آدرس مراکز لیزینگ خودرو در تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی

0 25,791

پول کافی برای خرید خودرو در دست ندارید؟ لیزینگ خودرو یکی از روش‌هایی است که با پیروی از الگوی خرید اقساطی به شما در این مسیر کمک می‌کند. مؤسساتی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند با فروش مدت‌دار خودرو صاحب وسیله موردعلاقه‌تان شوید. در این مقاله به شما می‌گوییم که لیزینگ خودرو چیست و اگر تبریزی یا اهل شهرهای دیگر آذربایجان شرقی باشید، راهنمایی‌هایی برای لیزینگ خودرو در تبریز و شهرهای دیگر استان برایتان خواهیم داشت.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

لیزینگ خودرو چیست؟

به‌احتمال زیاد، شما هم در این سال‌ها لیزینگ زیاد به گوشتان خورده است اما شاید اگر بپرسند که معنایش چیست، به‌طور دقیق ندانید. خرید لیزینگی از زیرمجموعه‌های خرید اقساطی است. مبلغی که برای معامله خودرو میان خریدار و فروشنده مورد توافق قرار می‌گیرد، در روش لیزینگ به‌طور تدریجی و قسطی پرداخت می‌شود.

سند هم زمانی در اختیارتان قرار می‌گیرد که تمام اقساط را پرداخته باشید و به تعهداتی که در قرارداد لیزینگ امضا کرده‌اید، پایبند بمانید. پس در لیزینگ خودرو در تبریز یا هر شهر دیگری از کشور، چند نکته در معامله در نظر گرفته می‌شود:

  • مبلغ توافق‌شده برای خودرو به‌طور قسطی پرداخت می‌شود.
  • تاریخ معینی برای پرداخت قسط‌ها وجود دارد و پس از آن، در زمان پایان پرداخت اقساط، سند خودرو به صاحبش تحویل می‌شود اما خودرو زودتر و با عقد قرارداد در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.
  • سند وسیله در اختیار شرکتی باقی می‌ماند که فروش لیزینگی دارد و پس از اتمام پرداخت اقساط از سوی خریدار به او تحویل می‌شود.

حتما بخوانید: معرفی بهترین ماشین‌های ایرانی برای خرید

کلیات درباره خرید خودرو لیزینگی

در روش لیزینگ یا فروش اقساطی خودرو، شرکت‌های مُجازی وجود دارند که به مشتریان در خرید قسطی کمک می‌کنند. شرکت‌های لیزینگی با خریداران توافقاتی انجام می‌دهند و مبلغ موردنظر برای معامله وسیله مشخص است.

قراردادی منعقد می‌شود و خریدار باید براساس آن، مبلغ را در چند قسط پرداخت کند. در طول زمانی که اقساط پرداخت می‌شود، سند قرارداد در اختیار شرکت لیزینگ است و پس از اتمام اقساط، سند به نام خریدار زده می‌شود.

خودرو در این روش، به‌زودی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد اما برای دریافت سند و تملک کاملش نیاز به پرداخت تمام قسط‌هاست. تمایز و تفاوتی که در این روش فروش اقساطی  وجود دارد، در چیست؟ تفاوت در جنبه حقوقی قضیه است.

روش فروش لیزینگی روش اجاره به‌شرط تملیک است. منظور چیست؟ یعنی تا زمانی که تمام قسط‌های خودرو را پرداخت نکنید، مالک خودرو نمی‌شوید. اگر مشتری به تعهدات خود در قرارداد عمل نکند، شرکت لیزینگی می‌تواند وسیله را به مزایده بگذارد.

لیزینگ خودرو در تبریز

لیزینگ خودرو در تبریز

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید خرید لیزینگی را در کدام شهر انجام بدهید. برای این کار باید نصف مبلغ را بپردازید و ۵۰درصد باقی‌مانده را به شکل قسط و تسهیلات دیگر پرداخت کنید. شرکت‌های ایرانی فروش لیزینگی خودرو معمولا قراردادهایی ۳ تا ۴ساله با خریدار امضا می‌کنند و اقساط باید در ظرف این مدت پرداخت شود.

سود مشخصی هم برای ارائه تسهیلات فروش قسطی در نظر گرفته می‌شود. معنای چنین چیزی، افزایش قیمت تمام‌شده خودرو برای خریدار است. زمانی که پای امکان پرداخت قسطی مبلغ خرید وسیله به‌میان باشد، خریدار با کشیدن سود روی قیمت، معامله را برای خود معنادار می‌کند. سود مذکور در حدود ۱۵ تا ۲۰درصد است.

اگر اهل تبریز یا شهرهای دیگر استان آذربایجان شرقی هستید، با سرزدن به مراکز معتبر فروش لیزینگی می‌توانید صاحب خودرو شوید. البته دقت کنید همان‌طور که گفتیم مبلغی که در نهایت برای خرید ماشین صرف می‌کنید، چیزی بیشتر از خرید نقدی است. با این وجود، روش خرید لیزینگی از پرطرفدارترین روش‌هاست چون به کسانی که پول نقد کافی برای خرید نقدی در اختیار ندارند، امکان ماشین‌دارشدن می‌دهد.

حتما بخوانید: با بدفروش‌ترین ماشین‌های زیر ۳۰۰ میلیون آشنا شوید

مزایای لیزینگ خودرو

  • در دست نگه‌داشتن پول نقدتان و پرداخت تدریجی برای وسیله‌ای که می‌خرید.
  • صاحب خودروشدن در مدتی کوتاه (البته سند همان موقع تحویل به نامتان زده نمی‌شود).
  • صاحب خودروشدن در زمانی که پول نقد کافی در اختیار ندارید.

معایب لیزینگ خودرو

  • قیمت تمام‌شده خرید خودرو بیشتر از حالت نقدی می‌شود.
  • در خرید لیزینگی، خریدار باید هزینه‌هایی مانند بیمه بدنه و هزینه ارسال را خودش بپردازد.
promotion banner

لیزینگ خودرو در تبریز

 مراکز معتبر برای لیزینگ خودرو در تبریز  و شهرهای دیگر آذربایجان شرقی

برای آشنایی با مراکز لیزینگ خودرو در تبریز و شهرهای دیگر استان آذربایجان شرقی می‌توانید نگاهی به مراکز زیر داشته باشید:

نشانی نمایندگی
 تبریز، جاده تبریز تهران، کیلومتر ۴، ورودی میدان بسیج، فلکه نمایشگاه بین المللی، نبش کوی صنعت ۱، پلاک ۱۰ ایران خودرو دیزل/کد۴۱۱ تبریز
 تبریز، بلوار ۲۲ بهمن، کوچه اسکالات ایران‌خودرو/نمایندگی مجدآبادی
 تبریز، بالاتر از پل تراکتورسازی، نرسیده به پمپ بنزین ایران‌خودرو/کد۱۸۱۱
 تبریز، جاده تهران، کیلومتر ۹، جنب پمپ بنزین ایران خودرو دیزل/کد۴۱۲
سراب، بزرگراه سراب – بستان آبا سایپا/ نمایندگی برادران رنجبران
جاده تبریز آذرشهر -بعد از پل پتروشیمی – نرسیده به شهرک رجایی سایپا/نمایندگی وفادوست

برای اینکه با اطمینان بیشتری وارد فرایند خرید لیزینگی شوید، امکان سنجش اعتبار مراکز فعال برایتان وجود دارد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی سایتی تدارک دیده که با واردکردن نام نمایندگی‌های موردنظرتان می‌توانید مطمئن شوید که زیر نظر این ارگان در حال فعالیت مجاز و رسمی هستند یا خیر.

کافی است که نام شرکت لیزینگ را در سایت وارد کنید تا مشخص شود که آن مرکز به‌طور قانونی در تبریز یا شهرهای دیگر ایران مشغول به فعالیت است یا نه.

نشانی سایت: بانک‌ها و نهادهای پولی مجاز

دقت داشته باشید که به‌طور کلی، شرکت‌های لیزینگی در سه دسته‌بندی زیر قرار دارند:

  • شرکت‌های وابسته به ایران‌خودرو و سایپا؛
  • لیزینگ خودرو از راه بانک‌های مختلف مانند بانک ملت؛
  • شرکت‌های خصوصی که روی لیزینگ فعالیت دارند.

سنجش اعتبار شرکت‌ها را دست‌کم نگیرید و فقط به سراغ مراکز معتبری بروید که از نظر قانونی به‌درستی فعالیت می‌کنند. عقد قرارداد و دقت به بندهای آن هم بسیار مهم است. پس سعی داشته باشید که به مرکزی مناسب و مجاز مراجعه داشته باشید تا فرایند خریدتان آسان‌تر شود.

 

در آخر

خرید لیزینگی خودرو در تبریز یا هر شهر دیگری از ایران، راهی است برای صاحب‌شدن خودرو در زمانی که پول زیادی در دست ندارید. خرید خودرو به شکل لیزینگی امکانی است که به شما کمک می‌کند، خیلی زود و سریع ماشین‌دار شوید. فقط در خرید به سراغ مراکز معتبر بروید تا فرایند عقد قرارداد لیزینگ را در امنیت پیش ببرید. نظرتان درباره خرید لیزینگی چیست؟ اگر ساکن تبریز یا شهرهای دیگر استان آذربایجان شرقی هستید، حتما درباره تجربه خرید لیزینگی‌تان در این نواحی برایمان بگویید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.