ارزان‌ترین شهر برای خرید خودرو کجاست؟

1 55,542

قیمت خودروهای پرتیراژ در شهرهای مختلف کشورمان با نوسان همراه است. این نوسان به حدی است که اصلا دور از انتظار نیست که شما یک نوسان ۱۰ میلیون تومانی را برای قیمت یک خودرو در شهرهای مختلف تجربه کنید.

براساس آگهی‌های فروش عرضه شده در فضای مجازی، به نظر می‌رسد ارزان‌ترین شهر برای خرید پراید ۱۵۱ ساری است. این خودرو در حالی در شهر تنکابن با بهای ۱۱۵ میلیون تومان عرضه می‌شود که در تهران به راحتی با ۱۲۷ میلیون تومان نیز دادوستد شده و به دست خریداران خود می‌رسد.

در مثالی دیگر پراید ۱۳۱ سال، در رودهن با بهای ۱۰۴ میلیون تومان عرضه می‌شود، اما همین خودرو را مردم ارومیه با بهای ۱۰۸ میلیون تومان خریداری می‌کنند.

نوسان قیمتی ۲۰۶ چقدر است؟

خودرو ۲۰۶ به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای موجود در بازار کشورمان گاها با نوسان قیمتی ۳۰ میلیون تومانی نیز دادوستد می‌شود.

به‌عنوان نمونه پژو SD ۲۰۶ مدل ۹۹ در پایتخت با بهایی برابر با ۲۲۰ میلیون تومان آگهی شده است. این در حالی است که خودرو مذکور در شهر شوش استان خوزستان با برچسب قیمتی ۲۵۰ میلیون تومانی به دست خریداران می‌رسد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ نیز در بازار با مبلغی بین ۲۳۸ تا ۲۵۲ میلیون تومان قابل خریداری است. ارزان‌ترین ۲۰۶ تیپ پنج در گرگان و گران‌ترین آن در اصفهان معامله شده است.

جالب است بدانید نوسان قیمت مدل تیپ ۲ این خودرو در حدود ۱۰ میلیون تومان است و نمونه‌های سال این خودرو در شهرهای مختلف با مبلغی بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دادوستد می‌شوند. نوسانی که برای خودرو ۲۰۶ چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. این نوسان قیمتی تا پیش از گرانی‌های اخیر برای خودروهای وارداتی وجود داشت.

به این ترتیب به نظر می‌رسد نوسان قیمت خودرو در شهرهای مختلف کشورمان در اکثر مواقع بالای ۱۰ میلیون تومان است و اتفاقا پایتخت‌نشینان چندان تمایلی به عرضه خودروها در حداکثرین حالت قیمتی خود ندارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. فرشاد
    فرشاد می گوید

    البته نگاهی ب قیمت خودروها در سیستان بلوچستان اگر مینداختین متوجه میشدین ک چقدر قیمت پایین زدن

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.