اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

کارشناسی‌ خودرو به شیوه سنتی یا مدرن؛ کدام یک معتبرتر است؟

از قدیم گفته‌اند که کار را باید به کاردان سپرد. این کاملا درست است، اما باید دید که منظور از کاردان کیست و کجا می‌توان او را یافت؟ مثلا در زمینه خرید خودرو، همه معمولا به سراغ افرادی می‌روند که بتوانند به‌خوبی از عهده بررسی و کارشناسی وسیله برآیند و با تأیید یا رد وسیله موردنظر، در خرید خودرویی مناسب کمک کنند. اما مسئله این است که چنین فرد کارشناس و باتجربه‌ای را کجا می‌توان یافت؟ بهتر است در بازارهای سنتی خودرو به دنبال کارشناسی خودرو موردنظرمان باشیم یا به شیوه‌ای مدرن و تنها با یک ثبت سفارش آنلاین اقدام کنیم؟ کدام‌یک راه و شیوه کامل‌تری است و خیال‌مان را در فرایند خرید راحت‌تر می‌کند؟

قبل از اینکه جواب این سوال‌ها را بدهیم، اجازه بدهید اول ببینیم منظور از روش سنتی و مدرن کارشناسی خودرو چیست؟

حتما بخوانید: نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

۱. کارشناسی خودرو به شیوه سنتی

منظور از کارشناسی خودرو به شکل سنتی یعنی استفاده از همان روش‌های قدیمی و مراجعه به بازارهای غیررسمی برای خرید خودرو. در این روش، شما به عنوان خریدار وارد بازارهای غیررسمی فروش خودرو می‌شوید و از کسانی که در آنجا حضور دارند و ادعای کارشناسی می‌کنند، برای بررسی خودروی موردنظرتان کمک می‌گیرید. این بازارها غیررسمی هستند و معمولا دلالان زیادی هم در آنها وجود دارد. کارشناسان سنتی در این بازارها حضور داشته و با گرفتن مبلغی به‌عنوان حق کارشناسی، خودروی موردنظرتان را می‌سنجند و می‌گویند که آن را بخرید یا خیر.

احتمال اینکه کارشناسان گذری در بازارهای غیررسمی و سنتی به شما کمک کنند که وسیله‌ای خوب و مناسب بخرید، وجود دارد اما هیچ قطعیتی در کار نیست. چرا که ممکن است در فرآیند بررسی خودرو ابعادی از چشم آنها جا بماند و یا به‌اندازه کافی برای این کار خبره نباشند. در یک‌کلام، شما نمی‌توانید به چنین کارشناسان و بازارهایی کاملا اعتماد کنید.

۲. کارشناسی خودرو به شیوه مدرن

منظور از کارشناسی خودرو به شیوه مدرن این است که شما با ثبت درخواست در مجموعه‌های معتبری مانند کارنامه که به شکل رسمی و قانونی در فضای آنلاین حضور دارند، از کمک کارشناسانی برای بررسی و خرید خودروی موردنظرتان بهره می‌گیرید.

مقایسه کارشناسی خودرو به شیوه سنتی با مدرن

کارشناسی خودرو به سبک کارنامه، مزایای بسیار زیادی نیز برای‌تان دارد که در ادامه درباره آنها خواهیم گفت. این مزایا باعث می‌شوند که با خیالی راحت و در بستری امن و مطمئن از نظرات کارشناسان کمک بگیرید و با اطمینان اقدام به خرید خودرو کنید.

وقت طلاست؛ با کارشناسی کارنامه وقت و انرژی‌تان را ذخیره می‌کنید

استفاده از خدمات کارشناسی خودرو به شکل آنلاینِ باعث می‌شود که در وقت و مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. چرا؟ به دلیل اینکه شما با یک تماس کوتاه یا یک ثبت درخواست ساده می‌توانید کار کارشناسی را جلو ببرید. مثلا شما می‌توانید با ثبت درخواست کارشناسی کارنامه، هماهنگی‌های لازم را برای اعزام کارشناس به محل موردنظرتان انجام دهید و در فرایندی ساده و سریع، کارشناسی را برای بررسی خودروی موردنظرتان بیابید. این در حالی است که برای استفاده از خدمات کارشناسی به شیوه سنتی باید به بازارهای خودرو مراجعه کنید و به دنبال کارشناسی مناسب بگردید. در نهایت هم به‌طور ۱۰۰درصد نمی‌توانید به فرایند پیش روی‌تان برای بررسی خودرو اعتماد داشته باشید.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین

نگاه حرفه‌ای در کار است؛ کارشناسان کارنامه ابزارهای پیشرفته کارشناسی در اختیار دارند

تجربه ارزشمند است، اما زمانی که با دانش تخصصی هم‌نشین می‌شود، نتیجه‌ای فوق‌العاده به‌وجود خواهد آورد. کارشناسانی که در مجموعه کارنامه فعالیت می‌کنند، کاملا حرفه‌ای و تخصصی وارد عمل می‌شوند. آنها تجهیزات و ابزارهای پیشرفته‌ای دارند که در بررسی بهتر خودرو به کمک‌شان می‌آید. این ابزارها در بخش بررسی سلامت باتری، تعویض بخشی از اتاق، رنگ‌شدگی بدنه و بررسی نقاط متعدد دیگر خودرو به کمک کارشناسان کارنامه می‌آیند. یعنی با روندی روبه‌رو خواهید شد که مبتنی بر تخصص و ابزارهای حرفه‌ای پیش خواهد رفت. با ترکیب دانش، تجربه و امکانات و تجهیزات حرفه‌ای، بررسی خودروی موردنظرتان بهتر صورت می‌گیرد. اما معمولا در کارشناسی‌های خودرو به شیوه سنتی خبری از وسایل و تجهیزات پیشرفته نیست که بتوان وسیله را به‌دقت ارزیابی کرد.

کارشناسی همه‌جانبه وجود دارد؛ بررسی ۴۳۵نقطه از خودرو در سرویس کارشناسی کارنامه مطرح است

زمانی که از نظر و کارشناسی افراد معمولی یا به‌عبارت دیگر، کارشناسان حاضر در بازار و تعمیرکاران استفاده می‌کنید، امکان دارد که تمام بخش‌ها و قطعات خودرو به شکل جداگانه و به تفصیل بررسی نشوند. اما در فرآیند کارشناسی کارنامه، برگه‌ای وجود دارد که حدود ۴۳۵ نقطه از خودرو در آن فهرست شده است. کارشناس موظف است که تمام این بخش‌ها و قطعات را به‌دقت بررسی کند و در گزارش خود، ارزیابی‌اش درباره آنها را با جزئیات یادداشت نماید. با وجود چنین فهرستی، هیچ‌نقطه‌ای از خودرو از نظر کارشناسان کارنامه پنهان نمی‌ماند و متخصصان به‌طور دقیق و مفصل به بررسی خودروی موردنظرتان برای خرید مشغول می‌شوند.

حتما بخوانید: راهنمای جامع تشخیص رنگ خودرو و کارشناسی رنگ

تخصص، تجربه و مهارت در کنار هم مهم است؛ کارشناسان کارنامه در آکادمی شریف دوره دیده‌اند

کارشناسان تجربی معمولا اطلاعات خوبی درباره خودروها دارند و در بسیاری از مواقع هم نظرات‌شان راه‌گشای خریدی خوب است. اما هیچ تضمینی نیست که گزینه‌ای که با او روبه‌رو می‌شوید، از آن دسته افراد خبره‌ باشد. اما در کارنامه مهارت کارشناسان کاملا تضمینی است؛ چرا که کارشناسان کارنامه همگی در آکادمی دانشگاه صنعتی شریف دوره‌های کارشناسی خود را گذرانده‌اند. این افراد هم تجربه و دانش تخصصی دارند و هم از سوی اساتید خبره آزمایش شده‌اند. کارنامه‌ای‌ها درباره بخش‌های فنی، بدنه، رنگ و تمام مسائل و موضوعات مربوط به خودرو آموزش دیده‌اند. پس می‌توان با خیال راحت روی نظرات‌شان حساب کرد.

قیمت واقعی خودرو چند است؛ کارنامه در قیمت‌گذاری خودرو دقیق و بدون خطا عمل می‌کند

مقوله قیمت در هر معامله‌ای بسیار مهم است. هیچ‌کس دوست ندارد که در معامله پولی بیشتر از ارزش واقعی خودروی موردنظرش بپردازد. کارشناسان سنتی از روی تجربه و رصد بازار درباره قیمت نظر می‌دهند. اما کارشناسان کارنامه علاوه بر اینکه بازار خودرو را در شهرهای مختلف رصد می‌کنند، دسترسی به داده‌هایی قابل‌استناد درباره قیمت خودروی کارکرده دارند. کارنامه شریک تجاری سایت معروف دیوار است و داده‌هایی مستند از سوی این سایت برای قیمت‌گذاری خودرو در اختیار دارد. داده‌های مرتبط با قیمت خودروها از سوی مراکز تعویض پلاک هم در اختیار کارنامه قرار می‌گیرد. پس تیم کارنامه قیمت‌گذاری خودرو را دقیق و با خطایی بسیار اندک انجام می‌دهد. ضمن اینکه برای ارائه قیمت نهایی، فقط کارشناسان نیستند که نظرشان را اعلام می‌کنند، آنها در همراهی با جمعی از کارشناسان ارشد و مدیران خود به تصمیم‌گیری و نتیجه نهایی می‌رسند. چنین روند حرفه‌ای و دقیقی خیال‌تان را از بابت قیمت‌گذاری برای خرید خودرو راحت خواهد کرد.

مدارک و مسائل حقوقی خودرو نیز اهمیت دارد؛ کارنامه نگاهی همه‌جانبه و تیزبین دارد

کارشناسان حرفه‌ای کارنامه به شما درباره تمام ابعاد فرایند خرید خودروی کارکرده کمک می‌کنند. برای نمونه بررسی مدارک حقوقی و اسناد قانونی خودرو کاری است که معمولا از سوی کارشناسان بازاری یا همان سنتی صورت نمی‌گیرد. اما کارنامه‌ای‌ها در زمینه بررسی این اسناد و مدارک هم در کنارتان هستند. در واقع، فرآیند کارشناسی خودرو کارنامه طوری طراحی شده‌ که خریداران از بابت تمام مسائل مرتبط با خرید، خیالی راحت و آسوده پیدا کنند.

گزارش کامل و ممانعت از کلاه‌برداری‌های رایج؛ کارنامه نمی‌گذارد که ضرر کنید

یکی از بهترین بخش‌های سرویس کارشناسی خودروی آنلاین کارنامه، تهیه گزارشی مستند از تمام بخش‌های خودرو در قالب عکس‌ است. یعنی کارشناسان بعد از اینکه نقاط مختلف و ابعاد فنی، ظاهری و اسناد خودرو را بررسی می‌کنند، از آن تصاویری دقیق هم تهیه می‌نمایند. این کار بسیار مهم و مفید است. زمانی‌که شما در بازارهای غیررسمی و با حضور کارشناسان گذری اقدام به خرید خودرو می‌کنید، امکان کلاه‌برداری وجود دارد. یکی از روش‌های کلاه‌برداری در این نوع معاملات، نشان‌دادن خودرویی سالم به خریدار در هنگام معرفی و بازدید اولیه، و تعویض آن با موردی مشکل‌دار در دفعات بعدی فرایند خرید است. یعنی شما در بازدید نخست با خودرویی روبه‌رو می‌شوید که کاملا سالم و موجه است. اما فروشنده در دفعات بعدی که برای تکمیل فرایند خرید و معامله پیش می‌روید، خودرویی با ایرادات پنهان را به جای وسیله اول به شما می‌فروشد. کارنامه‌ای‌ها در بازدید اولیه از خودرو، از آن تصاویری دقیق و باکیفیت تهیه می‌کنند. برای همین این اجازه به کلاهبرداران داده نمی‌شود که در مراحل بعدی، خودرویی دیگر را به جای مورد اولیه به شما بفروشند.

معضل دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که کارشناسان سنتی همیشه قابل‌اعتماد نیستند. متاسفانه گاهی ممکن است که پای تبانی فروشنده و کارشناس در میان باشد و تمام حقایق درباره وضعیت خودرو به شما گفته نشود. اما کارنامه این‌طور نیست. کارنامه‌ای‌ها کارشناسانی معتبر و بی‌طرف هستند که هیچ سودی از جوش خوردن یا نخوردن معامله نمی‌برند، پس دلیلی برای پنهان کردن عیوب خودرو ندارند. در نتیجه شما با خیال راخت می‌توانید به آنها اعتماد کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید خودرو دست دوم و آنچه باید بدانید

ضمانت خیال‌تان را راحت می‌کند؛ کارنامه برای فرایند کارشناسی تضمین می‌دهد

کارنامه‌ فرایند کارشناسی را ضمانت می‌کنند. به این معنی که اگر پس انجام معامله ضرری متوجه خریدار شود که دلیلش کارشناسی اشتباه کارشناس کارنامه باشد، تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان به او از سوی مجموعه خسارت داده می‌شود. این در حالی است که کارشناسان گذری در بازارهای غیررسمی هیچ ضمانتی به شما نمی‌دهند و در صورت کارشناسی اشتباه، دیگر به آنها دسترسی نخواهید داشت.

در آخر

تصمیم‌گیری به عهده شماست. می‌توانید از کارشناسان سنتی و مکانیک‌های مختلف برای بررسی وضعیت خودرویی کمک بگیرید که قصد خریدش را دارید. اما استفاده از خدماتی که اما و اگری در فرایند خرید باقی نمی‌گذارد و اطمینان و امنیت را به شما هدیه می‌کند، منطقی‌تر نیست؟

/blog/car-inspection-traditional-modern/amp/
آشنایی با کارنامهتوصیه‌های خرید خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید