مقایسه سه خودروی هوندا آکورد، هیوندای سوناتا yf و کیا اپتیما

0 5,270

زمانی که بحث خرید خودرو پیش می‌آید، یکی از بهترین استراتژی‌ها، مقایسه گزینه‌های هم‌رده است. برای این کار باید بدانید که کدام خودروها در یک سطح و رده قرار دارند و از آن مهم‌تر، ویژگی‌ها، مزایا و معایبشان چیست. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه سه خودروی هوندا آکورد، هیوندای سوناتا yf و کیا اپتیما بپردازیم. اگر قصد خرید هریک را دارید یا دانستن درباره خودروهای هم‌سطح و رده برایتان جذاب است، با ما همراه باشید. تصمیم‌گیری برای خرید خودور تا حد زیادی وابسته به احساس و سلیقه است اما هرچقدر اطلاعاتتان درباره موارد در دسترس بیشتر باشد، به‌طور ناخودآگاه تصمیم بهتری هم خواهید گرفت.

هوندا آکورد

خودروی هوندا آکورد از جمله خودروهایی است که طرفداران زیادی در میان مشتریان ایرانی دارد. این سدان ژاپنی ظاهر جذابی دارد و از نقطه‌نظر فنی هم قابل‌توجه است. آپشن‌ها و فناوری‌هایی هم در این خودرو به‌کار رفته که ارزش خریدش را بالا می‌برد. برای خرید یک خودروی خوب، جادار و خوش‌نام در جست‌وجو هستید؟ خودروی هوندا آکورد می‌تواند گزینه موردنظرتان باشد. نگاهی به مشخصات، مزایا و معایب آن خالی از لطف نیست.

مشخصات فنی هوندا آکورد

  •       گیربکس: cvt
  •       پیشرانه: ۱۵۰۰ سی‌سی
  •       حجم موتور: ۲۳۵۶ سی‌سی
  •       مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۶ لیتر
  •       فاصله بین دو محور: ۲۷۷۶ میلی‌متر

مزایای هوندا آکورد

۱. طراحی ظاهری هوندا آکورد بسیار چشم‌نواز و اصولی است. یکی از جذابیت‌های آن برای خریداران هم همین ظاهرش است که آن را در دسته خودروهای رده‌بالا و لوکس قرار می‌دهد.

۲. کابین این خودرو بسیار جادار است و برای کسانی که خانواده‌ای پرجمعیت دارند یا در سفر با همسفران متعدد راهی جاده می‌شوند هم گزینه مطلوبی است.

۳. عملکرد فنی هوندا آکورد و سواری نرم آن هم از جمله مزایای است که برای خرید می‌توان در نظر داشت.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

معایب هوندا آکورد

۱. دشواری پیداکردن لوازم یدکی و ضعف‌هایی که در خدمات پس از فروش این خودرو وجود دارد از معایب قابل‌توجه به‌شمار می‌رود.

۲. این خودرو بزرگ و جاگیر است؛ البته این نمی‌تواند به عنوان یک عیب عنوان شود. در هر حال، بدانید که ابعاد این خودرو بزرگ است و اگر به‌دنبال گزینه‌ای جمع‌وجور هستید، باید به موارد دیگر فکر کنید.

۳. امکانات رفاهی هوندا آکورد هم نسبت به گزینه‌های هم‌رده خود کمی پایین‌تر است.

promotion banner

هیوندای سوناتا yf

ظاهر هیوندای سوناتا yf بسیار زیبا و قابل‌توجه است. طراحی بیرونی این خودرو یکی از برگ‌های برنده‌ای است که باعث می‌شود از رقبایش چندین گام جلوتر بایستد. امکانات جانبی و آپشن‌های هیوندای سوناتا هم مناسب و راضی‌کننده است. هیوندای سوناتا از آن خودروهای زیبایی است که مشتریان ایرانی را به خود علاقه‌مند کرده و از پرفروش‌های بازار خودروهای خارجی در ایران به‌حساب می‌آیند. اما اجازه بدهید که درباره ابعاد فنی و ویژگی‌های دیگر آن هم برایتان بگوییم. مزایا و معایب این خودرو چیست؟

مشخصات فنی هیوندای سوناتا yf

  •       گیربکس: ۶دنده خودکار شیفت‌ترونیک
  •       پیشرانه: ۲۴۰۰ سی‌سی
  •       حجم موتور: ۲۳۵۹ سی‌سی
  •       مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۴ لیتر
  •       فاصله بین دو محور: ۲۷۹۴ میلی‌متر

مزایای هیوندای سوناتا yf

۱. هیوندای سوناتا از لوکس‌ترین سدان‌هایی است که در بازار خودروهای خارجی به‌فروش می‌رسد و امکانات و آپشن‌هایش نظر همه را به‌ خود جلب می‌کند.

۲. امکانات امنیتی و ایمنی این خودرو هم بالاست. موسسه ایمنی NHTSA که معتبرترین مرکز تست ایمنی خودروها در کشور آمریکاست هم از ۵ ستاره لازم برای ایمنی به این خودرو ۵ ستاره داده است.

۳. بازار خرید و فروش این خودرو بسیار داغ و پررونق است. بنابراین، اگر قصد فروشش را در آینده داشته باشید، سریع مشتریانی پروپاقرص پیدا خواهید کرد و در زمینه یافتن مشتری به مشکل برنخواهید خورد.

حتما بخوانید: مقایسه کیا سراتو، هیوندا اکسنت و مزدا۳

معایب هیوندای سوناتا yf

۱. یکی از مشکلات هیوندای سوناتا ارتفاع پایین آن است. دلیل این پایین‌بودن، نزدیک‌کردن خودرو به حالتی اسپورت است اما در هر حال از عیوبش به شمار می‌رود.

۲. سیستم تعلیق خودرو کمی خشک است و این هم در راستای همان اسپورت‌کردن خودرو بوده است.

۳. بخش‌هایی از کابین هیوندای سوناتا yf دارای کیفیت پایین هستند؛ موادی ارزان‌قیمت برای بعضی بخش‌ها استفاده شده است. وجود مواد نامرغوب در تولید این بخش‌ها از ارزش خودرو از نقطه‌نظر ظاهری می‌کاهد.

کیا اپتیما

کیا اپتیما هم از مدل‌های پرفروش مدل‌های وارداتی کیاست. این خودرو یک سدان با اندازه‌ای متوسط به شمار می‌رود و طراحی داخلی جذابی دارد؛ طراحی داخلی این خودرو بی‌شباهت به اتومبیل‌های بی‌ام‌دابلیو (BMW) نیست. کیا اپتیما از نقطه‌نظر ایمنی هم خودروی قابل‌تأملی به‌حساب می‌آید. وجود فناوری‌هایی مانند دوربین دید عقب، تشخیص نقاط کور، کمک پارک عقب، هشدار برخورد جلو و ترمز اضطراری به رانندگی ایمن‌تر با این خودرو کمک شایانی می‌کنند. اما مشخصات دیگر آن چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

مشخصات فنی کیا اپتیما

  •       گیربکس: اتوماتیک تیپ‌ترونیک
  •       پیشرانه: ۱۶۰۰ سی‌سی
  •       حجم موتور: ۲۴۰۰ سی‌سی
  •       مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۹ لیتر
  •       فاصله بین دو محور: ۲۷۹۴ میلی‌متر

مزایای کیا اپتیما

۱. فضای داخلی کیا اپتیما طراحی زیبا و مجللی دارد. همین ویژگی باعث می‌شود که دل بسیاری از مشتریان را ببَرد.

۲. صندلی‌های این خودرو جادار و راحت‌اند و فضای بزرگی برای خانواده‌های پرجمعیت فراهم می‌کند.

۳. حرکت‌های این خودرو بسیار نرم و راحت است و رانندگی و سواری را دل‌پذیر می‌کند.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

معایب کیا اپتیما

۱. هرچند که فضای این خودرو کافی و زیاد است اما در طراحی آن برای فضای بالای سر سرنشینان عقب، دقت کافی به‌خرج داده نشده است. اگر سرنشینان عقب این خودرو قد بلندی داشته باشند، فضای سر برایشان محدود و اندک خواهد بود.

۲. مصرف سوخت این خودرو بالاست و این به‌خاطر پیشرانه نه‌چندان قوی‌اش در مقابل رقبای دیگر است.

۳. هندلینگ این خودرو هم جای بهبود دارد. سیستم تعلیق کیا اپتیما ساده است و در پیچ‌های تند عملکرد راضی‌کننده‌ای ندارد.

در آخر

مقایسه سه خودروی هوندا آکورد، هیوندای سوناتا yf و کیا اپتیما در این مقاله به شما کمک می‌کند که در خرید آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید. سه خودرویی که در مقاله عنوان شد، از ظاهر خوبی برخوردارند و طراحی داخلی و خارجی مطلوب از ویژگی‌های مثبتشان به‌شمار می‌رود. ضمن اینکه، از نظر ایمنی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و موارد مطلوبی هستند. مقایسه ویژگی‌هایی مشابه در سه خودرویی که تقریبا هم‌رده هستند، همیشه فکر خوبی است. نه؟ از میان گزینه‌هایی که مطرح شد، کدام نظرتان را به خود جلب کرد؟ انتخابتان از میان هوندا آکورد، هیوندای سوناتا yf و کیا اپتیما چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.