳۰۰د می تواند تا ۷۰ کیلومتر را فقط با نیروی باتری حرکت کند. بدون باتری هم مصرف گازوییل آن بسیار کم و در حدود ۵ و نیم لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

ام جی ۵ EV

اگر دنبال یک خودروی روزمره برقی می‌گردید، ام‌جی۵ ای‌وی باید یکی از گزینه‌های شما باشد. ام‌جی به جای اضافه کردن تجهیزات غیر کاربردی، ماشینی ساده و معقول و مقرون به صرفه تولید کرده است. ام‌جی۵ ای‌وی در دو کلاس اکسایت و اکسکلوسیو به بازار عرضه شده است. فضای داخلی ام‌جی۵ بسیار جادار است و صندوق آن ۴۷۴ لیتر گنجایش دارد. در حال حاضر ام‌جی۵ حدود ۲۵ هزار پوند (۹۵۰ میلیون تومان)‌ قیمت دارد و با این قیمت مناسب بسیاری از رقیبانش را در همان ابتدای کار کنار می‌زند. بعد از محصولات برقی کمپانی کیا با گارانتی ۷ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتری، ام‌جی۵ با گارانتی ۷ ساله یا ۱۳۰ هزار کیلومتری بالاترین سطح گارانتی را در میان تمام خودروهای الکتریک دنیا به خود اختصاص داده است.

/blog/best-low-emission-green-car/amp/
دنیای خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید