اعلام قیمت خودروها در فروردین ۱۴۰۰

0 10,601

برای نخستین بار بعد از تعطیلات فروردین ماه قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ اعلام شد. بررسی قیمت‌های اعلامی نشان می‌دهد که ثبات بازار خودرو در اسفند ماه سال گذشته پای خود را به فروردین ماه نیز باز کرده است و اکنون پس از ۲ هفته تعطیلات قیمت‌ها چندان نوسان نداشته‌اند.

نائب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این خصوص گفت: هرچند بازار در ثبات نسبی بسر می‌برد، اما فعلا معاملاتی صورت نمی‌گیرد و خرید و فروش نداریم. البته امید می‌رود در روزهای آینده بازار به حالت قبلی خود بازگردد و خرید و فروش بهتر شود.

گفته می‌شود که اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به منظور سر و سامان دادن به خرید و فروش در بازار آزاد به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای است که مردم بتوانند با خیال راحت اقدام به خرید خودرو کنند. به طور قطع این سامانه مرجعی برای قیمت خودروها بوده و در آن قیمت‌ها منطقی بوده و دیگر خبری از قیمت‌های نجومی نیست.

قیمت‌ها در بازار آزاد چگونه است؟

براساس بررسی‌های میدانی در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو پراید ۱۳۱ در بازار آزاد در حدود ۱۱۰ میلیون تومان است. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۹۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵، ۲۴۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ پاناروما ۳۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

گفته می‌شود سمند ال ایکس ۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، ۱۸۵ میلیون تومان و کوئیک دنده‌ای نیز ۱۴۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

لازم به ذکر است که قیمت‌های اعلامی برای خودرو شاهین منطقی و دقیق نیست و از آنجا که این خودرو خرید و فروش ندارد، قیمت آن در بازار آزاد هنوز نامشخص است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.