اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

مقایسه رنو کولیوس، نیسان ایکس تریل و تویوتا راوفور

انتخاب و خرید خودرو با چیزهای دیگر خیلی فرق دارد؛ حتی اگر از آن ماشین‌بازهایی هستید که وسیله‌تان را زودبه‌زود تعویض می‌کنید، باز هم باید در انتخاب دقت‌نظر به خرج بدهید. در این مقاله می‌خواهیم به سراغ سه مدل از خودروهای مشابه برویم: رنو کولیوس، نیسان ایکس‌ تریل و تویوتا راوفور. از مشخصات، مزایا و معایب هریک خواهیم گفت و به شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب یا شناخت بیشتر کمک می‌کنیم.

رنو کولیوس

رنو کولیوس از آن خودروهای فرانسوی با طراحی جذابی است که طرفدار زیاد دارد. ظاهر این خودرو با خطوط منحنی جذاب، چراغ‌های LED و استحکام در ابعاد و شکل رنو کولیوس باعث شده که هم میان جوانان و اسپورت‌دوستان هوادار داشته باشد و هم برای کسانی که به‌دنبال خودرویی با ظاهری باابهت و محکم هستند.

طراحی داخلی رنو هم مانند طراحی بیرونی آن قابل‌ تعریف‌ و تمجید است. دقت و توجه به ریزه‌کاری‌ها در طراحی داخلی و انتخاب مواد به کاررفته غوغا می‌کند. امکانات رفاهی بسیار خوبی هم در داخل کابین وجود دارد؛ سیستم امنیتی قفل مرکزی، صفحه نمایش، کیسه هوا و… .

تجربه رانندگی با این خودرو هم به‌واسطه ویژگی‌های فنی مطلوبش بسیار خوشایند است. زاویه فرمان و فضایی که برای رانندگی در اختیار راننده است، همه‌چیز را ساده‌تر و راحت‌تر می‌کند. فنربندی نرم خودرو و فرمان‌پذیری آن باعث می‌شود که رانندگی با رنو کولیوس خوشایند و جذاب باشد.

مشخصات فنی رنو کولیوس

  • گیربکس: CVT X-Tronic؛
  • پیشرانه: ۲٫۵ لیتری؛
  • حجم موتور: ۲۴۸۸ سی‌سی؛
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۸٫۱ لیتر؛
  • فاصله بین دو محور: ۲۷۰۵ میلی‌متر.

مزایای رنو کولیوس

  • مصرف سوخت این خودرو مناسب است و از نقطه‌نظر ایمنی هم نمرات خوبی می‌گیرد. برای مثال، در آزمون ایمنی مؤسسه معروف یورو-اِنکپ توانسته ۵ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کند.
  • تجهیزات جانبی و امکانات رفاهی رنو کولیوس بسیار زیاد است که از آن جمله می‌توان به سقف پانوراما، برف‌پاک‌کن مجهز به حس‌گر باران و… اشاره کرد.
  • رنو کولیوس از نظر ارگونومی طراحی بسیار جذابی دارد و بسیار ارگونومیک و راحت است. هم صندلی راننده و هم مسافران از زیبایی، کیفیت و راحتی برخوردارند.

حتما بخوانید: فول آپشن‌ترین خودروهای داخلی که می‌توانید روی امکانات‌شان حساب کنید

معایب رنو کولیوس

  • در هنگام سبقت‌گرفتن، وزن زیاد این خودرو باعث می‌شود که نیاز به بالابردن دور موتور باشد. پیشرانه رنو کولیوس هم جای ارتقا دارد و همین موضوع هم از دلایلی است که عملکرد خودرو در این شرایط را از ایدئال دور می‌کند.
  • طبق استانداردهای جهانی، ساختار فنی و جعبه‌دنده این خودرو می‌تواند ارتقا پیدا کند و مدرن‌تر شود. البته در بازار ایران چنین چیزی زیاد مطرح نیست و ویژگی‌های بسیار مطلوب رنو کولیوس مانع از آن می‌شود که این عیب زیاد مورد توجه قرار بگیرد.
  • تهیه قطعات و دریافت خدمات پس از فروش این خودرو در ایران کمی دشوار است.

نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل از تولیدات شرکت ژاپنی نیسان است. این خودرو هم مانند رنو کولیوس ظاهری جذاب و البته مستحکم دارد. نیسان ایکس تریل هم خوش‌ساخت و زیباست و البته ظاهری بااستحکام دارد و هم دست‌وپاگیر و چندان بزرگ نیست.

فضای داخلی این خودرو هم بسیار بزرگ است و برای سرنشینان عقب و جلو مطلوب و جادار طراحی شده است. دریچه‌های تهویه‌ای در بخش عقب کابین وجود دارد و پنجره‌هایی مربع‌شکل هم در آن موجود است که باعث می‌شود، سرنشینان عقب در حالت راحت و خوشایندی قرار بگیرند.

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل

  • گیربکس: CVT-XTRONIC (تیپ ترونیک)؛
  • پیشرانه: ۲٫۴لیتری؛
  • حجم موتور: ۲۴۸۸ سی‌سی؛
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۸٫۳ لیتر؛
  • فاصله بین دو محور: ۲۷۰۵میلی‌متر.

مزایای نیسان ایکس تریل

  • سیستم انتقال قدرت در نیسان ایکس تریل بسیار خوب عمل می‌کند و به همین دلیل رانندگی با آن لذت زیادی دارد. این ماشین به‌نرمی در جاده‌های مختلف حرکت می‌کند و از پس همه جاده‌ها برمی‌آید.
  • فضای داخلی کابین این خودرو باز و بزرگ است و صندوق عقب جاداری هم دارد. نیسان ایکس تریل گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های اهل سفر است.
  • مصرف سوخت نیسان ایکس تریل مطلوب است و نیازی به پُرکردن مداوم باک آن نیست؛ این امتیاز بزرگی به شمار می‌رود.

معایب نیسان ایکس تریل

  • صدای موتور تاحدی به داخل اتاقک خودرو منتقل می‌شود و این برای راننده و سرنشینان خوشایند نیست. اگر اهل سفرهای جاده‌ای باشید، این عیب نیسان ایکس تریل کمی اذیتتان خواهد کرد.
  • ترمزگیری بی‌دلیل یکی از مشکلاتی است که در این خودرو وجود دارد و تاحدی روی ایمنی‌اش اثر منفی می‌گذارد. در صورت فعال‌بودن سیستم اضطراری، ترمزگیری بی‌دلیل در نیسان ایکس‌تریل رخ می‌دهد که حالت خوشایندی ندارد.
  • گیربکس نیسان ایکس تریل باعث می‌شود که فشار واردشده بر موتور کاهش پیدا کند و مصرف سوخت کمتر شود اما این مزیت اشکالی هم به همراه دارد و آن استهلاک خودرو و کاهش توان آن است؛ به‌طوری‌که امکان دارد، در سربالایی‌ها بالارفتن دور موتور مقدور نشود.

مقایسه رنو کولیوس با نیسان ایکس تریل

مقایسه دو خودروی رنو کولیوس و نیسان ایکس تریل اطلاعات خوبی به ما می‌دهد و باعث می‌شود که تصمیم‌گیری تاحد زیادی ساده‌تر شود. اجازه بدهید که از نقطه‌نظرات مختلف به مقایسه این دو بپردازیم:

ظاهر

این دو خودرو از نظر ظاهر زیبا هستند و طراحی مدرن و مطلوبی دارند. اما در مقایسه، مشخص می‌شود که رنو کولیوس ساده‌تر است و طراحی مینیمالیستی دارد. هرچند که به جزئیات و امکانات مختلف در طراحی بیرون و درون آن توجه شده اما شلوغی و تعدد آپشن‌های مختلف را در آن نمی‌بینید. اما نیسان ایکس تریل خودرویی است که جزئیات طراحی زیادی دارد و در آن آپشن‌ها و گزینه‌های متعددی دیده می‌شود. نیسان ایکس تریل معمولا برای مشتریان ایرانی که از طراحی‌های ماکسیمال برای خودرو استقبال می‌کنند، جذاب‌تر بوده و هست.

ابعاد فنی

رنو کولیوس با وجود سیستم تعلیق مطلوب به شما امکان رانندگی نرم و راحت را در مسیرهای شهری می‌دهد؛‌ در واقع، این خودرو بیشتر ماشین ترددهای شهری است. اما نیسان ایکس تریل بیشتر رانندگی در شرایط سخت را هدف می‌گیرد و برای مسیرهای دشوار و آفرود گزینه خوبی است.

حتما بخوانید: سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱

امکانات و ایمنی

امکانات و ایمنی این دو خودرو تقریبا مشابه است. هر دو امکانات رفاهی مطلوب و ایمنی بالایی دارند. از جمله امکانات رفاهی‌شان می‌توان به حسگر پارک جلو و عقب، حسگر فشار باد تایر، تنظیم خودکار ارتفاع نور و… اشاره کرد. البته تفاوت‌هایی هم میان این دو وجود دارد. نیسان ایکس‌تریل مجهز به سیستم کنترل سرعت در سرازیری است. در مقابل، رنو کولیوس هم مجهز به فناوری اتوپارک است. به هر حال، باید بدانید که این دو خودرو دارای امکانات رفاهی مطلوبی هستند و در ضمن از نظر ایمنی هم هر دو از مؤسسه بررسی ایمنی یورواِنکپ، موفق به دریافت ۵ ستاره از ۵ ستاره موجود در آزمون شده‌اند.

تویوتا راوفور

مورد بعدی این فهرست هم تویوتا راوفور است. تویوتای ژاپنی هم مانند رنو و نیسان از بهترین‌های بازار جهانی تولید خودروست. تویوتا راوفور طراحی زیبایی دارد و در دسته خودروهای کامپکت قرار می‌گیرد. این خودرو هم ویژگی‌های شاسی‌بلند‌ها را دارد و هم به‌اندازه کافی برای استفاده روزانه و ترددهای شهری جمع‌وجور است.

در یک کلام، می‌توان گفت که طراحی ظاهری تویونا راوفور حالتی اسپورت دارد و جوان‌پسند است. داخل کابین این خودرو هم جذاب و دیدنی است. مواد به‌کاررفته برای ساخت قطعات و اجزای داخل تویونا راوفور باکیفیت‌اند و در حد و اندازه‌ خودرویی لوکس هستند.

عملکرد فنی این خودرو مقبول است و سواری نرم و راحتی دارد. سه حالت مختلف رانندگی با تویوتا راوفور وجود دارد: رانندگی با حالت معمولی، با حالت اسپورت و حالت اقتصادی (رانندگی با مصرف سوخت بهینه).

مشخصات فنی تویوتا راوفور

  • گیربکس: ۶دنده اتوماتیک تیپ‌ترونیک؛
  • پیشرانه: ۲٫۵ لیتری؛
  • حجم موتور: ۲۴۹۶سی‌سی؛
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۹٫۱ لیتر؛
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۵۹ میلی‌متر.

مزایای تویوتا راوفور

  • کابین تویوتا راوفور جادار و بزرگ است و برای سفرهای خانوادگی هم گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود.
  • خدمات پس از فروش این خودرو برخلاف خودروهای خارجی دیگر نسبتا خوب است.
  • موتور تویوتا کم‌مصرف و بادوام است. به‌طور کلی، خودروهای تویوتا کم‌استهلاک محسوب می‌شوند.

معایب تویوتا راوفور

  • صدای موتور به داخل کابین تویونا راوفور نفوذ می‌کند و این موضوع کمی آزاردهنده است.
  • آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو نسبت به موارد هم‌رده خودش چندان زیاد نیست.
  • توانایی‌های خارج از جاده‌ای تویوتا راوفور زیاد نیست و برای اموری مانند آفرود نمی‌توان روی آن حساب کرد.

مقایسه نیسان ایکس تریل با تویوتا راوفور

در این قسمت می‌خواهیم به مقایسه نیسان ایکس‌تریل با تویوتا راوفور بپردازیم.

ظاهر

طراحی نیسان ایکس تریل بسیار مدرن‌تر از تویوتا راوفور است. به‌طور کلی هم تویوتا راوفور نسبت به دو گزینه دیگرِ این فهرست طراحی ساده و همچنین قدیمی دارد. نکته خاصی در طراحی آن نیست که باعث شود، حالت مدرن و منحصربه‌فردی پیدا کند. از این رو، می‌توان گفت که طراحی ظاهر نیسان ایکس تریل و رنو کولیوس از آن نمره بهتری می‌گیرند.

ابعاد فنی

ایکس تریل در این بخش هم از تویوتا راوفور نمره بهتری دریافت می‌کند. بسیاری از ویژگی‌های فنی ایکس تریل و راوفور به هم شباهت دارد. رنو کولیوس هم تقریبا ویژگی‌های فنی مشابهی با این دو مورد دارد اما چالاکی تویوتا راوفور از گزینه‌های دیگر کمتر است.

امکانات و ایمنی

ایمنی هر دو خودرو مطلوب است اما از نظر امکانات رفاهی و آپشن‌ها تویوتا راوفور نسبت به گزینه‌های هم‌رده خود حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد و کم می‌آورد.

در آخر

مقایسه سه خودروی رنو کولیوس، نیسان ایکس تریل و تویوتا رافور راه مناسبی برای دقیق‌ترشدن در ویژگی‌های هریک و رسیدن به انتخابی بهتر در میان آنهاست. از میان این سه گزینه کدام را می‌پسندید؟ تجربه راندن هیچ‌یک از این موارد را دارید؟

مقایسه خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید