ارزان ترین خودروهای بازار ایران را می‌شناسید؟

8 49,314

نوسانات بازار خودروی ایران بسیار زیاد است. برنامه‌ریزی برای خرید خودروی مناسب در بسیاری از مواقع درست از آب درنمی‌آید. با توجه به قیمت‌های زیاد و دشواری مدیریت بودجه خرید، بهتر است که با ارزان ترین خودروهای بازار ایران هم آشنا باشید. در فهرست پیش‌رویتان در این مقاله، خودروهایی با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه معرفی شده‌اند.

نگاهی به ارزان‌ترین خودروهای بازار ایران

۱. پراید

یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل همین پراید است. قیمت آن در طی سال‌های اخیر سر به فلک کشیده اما باز هم در بازار آشفته قیمت‌ها، پراید مقرون‌به‌صرفه‌تر از گزینه‌های متنوع دیگر است.

پرایداین خودرو در مقایسه با استانداردهای جهانی به جایگاه خوبی درمیان خودروهای مختلف دست پیدا نمی‌کند. با این حال، از در دسترس‌ترین انتخاب‌های مصرف‌کنندگان ایرانی است.

پراید می‌تواند با بیشینه سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و مصرف سوختش هم ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. وزن این خودرو اندک و بسیار سبک است. یکی از دلایل عمده‌ای که از حادثه‌آفرین‌ترین خودروهای داخلی به‌شمار می‌رود همین وزن اندک آن است.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

۲. تیبا

در میان تولیدات سایپا، تیبا هم یکی از ارزان‌ترین مدل‌ها است. این خودرو که در قالب سدان و هاچ‌بک تولید می‌شود، هزینه نگهداری اندکی دارد. ایمنی تیبا که در واقع جایگزینی برای پراید بوده نسبتاً مطلوب است.

تیباقطعات و لوازم یدکی تیبا هم به‌راحتی در بازار پیدا می‌شود. با خرید این خودرو نباید انتظار داشته باشید که سوار وسیله‌ای منطبق بر استانداردهای جهانی می‌شوید. فضای کابین آن اندک است و عایق‌بندی ضعیفی دارد. پیشرانه تیبا هم قوی نیست و امکانات رفاهی چندان زیادی برای مصرف‌کنندگان به‌همراه ندارد.

۳. پژو ۲۰۶ تیپ دو

پژو ۲۰۶ تیپ دو هم از ارزان ترین خودروهای بازار ایران است. این خودرو ویژگی‌های بسیار مناسبی دارد و ظاهر اسپرت و جذابش در طول سال‌های حضورش در بازار داخلی، خریداران زیادی را به‌سمت خود جذب کرده است.

پژو 206در حال حاضر، تیپ دوی پژو ۲۰۶ با قیمت مناسب‌تری نسبت به گزینه‌های دیگر بازار به‌فروش می‌رسد. موتور این خودرو ۷۵ اسب بخار دارد و گشتاوری در حدود ۱۱۸ نیوتن‌متر در ۳۴۰۰ دقیقه تولید می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی پژو ۲۰۶، معادل ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در بازار پرچالش خودروهای داخلی، بسیاری از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند که به‌سراغ خرید پژو ۲۰۶ بروند.

۴. ام‌وی‌ام ۱۱۰

MVM از خودروهای ارزان چینی موجود در بازار داخلی است. امکانات رفاهی این خودروی چینی بسیار بیشتر از هم‌تایان هم‌قیمتی است که در وطن تولید شده‌اند. از همین روی، شاید انتخاب این خودرو از میان ارزان‌ ترین خودروهای بازار ایران منطقی‌تر از خرید خودرویی داخلی باشد.

ام وی ام 110حجم موتور ام‌وی‌ام ۱۱۰ معادل ۸۰۰ سی‌سی است و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر هم ۶٫۳ لیتر است. طراحی داخلی کابین این خودرو نسبت به بسیاری از تولیدات خودرو استانداردتر است. آپشن‌های رفاهی موجود در آن هم بیشتر است.

حتما بخوانید: مقایسه سه خودروی چانگان CS35، جک S3 و ام‌وی‌ام X22

۵. پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷  هم از خودروهای محبوب بازار است که قیمت نسبتا مناسبی دارد. کیفیت ساخت پژو ۲۰۷ از پژوهای ۲۰۶ کمی بهتر است. ویژگی‌های این خودرو در مقایسه با گزینه‌های موجود در فهرست ارزان‌ترین‌ها مطلوب به‌نظر می‌رسد.

پژو 207پیشرانه این خودرو قوی است و شتاب خوبی دارد. آپشن‌های پژو ۲۰۷ هم نسبت به نمونه‌های مشابه قابل‌اعتنا است. از امکانات آن می‌توانیم به دوربین و سنسور عقب اشاره کنیم. مصرف سوخت این خودرو هم زیاد نیست.

۶. سمند

سمند سدان پرفروشی است که طرفداران زیادی در بازار ایران دارد. طراحی و ظاهر سمند چندان جذاب نیست اما کابین قوی و مستحکمی دارد. قطعات به‌کاررفته در این خودرو هم کیفیت نسبتاً مناسبی دارند.

سمندمصرف سوخت سمند بالا است و امکانات و آپشن‌های زیادی ندارد. از امتیازات آن باید به سیستم تعلیق باکیفیت، پیشرانه قوی و وجود سنسور عقب اشاره کرد. مدل دوگانه‌سوزی از این خودرو هم به‌فروش می‌رسد که می‌تواند مشکل مصرف سوخت بالایش را تاحدی حل کند.

حتما بخوانید: معرفی بهترین ماشین‌های ایرانی برای خرید

۷. دنا

دنا از خودروهای ملی ایران‌خودرو است که قیمت خوبی دارد. طراحی این خودرو هم مانند بیشتر محصولات این شرکت امتیاز ویژه‌ای ندارد. به‌رغم تبلیغات متنوع، دنا محصول جذاب و تحسین‌برانگیزی نبوده است.

با این حال، این خودرو خالی از نقاط مثبت هم نیست. کابین دنا طراحی و استحکام خوبی دارد. سیستم ترمز آن هم مانند سمند قوی است و مصرف سوخت متعادلی دارد.

دناپیشرانه این خودرو قوی نیست و امکانات رفاهی مناسبی ندارد. از نقطه‌نظر عایق‌بندی کابین هم نمره بالایی نمی‌گیرد. مدل دنا پلاس امتیازات و امکانات بیشتری نسبت به دنای معمولی دارد اما قیمتش بالاتر است و در فهرست ارزان ترین خودروهای بازار ایران جای نمی‌گیرد.

۸. سمند سورن

سمند سورن نسخه‌ای تازه‌تر از سمندهای کلاسیک است اما با این حال شباهت زیادی به همان مدل‌های قدیمی دارد. تولیدکنندگان با کشیدن دستی به سروروی مدل کلاسیک، سورن را روانه بازار کرده‌اند.

سمند سورنکابین سورن جادار است و ترمزهای قوی و مناسبی دارد. سیستم تعلیق این خودرو هم به‌خوبی کار می‌کند. تفاوت و تمایز زیادی میان سورن و مدل‌های قبلی نیست. از ایرادات اساسی‌اش هم می‌توان به مصرف سوخت بالای آن اشاره کرد.

حتما بخوانید: رایج‌ترین معایب خودروهای سمند سورن که قبل از خرید باید بدانید

۹. رانا

در میان خودروهای موجود در بازار ایران، رانا هم در دسته‌بندی ارزان‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. این خودرو طراحی چندان خوبی ندارد. عایق‌بندی آن ضعیف است و امکانات پرشماری هم برایش در نظر گرفته نشده است.

رانابیهوده نیست که می‌گویند هر ارزانی بی‌حکمت نیست؛ البته قیمت ارزان‌ترین خودروهای وطنی هم مبالغ پایینی به‌شمار نمی‌روند. رانا مزایایی هم دارد؛ برای مثال، سیستم ترمزش خوب عمل می‌کند و امکان تهیه قطعات و لوازم جانبی آن به‌سادگی وجود دارد.

۱۰. ساینا

ساینا فیس لیفت خودروی تیبا است. در واقع، شرکت سایپا با اضافه‌کردن آپشن‌ها و امکاناتی سعی کرده است که خودرویی با نامی تازه وارد بازار کند. از جمله آپشن‌ها و امکانات ساینا می‌توان به مواردی مانند سنسور عقب، تهویه اتومات و بالابر شیشه برقی اشاره کرد.

سایناپیشرانه ساینا آنچنان قوی نیست و با قدرت ۸۷ اسب بخار کار می‌کند. ساینا دو مدل دارد؛ اتومات و دنده‌ای. آپشن‌ها و امکانات بیشتر آن در مدل اتومات دیده می‌شوند. این محصول سایپا از خودروهایی است که در رقابت با استانداردهای بین‌المللی حرف زیادی برای گفتن ندارند.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

سخن آخر

مروری بر ارزان ترین خودروهای بازار ایران راهی برای تصمیم‌گیری و انتخاب بهتر است. اگر بودجه بالایی برای خرید خودروهای باکیفیت چینی و تولیدات کشورهای دیگر ندارید، لازم است که حق انتخاب‌هایتان را در بازار بشناسید. قصد خرید خودرویی با قیمتی مناسب‌تر از متوسط بازار دارید، انتخابتان کدام خواهد بود؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. فرزین
    فرزین می گوید

    همه ماشینای بازار که قیمتشون مناسبه.

    1. علی اکبر
      علی اکبر می گوید

      کجاش مناسبه قیمت پراید ۳۲۰ میلیون ؟ چطوری مناسبه قیمت ۲۰۶ ۵۲۰ میلیون ؟ با حقوق اداره کار ماهی ۱۰ میلیون ؟ یعنی آدم ۲.۵ سال کار کنه تا بخواد یه پرایدی واسه خودش بخره ؟
      کجاش مناسبه مسخره ؟ این چه حرفی بود که زدی آدم حسابی

    2. منصورم
      منصورم می گوید

      خوشبحال تو که اینا برات قیمتشون مناسبه

  2. محمدمهدی
    محمدمهدی می گوید

    غیر منطقیه الان پراید ۲۵۰ میلیونه حدوداً

  3. Nima
    Nima می گوید

    انحصار باید طبق قانون جرم اعلام بشه مثل بیشتر کشورهای پیشرفته. ایران خودرو و سایپا باعث عقب ماندگی صنعت خودرو و بخش های وابسته در کشور هستند

    1. علی اکبر
      علی اکبر می گوید

      قانون چیه حرف از عقل انسانیت و علم بزن نه قانون بی پایه و اساس بعد هم اگه ایران خودرو و سایپا نباشن چطور ماشین تولید بشه ؟

  4. داش
    داش می گوید

    انسانیت و عقلو اینا خریدار نداره عاقل جان حرل آخرو یا قدرت میزنه یا پول که ما جز زر چیزی نداریم

  5. می گوید

    روا سال از همشون ارزون تر هست

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.