اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بهترین خودروهای اسپرت خارجی که در ایران هم می‌توانید بخرید

اتومبیل‌های اسپرت که به‌دلیل شباهتشان به ماشین‌های مسابقه‌ای و بهره‌گیری از ویژگی‌های طراحی و مهندسی این ماشین‌ها به این نام شناخته می‌شوند، اتومبیل‌های کوچکی هستند که برای واکنش سریع، مانور آسان و رانندگی با سرعت بالا طراحی شده‌اند. این اتومبیل‌ها معمولا دو نفر ظرفیت دارند، نسبت به اتومبیل‌های معمولی ارتفاع کمتری دارند، شیک‌تر هستند و در بیشتر موارد دو در دارند. وزن کم و شتاب و سرعت بالا از ویژگی‌های ماشین‌های اسپرت به‌شمار می‌رود. این اتومبیل‌های گران‌قیمت در تعداد اندکی تولید می‌شوند. خودروهای اسپرت با ظاهر جذاب و شیک خود طرفداران فراوانی دارند. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین خودروهای اسپرت در ایران آشنا کنیم.

۱. پورشه ۹۱۱ کاررا (Porsche 911 Carrera)

خودرویی لوکس و زیبا با چراغ‌هایی بیضی‌شکل و طراحی شبیه کمان در قسمت کاپوت و سقف است. پورشه ۹۱۱ کاررا با موتور قدرتمند ۶سیلندر ۲۴ سوپاپه خود حداکثر قدرت ۳۴۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۰ نیوتون‌متر را تولید می‌کند. پورشه ۹۱۱ کاررا با جعبه‌دنده ۷سرعته اتوماتیک PDK می‌تواند تنها در ۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودروی لوکس نیز ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است.

حتما بخوانید: سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱

۲. پورشه باکستر (Porsche Boxster)

این خودروی اسپرت جوان‌پسند که در سال ۲۰۱۷ وارد بازار ایران شد، طراحی خاص، تهاجمی و زیبایی دارد. پورشه باکستر با وجود شباهت‌هایش به پورشه ۹۱۱ کاررا، ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. پورشه باکستر نیز از یک موتور ۶سیلندر ۲۴ سوپاپ بهره می‌برد که حداکثر قدرت ۲۵۶ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتون‌متر را تولید می‌کند. پورشه باکستر نیز در شتاب‌گیری عملکرد قابل‌توجهی دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۶ ثانیه است. این خودروی اسپرت زیبا با طراحی زیبا و عملکرد قوی خود نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.

۳. پورشه پانامرا فور اِس (Porsche Panamera 4s)

پورشه پانامرا فور اِس، که از ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن بهره می‌برد و ظاهری تهاجمی و لوکس دارد، با موتور ۸سیلندره و ۳۲سوپاپه خود حداکثر قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۵۰۲ نیوتون‌متر را تولید می‌کند. این خودرو با جعبه‌دنده ۷سرعته اتوماتیک در عرض ۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. پورشه پانامرا فور اس خودروی لوکس و زیبایی است که با وجود ویژگی‌های خودروهای اسپرت برای ۴ سرنشین فضایی راحت را ایجاد می‌کند.

۴. پورشه کیمن اس (Porsche Cayman S)

پورشه کیمن اِس محصولی دیگر از شرکت‌خودروسازی آلمانی پورشه است که در کنار طراحی شیک و چشم‌نوازش از نظر فنی نیز بسیار خاص و قدرتمند است. پورشه کیمن اس با موتور ۶سیلندره ۲۴سوپاپه حداکثر قدرت ۳۲۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۷۰ نیوتون‌متر را تولید می‌کند. این خودرو نیز با گیربکس ۷سرعته اتوماتیک PDK خود تنها در ۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز رقم قابل‌توجه ۲۷۵ کیلومتر در ساعت است.

۵. خودروی اسپرت فراری ۴۵۸ ایتالیا (Ferrari 458 Italia)

این خودروی اسپرت و لوکس با موتور ۴٫۵لیتری ۸سیلندره خود از حداکثر قدرت ۵۶۲ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۵۴۰ نیوتون‌متر برخوردار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو تنها ۳ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این خودروی اسپرت زیبا از گیربکس دوکلاچه ۷سرعته بهره می‌برد.

۶. مرسدس بنز اس‌ال‌اس ای‌ام‌جی بلک سِریز (SLS AMG Black Series)

این خودروی اسپرت، که نسخه ارتقایافته اس‌ال‌اس ای‌ام‌جی است، از یک موتور ۶٫۲لیتری ۳۲سوپاپه با قدرت ۶۲۲ اسب‌بخار بهره می‌برد. حداکثر سرعت این خودرو با گیربکس ۷سرعته اتوماتیک آن ۳۱۵ کیلومتر در ساعت است و سرعت آن در ۳٫۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

حتما بخوانید: مقایسه سه خودروی فولکس پاسات، بنز ‏E200 و ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i

۷. بنتلی کانتیننتال جی‌تی (Bentley Continental GT)

این خودرو که توسط شرکت بنتلی در انگلستان تولید شده است، از یک موتور ۸سیلندره ۴لیتری با قدرت ۵۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. این خودرو با جعبه‌دنده ۶سرعته اتومات خود شتاب صفر تا صدی برابر با ۴٫۸ ثانیه دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت برسد.

۸. خودروی لوکس BMW i8

این خودروی لوکس آلمانی خودرویی هیبریدی است که می‌تواند به سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت برسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو تنها ۴٫۴ ثانیه است. دلیل شتاب بالای این خودرو طراحی و وزن کم و حالت آیرودینامیک پایدار آن است. بی‌ام‌و آی۸ با موتور ۱٫۵لیتری حداکثر قدرت ۲۳۰ اسب‌بخار را تولید می‌کند و حداکثر گشتاور آن نیز ۳۲۰ نیوتون‌متر است. ب‌ام‌و آی۸ با گیربکس ۶سرعته اتوماتیک خود در ۱۰۰ کیلومتر فقط ۲٫۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند و خودروی بسیار کم‌مصرفی است.

حتما بخوانید: کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار ایران کدام‌ها هستند؟

۹. مازراتی گرن‌توریسمو ام‌سی استراداله (Maserati GranTurismo MC Stradale)

مازراتی گرن‌توریسمو ام‌سی استراداله خودروی اسپرت لوکس حرفه‌ای و بی‌رقیبی است که از سبک‌ترین و پرشتاب‌ترین خودروها به‌شمار می‌رود؛ خودرویی که به‌جای پیست مسابقه در خیابان‌ها جولان می‌دهد. این خودرو در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه پاریس رونمایی شد و حداکثر سرعتش به ۳۰۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

موتور ۸سیلندره تنفس طبیعی با آرایش وی‌شکل سیلندرها حداکثر قدرت و گشتاور این خودرو را به ۴۵۰ اسب‌بخار و ۵۱۰ نیوتون‌متر رسانده است. این خودروی اسپرت با گیربکس ۶سرعته اتوماتیک فوق‌سریع (اسپیدشیفت) و وزن بسیار پایین خود تنها در ۴٫۶ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۱۴٫۴ لیتر در صد کیلومتر است.

۱۰. مازراتی گرن کابریو اس (Maserati GranCabrio S)

 

این کوپه لوکس با سقف تبدیل‌پذیر که در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، از یک موتور ۴٫۷لیتری ۸سیلندره ۳۲سوپاپه تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۴۵۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۵۱۰ نیوتون‌متر برخوردار است. این خودرو با جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک در ۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است.

۱۱. تویوتا GT86

 

این خودروی کوپه اسپرت دارای موتور ۴سیلندره ۱۶سوپاپه با حجم ۱۹۹۸ سی‌سی است که حداکثر قدرت آن ۲۰۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاورش نیز ۲۰۵ نیوتون‌متر است. این خودرو با گیربکس ۶سرعته اتوماتیک خود شتاب صفر تا صدی معادل ۷٫۶ ثانیه دارد. حداکثر سرعت تویوتا GT86 ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷٫۱ لیتر در صد کیلومتر است.

۱۲. سوبارو BRZ (Subaru BRZ)

 

این خودرو که در کلاس خودروهای اسپرت قرار میگیرد، خودرویی کوپه با دو درب است که از جعبه‌دنده ۶سرعته دستی و اتوماتیک برخوردار است. این خودرو دارای یک موتور ۲لیتری ۴سیلندره ۱۶سوپاپه بنزینی است که حداکثر قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۵ نیوتون‌متر را تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو با جعبه‌دنده ۶سرعته دستی ۷٫۶ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز ۲۲۶ کیلومتر در ساعت است.

۱۳. آلفارومئو فورسی (Alfa Romeo 4C)

این کوپه اسپرت جذاب ایتالیایی پیش از اجرایی‌شدن قانون منع واردات خودروهای لوکس وارد ایران شد. این خودرو با ارتفاع کم از سطح زمین و چراغ‌های بیضی‌شکل کشیده طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد. این خودروی اسپرت سبک یکی از سریع‌ترین خودروهای ایران به‌شمار می‌رود. آلفارومئو فورسی با موتور ۴سیلندره ۱۶سوپاپه ۱٫۷لیتری خود قدرتی معادل ۲۴۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتون‌متر را تولید می‌کند. این خودرو با جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک دوکلاچه از شتاب صفر تا صد ۴٫۵ ثانیه برخوردار است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۸ کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۶٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.

۱۴. آلفارومئو جولیتا (Alfa Romeo Giulietta)

آلفارومئو جولیتا هاچ‌بک اسپرتی است که در سال ۲۰۱۲ وارد بازار ایران شد. این خودرو در بازار ایران به موتور چهارسیلندره ۱٫۴لیتری توربو مجهز شده است که حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن نیز ۲۵۰ نیوتون‌متر است. این خودرو از یک گیربکس ۶‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه بهره می‌برد و شتاب صفر تا صد آن نیز حدود ۷٫۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۶ لیتر در هر صد کیلومتر است که رقم مناسبی است.

۱۵. لوتوس الیزه (Lotus Elysee)

لوتوس الیزه که در سال ۲۰۱۶ وارد بازار ایران شد، در ایران در دو تیپ «الیزهS» و «۲۲۰ کاپ» عرضه شد. طراحی خاص این خودرو آن را به خودرویی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. تیپ ۲۲۰ کاپ لوتوس الیزه با کیت بدنه فیبر کربنی در ایران عرضه شد.

رانندگی با الیزه کار ساده‌ای نیست و به مهارت بالایی نیاز دارد. این خودرو با موتور ۴سیلندره توربوی ۱٫۸لیتری خود حداکثر قدرت ۲۱۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتون‌متر را تولید می‌کند. لوتوس الیزه با گیربکس ۶سرعته دستی خود شتاب صفر تا صدی معادل ۴٫۶ ثانیه دارد و بالاترین سرعت آن نیز به ۲۳۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

حتما بخوانید: خودروهای بازی GTA از کدام خودروهای واقعی الهام گرفته‌ شده‌اند؟

۱۶. هیوندای ولستر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶ Hyundai Veloster)

این خودروی اسپرت کامپکت که در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد، از یک موتور چهارسیلندره ۱۶سوپاپه با تنفس طبیعی بهره می‌برد که حداکثر قدرت آن ۱۳۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاورش نیز ۱۶۷ نیوتون‌متر است. این خودرو با گیربکس ۶سرعته اتوماتیک دوکلاچه خود در زمانی حدود ۱۰٫۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودروی اسپرت زیبا نیز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دریافت کرده است.

نسل دوم این خودروی اسپرت جذاب در سال ۲۰۱۹ با ظاهری زیباتر و توان فنی بالاتر وارد بازار جهانی شد که متأسفانه به بازار ایران راه نیافت و اکنون فقط نسل اول آن در ایران موجود است. با وجود طراحی جذاب و امکانات رفاهی مناسب باید بگوییم که شتاب و قدرت این خودرو در مقایسه با سایر خودروهایی که در این لیست معرفی کردیم، در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

۱۷. بی‌ام‌و ۱۲۵i (BMW 125i)

 

این هاچ‌بک اسپرت آلمانی تنها در مدل‌های ۲۰۱۸ وارد بازار ایران شده است. این خودرو از کیفیت ساخت بالا، موتور قوی و ایمنی خوبی برخوردار است. بی‌ام‌و ۱۲۵i با موتور ۴سیلندره ۱۶سوپاپه با حجم ۱۹۹۸ سی‌سی که از سیستم توربوشارژ بهره می‌برد، از توانایی تولید ۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون‌متر گشتاور برخوردار است. شتاب صفر تا صد این خودروی اسپرت با جعبه‌دنده ۸سرعته اتوماتیک تنها ۶٫۱ ثانیه است که نشان‌دهنده شتابگیری مناسب و قابل‌توجه آن است. مزیت دیگر بی‌ام‌و ۱۲۵i مصرف سوخت پایین است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها ۵٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. استاندارد آلایندگی یورو۶ را نیز باید به فهرست مزیت‌های این خودرو اضافه کنید.

حتما بخوانید: مقایسه سه خودروی فولکس پاسات، بنز ‏E200 و ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i

۱۸. فولکس‌واگن گلف GTI (Volkswagen Golf GTI)

 

فولکس‌واگن گلف GTI از خودروهای هاچ‌بک اسپرتی است که از سال ۲۰۱۸ وارد بازار ایران شد و پس از مدت کوتاهی به‌دلیل تحریم‌ها واردات آن متوقف شد. این خودروی آلمانی با موتور دو لیتری و چهارسیلندره  ۱۶سوپاپه خود حداکثر قدرتی معادل ۲۳۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتون‌متر را دارد. این خودروی هاچ‌بک اسپرت با گیربکس ۶دنده اتوماتیک دوکلاچه‌اش تنها در ۶٫۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت آن نیز ۲۴۸ کیلومتر در ساعت است. فولکس‌واگن گلف GTI خودروی کم‌مصرفی است که در صد کیلومتر تنها ۶٫۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. استاندارد آلایندگی آن نیز یورو۶ است.

سخن پایانی

در اینجا بهترین خودروهای اسپرت در ایران را معرفی کردیم. خودروهایی که بعضی از آنها به‌اندازه‌ای کمیاب و گران هستند که تنها قشر خاصی از مردم توانایی خریدشان را دارند، ولی بعضی دیگر نسبتا ارزان‌تر و فراوان‌ترند. البته قیمت خرید تنها مشکل خودروی لوکس و اسپرت در ایران نیست. زیرا معمولا قطعات و تجهیزات این خودروها نیز کمیاب و گران هستند و موتورشان نیز به کیفیت بنزین حساس است.

راهنمای خرید خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید