اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بهترین خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلاری؛ کدام خودروها وارد ایران خواهند شد؟

با صدور مجوز خودروهای وارداتی، همه نگاه‌ها به بازار خودرو است تا ببینند که کدام برندمدل‌ها به ایران راه پیدا خواهند کرد. از میان گزینه‌های موجود و خودروهایی که قیمتشان تا حدود ۲۰ هزار دلار است، مدل‌های بسیار مطلوبی امکان ورود به بازار داخلی را دارند. قیمت تمام‌شده این خودروهای وارداتی با در نظرگرفتن هزینه‌هایی مانند گمرک در حوالی ۱ میلیارد تومان خواهد بود. در این مقاله با تعدادی از این خودروها که تا ۲۰ هزار دلار قیمت دارند و ورودشان به ایران محتمل است، آشنا خواهیم شد. با فرض در نظرگرفتن تعرفه ۱۰۰درصدی و دلار نیمایی به قیمت ریالی خودروهای این فهرست هم اشاره می‌کنیم.

سایپا کیا سراتو جدید را وارد بازار کشور خواهد کرد – آبان ۱۴۰۱

بین یک تا دو ماه دیگر محصولات وارداتی جدید راهی بازار کشورمان خواهند شد و یکی از گزینه‌های محتملی که به نظر می‌رسد توسط سایپا در بازار عرضه خواهد شد کیا سراتو ۲۰۲۲ است.

گفته می‌شود سایپا مدارک و مستندات لازم برای واردات این خودرو را در اختیار وزارت صمت قرار داده است و حالا نوبت این وزارت خانه است که تصمیم بگیرد تمایلی برای واردات سراتو ۲۰۲۲ دارد یا خیر.

اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو اعلام شد – آبان ۱۴۰۱

هفت شرکت پارس خودرو، سایپا، مکث موتور، خودروسازی فردا، آرین موتور پویا، سایپا سیتروئن و کرمان موتورواردات خودرو را پس از تایید مدارک لازم از سوی نهادهای مربوطه آغاز خواهند کرد.

بهترین خودروهای وارداتی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار

کیا سول ۲۰۲۳

کیاسول ۲۰۲۳ یکی از خودروهایی است که به‌نظر می‌رسد با قیمتی در حوالی ۲۰هزار دلار می‌تواند دل مشتریان را به‌دست بیاورد. این خودرو مدلی به‌روزشده از مدل‌های قبلی کیاسول است و در بخش‌هایی مانند چراغ‌ها تغییراتی دارد. برای مثال، چراغ‌های جلو با نمونه‌هایی معمولی عوض شده‌اند.

در بخش سپر هم تغییراتی دیده می‌شود؛ دی‌لایت‌های باریک تریم آلومینیومی این بخش از جمله تغییراتش است. موتور کیاسول ۲۰۲۳، موتوری ۲لیتری با تنفس طبیعی است و ۱۴۷اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور این خودرو هم ۱۷۸نیوتن متر است. انتقال نیرو در این مدل از خودرو هم از طریق گیربکس CVT انجام می‌شود.

ظاهر و امکانات جانبی کیاسول ۲۰۲۳ هم مطلوب است و می‌توان آن را خودرویی با طراحی جدید و به‌روز دانست. به‌نظر می‌رسد که چنین طراحی جذابی برای خودرویی با این قیمت از سوی مشتریان با استقبال روبه‌رو شود. قیمت احتمالی کیا سول در حدود ۱۰۵۲۸۲۸۰۰۰ تومان خواهد بود.

حتما بخوانید:

شرایط فروش محصولات فونیکس مدیران خودرو

۲. کیاسول ۲۰۲۲

کیا سول ۲۰۲۲ هم از گزینه‌هایی است که می‌تواند روانه بازار ایران شود و در شمار خودروهای باکیفیت قرار می‌گیرد. این خودرو که نسبت به مدل‌های پیشین پیشرفت‌هایی در طراحی و آپشن‌ّها داشته، از گزینه‌های پرطرفدار در میان مشتریان مختلف است.

تجهیزات استاندارد تازه‌ای از جمله تهویه خودکار دومنطقه‌ای، استارت دکمه‌ای، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و مسیریاب هم برای کیا  سول ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.

این خودرو پیشرانه ۲لیتری تنفس طبیعی و ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد. البته مدل دیگری از همین برند مدل هم وجود دارد که پیشرانه‌اش ۱.۶ لیتری و قدرت آن ۲۰۱ اسب بخار است. خریداران از میان این دو مدل، حق انتخاب دارند. قیمت حدودی کیاسول، ۱۰۲۰۹۰۸۰۰۰ تومان عنوان می‌شود.

۳. کیا فورته

کیا فورته هم از پرطرفدارترین خودروهای ۲۰هزار دلاری بازار جهانی است که امکانات بسیار خوبی دارد. کیفیت فنی و عملکرد این ماشین هم بالا به‌شمار می‌رود. در نسخه ۲۰۲۲ کیا فورته، جلوی خودرو و چراغ‌های این بخش از آن بازطراحی شده‌اند.

این مدل از فورته هم مانند موارد قبلی با دو پیشرانه به مشتریان عرضه می‌شود؛ پیشرانه ۱.۶ لیتری با ۲۰۱ اسب بخار و ۲ لیتری با ۱۴۷ اسب بخار. از مزایای کیا فورته ۲۰۲۲ می‌توان به ترمزهای قوی‌تر، تنظیمات اسپرت سیستم تعلیق و سراگزوز دوتایی اشاره کرد. قیمت این خودرو حدود ۱۰۳۶۸۶۸۰۰۰ تومان خواهد بود.

۴. نیسان ورسا

نیسان ورسا هم می‌تواند خودرو وارداتی مطلوبی با قیمتی نسبتاً مناسب باشد. راحتی و ایمنی خودروی مذکور از شاخص‌ترین ویژگی‌هایش به‌شمار می‌روند. سواری این خودرو نرم است و کابین راحت و استانداردی دارد. این خودرو جمع‌وجور است و موتور ۴ سیلندری با ۱۲۲ اسب بخار دارد.

امکانات جانبی و آپشن‌های نیسان ورسا ۲۰۲۲ هم مطلوب هستند. برای مثال، در این مدل از خودروی نیسان شاهد وجود تکیه‌گاه دستی نصب‌شده روی صندلی راننده، استارت از راه دور و سیستم تهویه بسیار کارآمدی هستیم. قیمت احتمالی این خودرو در حدود ۸۰۷۵۷۶۰۰۰ تومان است.

۵. هیوندای اکسنت

با بودجه‌ای در حدود ۲۰ هزار دلار می‌توانید به خرید هیوندای اکسنت هم فکر کنید. این خودرو با وجود اینکه از محصولات مقرون‌به‌صرفه در بازار بین‌المللی به‌شمار می‌آید، امکانات بسیار خوبی دارد و در حدواندازه خودروهایی گران‌تر ظاهر می‌شود.

مدل‌های مختلف این خودرو دارای موتور ۴سیلندر با ۱۲۰ اسب بخار و گیربکس CVT هستند. تجهیزات و امکانات جانبی لوکس و جذابی مانند صندلی‌های گرم‌شونده و استارت دکمه‌ای هم برای هیوندای اکسنت در نظر گرفته شده است. این خودرو مجهز به ایموبلایزر هم هست. قیمت احتمالی این خودرو در حدود ۸۸۵۵۱۴۰۰۰ تومان اعلام می‌شود.

۶. هیوندای ونیو

هیوندای ونیو ۲۰۲۲ هم می‌تواند یک خودرو وارداتی زیبا و در عین‌حال مستحکم باشد. این خودرو قیمت چندان بالایی در مقایسه با برترین‌های بازار خودروی بین‌المللی ندارد اما آپشن‌ها و کارکرد مطلوبش از آن گزینه‌ای قابل‌ اعتنا می‌سازند.

هیوندای ونیو دارای پیشرانه‌ای ۱ لیتری است و ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد. گشتاور آن ۱۷۲ نیوتن در متر اعلام شده و ضمن برخورداری از ظاهری لوکس از امنیت بالایی هم برخوردار است. قیمت احتمالی این خودرو در حدود ۱۰۱۰۸۰۰۰۰۰ تومان است.

حتما بخوانید:

ارزان‌ترین خودروهای اتومات بازار ایران

۷. سوبارو ایمپرزا

سوبارو ایمپرزا هم کابین لوکس و راحتی دارد. ظاهر این خودرو به خودروهای گران‌قیمت بازار بین‌المللی بی‌شباهت نیست. این خودرو پیشرانه‌ای ۲ لیتری دارد و گشتاورش ۱۹۷ نیوتن متر است. قدرت سوبارو ایمپرزا ۱۵۲ اسب بخار عنوان می‌شود.

طراحی کابین این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی‌اش لوکس‌تر است. برای مثال، پوشش چرم داخل کابین از جمله دلایل ارتقای ظاهر آن به‌نظر می‌رسند. سوبارو دارای ترمز پیشگیری از برخورد خودکار و مدیریت پدال گاز است. از نقطه‌نظر ایمنی هم خودروی مناسبی درمیان خودروهایی با قیمت ۲۰هزار دلار به‌حساب می‌آید. قیمت احتمالی سوبارو در حدود ۹۹۹۸۹۴۰۰۰ تومان است.

۸. نیسان سنترا

مدل ۲۰۲۲ نیسان سنترا هم می‌تواند در فهرست انواع خودرو وارداتی از بهترین‌ گزینه‌ها با قیمت حدود ۲۰هزار دلار باشد. این خودرو نسبت به مدل‌های پیشین تغییرات اندکی داشته است. از جمله تغییرات آن می‌توان به وجود اپلیکیشن‌‌هایی اشاره کرد که امکان استفاده از اپل‌کارپلی و اندروید را فراهم می‌کنند.

قدرت نیسان سنترا ۱۴۹ اسب بخار است و گشتاوری معادل ۱۹۷ نیوتن در متر دارد. این خودرو مزایای زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال، پارک‌کردن با آن بسیار راحت است و در دست‌اندازها میزان لغزشش بسیار کم به‌نظر می‌رسد. نیسان سنترا فضای صندوق‌ عقب مطلوبی هم دارد. قیمت احتمالی این خودرو در حدود ۱۰۴۳۲۵۲۰۰۰ تومان است.

۹. هیوندای النترا

هیوندای النترا قدرت بالایی دارد. این خودرو مجهز به موتور ۲لیتری توربو است و ۲۸۰ اسب بخار قدرت دارد. ظاهر این خودرو بسیار امروزی و لوکس است. هیونای النترا ۲۰۲۲ را می‌توان خودروی اسپرت و جمع‌وجوری دانست.

لغزش این خودرو در مسیرهای مختلف بسیار اندک است و در نتیجه می‌تواند تجربه خوب و مطلوبی از سفر را به راننده و مسافران ارائه کند. سیستم اگزوز هیوندا در ۳ حالت قابل‌تنظیم است و از گزینه‌های مناسب برای قراردادن در فهرست انواع خودرو وارداتی به‌نظر می‌رسد. قیمت احتمالی این خودرو در حدود ۱۰۵۶۰۲۰۰۰۰ تومان است.

۱۰. کیا ریو

کیا ریو ۲۰۲۲ موتوری ۱.۶ لیتری دارد و قدرت آن ۱۲۰ اسب بخار است. این خودرو هم ساختار مستحکمی دارد و از نقطه‌نظر فنی ایرادات چندانی به آن وارد نیست. کیا ریو گیربکس اتوماتیک CVT دارد و عملکرد آن در پیچ‌ها هم مطلوب ارزیابی می‌شود.

فضای داخلی کیا ریو هم به‌خوبی طراحی شده است؛ البته فضای سرنشینان عقب کمی محدود و تنگ است. مصرف سوخت این مدل از کیا ریو بهتر از مدل‌های قبلی است و حالت بهینه‌تری دارد. قیمت احتمالی این خودرو در حدود ۸۶۴۵۰۰۰۰۰ تومان است.

حتما بخوانید:

معرفی بهترین ماشین‌های ایرانی برای خرید

۱۱. میتسوبیشی میراژ

اگر دوستدار خودروهای جمع‌وجور با اندازه‌ای مناسب هستید، میتسوبیشی میراژ از بهترین گزینه‌های ممکن در طیف قیمتی ۲۰هزار دلار است. موتور این خودرو ۷۸ اسب بخار قدرت دارد و مصرف سوختش بسیار مناسب است.

موتور میراژ ۱.۲ لیتری است و با شتاب نسبتاً ملایمی در مسیرهای درون‌شهری تردد می‌کند. کابین این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی جادارتر شده و امکانات جانبی مطلوبی مانند سیستم صوتی ارتقایافته دارد. قیمت احتمالی این خودرو در حدود ۷۷۹۱۱۴۰۰۰ تومان است.

۱۲. نیسان کیکس

نیسان کیکس هم خودرویی کم‌مصرف با کابینی جادار است. این خودرو با ۱۲۲ اسب بخار، شتابی کافی دارد و سواری خوبی در جاده‌های مختلف ارائه می‌کند. حتی در مسیرهای پرپیچ‌وخم هم سیستم تعلیق آن بسیار خوب عمل می‌کند و کمترین میزان لغزش به اتاق خودرو وارد می‌شود.

طراحی داخلی کابین با به‌کارگیری رنگ‌های متنوع و زیبا، جذاب و امروزی است و امکانات جانبی متنوعی هم دارد. برای مثال، سیستم اطلاعات سرگرمی دارد و امکاناتی مانند صفحه نمایش و سیستم صوتی مطلوبی در آن تعبیه شده است. قیمت احتمالی این خودرو در حدود ۱۰۴۸۰۴۰۰۰۰ تومان است.

در آخر

در میان انواع خودرو وارداتی به مواردی اشاره کردیم که قیمتی مناسب و در حوالی ۲۰هزار دلار دارند. این خودروها ضمن بهره‌مندی از کیفیت مناسب دارای شهرت و محبوبیت جهانی نسبی هم هستند. در واقع، این خودروها به‌رغم قیمت نه‌چندان بالا در بازار بین‌المللی از گزینه‌های مطلوب برای خرید هستند. از میان گزینه‌های معرفی‌شده، کدام‌ مورد را بیشتر می‌پسندید؟ فکر می‌کنید که کدام وارد بازار ایران می‌شود و به موفقیت می‌رسد؟

/blog/best-under-20k-cars-import/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (5)
نظر بدهید
  • نعمت

    می شود این نتیجه را گرفت که دولت محترم به فکر قشر سرمایه دار و پولدار است و خودرو های مورد نیاز آنها را وارد کرد ه است ! کسی که یک میلیارد پول دارد نیازی به خودرو ی. وارداتی ندارد ! آیا این خودرو ها را برای این قشر وارد کرده اید ؟!

  • نعمت

    من یک معلم باز نشسته هستم . ۱۴۰۰بازنشسته شدم . اگر به موقع پاداش ما را می دادند شاید می توانستم برای خانواده ام یک خودرو پراید بخرم ! اما اکنون پراید هم نتوانستم بخرم .

  • نعمت

    هر چه می نگرم خودروی مناسب برای طبقه متوسط نمی بینم ! خودروهای در محدوده ۲۰۰ میلیون اصلاموجود نیست ! همش بالای ۳۰۰ میلیون تولید می شود ! که ما نداریم ! با وجود این همه آلودگی هوا یک خودروی گاز سوز دست مردم داده نشده ! بجای اینکه خودرو های در محدوده ۲۰۰ میلیون وارد شود ! آقایان رفتند خودروهای یک میایاردی وارد کردند ! آیا ما حق زندگی نداریم ؟!

    • نعمت

      ما قشر متوسط کشور فقط می توانیم خودرو های ارزان قیمت بخریم که بنا بدلایل نامعلومی تولید نمی شوند ! مانند سمند معمولی دوگانه سوز . پژو ۴۰۵ دوگانه سوز.

  • نعمت

    ما قشر متوسط کشور فقط می توانیم خودرو های ارزان قیمت بخریم که بنا بدلایل نامعلومی تولید نمی شوند ! مانند سمند معمولی دوگانه سوز . پژو ۴۰۵ دوگانه سوز.