قیمت‌ خودروها در هفته دوم اردیبهشت سال ۱۴۰۰

0 933

بررسی قیمت خودرو در روزهای گذشته حکایت از آن دارد که بازار خودرو روند کاهشی پیشین خود را همچنان ادامه داده و در هفته دوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ قیمت خودروها تقریبا مشابه با قیمت‌های قبل از عید است.

با این وجود در بازار خودرو خریداری یافت نمی‌شود و اکثر افراد فروشنده هستند. البته بازار به صورت رسمی تعطیل است و طبیعی است که رونق خاصی در بازار خودرو مشاهده نشود. همچنین در بازارهای دیگر نیز به دلیل کاهش قیمت دلار رکود حاکم شده و خریداری یافت نمی‌شود.

گفته می‌شود قیمت خودرو در طی چند ماه آینده افزایش نخواهد یافت و احتمالا حتی با وجود افزایش دیگر قیمت‌ها، بیشتر از گذشته نیز کاهش خواهد یافت. روند تولید خودرو از ابتدای فروردین ماه افزایش یافته و امید می‌رود که امسال میزان تولید خودروسازان نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجه یابد.

پیش‌بینی می‌شود بازار زمانی به رونق برسد که نوسانات قیمتی به حداقل‌ترین حالت ممکن خود برسد و دیگر خبری از بالا و پایین شدن قیمت‌ها نباشد.

چه خبر از بازار خودرو؟

قیمت خودرو پراید در هفته دوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برای مدل‌های مختلف از ۱۰۶ میلیون تومان شروع شده و تا ۱۲۵ میلیون تومان نیز ادامه پیدا می‌کند.

تیبا هاچ‌بک که پیش از این تا ۱۴۰ میلیون تومان نیز قیمت‌گذاری می‌شد، این روزها با بهایی بین ۱۳۲ تا ۱۳۳ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال قیمتی برابر با ۱۹۸ میلیون تومان داشته و تیپ ۵ این خودرو نیز بهایی برابر با ۲۶۰ میلیون تومان دارد. پژو ۲۰۷i دستی این روزها برچسب قیمتی برابر با ۲۷۴ میلیون تومان به خود گرفته و نسخه اتوماتیک این خودرو نیز دقیقا ۱۰۰ میلیون تومان گران‌تر یعنی با بهایی برابر با ۳۸۴ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

قیمت محصولات گروه‌خودروسازی ایران‌خودرو نیز روند کاهشی این روزهای بازار را دنبال می‌کنند. سمند ال ایکس سال این روزها بهایی برابر با ۱۸۶ میلیون تومان دارد. پژو ۴۰۵ نیز برچسب قیمتی برابر با ۱۸۶ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.