اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

مقایسه فولکس تیگوان، ب ام و X3 28i و آئودی Q5

مقایسه خودروها راه خوبی برای رسیدن به انتخاب مناسب از میان آنهاست. شما اخیرا به‌دنبال خرید خودرویی لوکس با طراحی استاندارد می‌گردید؟ در میان انتخاب خودروهایی مانند فولکس تیگوان، ب ام و و آئودی به تردید رسیده‌اید؟ اجازه بدهید که در این مقاله با مقایسه فولکس تیگوان، ب ام و X3 28i و آئودی Q5 به شما در انتخاب و تصمیم‌گیری کمک کنیم. آماده‌اید؟

معرفی خودروی فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان خودرویی از محصولات آلمانی است که نام و سابقه خوشایندی دارند. شرکت فولکس واگن تیگوان در زمینه خودروسازی نامی قابل‌اعتماد و معروف است. این کراس‌اُور ابتدا در سال ۲۰۰۷ راهی بازار شد اما بعدتر نسل‌های دیگر آن هم معرفی شدند. فولکس واگن تیگوان در سال ۲۰۱۸ میلادی هم به ایران آمد.

مشخصات فنی

  • گیربکس: ۷سرعته دوکلاچه
  • پیشرانه: ۲لیتری ۱۶سوپاپه
  • حجم موتور: ۱۹۸۴ سی‌سی
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۷٫۳ لیتر
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۷۷میلی‌متر

مزایای خودرو

طراحی خودروی فولکس واگن تیگوان بسیار شیک و امروزی است. هم طراحی بیرون و بدنه و هم قسمت داخلی کابین نشان می‌هد که با خودرویی اصیل از برندی معتبر روبه‌رو هستید.

پیشرانه و کیفیت موتور این خودرو هم از نقاط قوتش به‌شمار می‌رود. پیشرانه فولکس واگن تیگوان تندوتیز است و از نظر سیستم تعلیق هم بسیار قوی عمل می‌کند. ایمنی این محصول از شرکت فولکس واگن هم بسیار بالاست و از ۵نمره آزمون موسسه بررسی ایمنی یورواِنکَپ موفق به دریافت ۵ستاره شده است.

در هنگام رانندگی با این خودرو لرزشی در اتاقک ایجاد نمی‌شود، خبری از سروصدای موتور نیست و شتاب خودرو هم وضعیت بسیار مطلوبی دارد. فولکس واگن تیگوان انتخاب خوبی است که خریداران را راضی نگه می‌دارد.

حتما بخوانید: فول آپشن‌ترین خودروهای داخلی که می‌توانید روی امکانات‌شان حساب کنید

معایب خودرو

از معایب خودروی تیگوان می‌توان به مصرف غیراقتصادی بنزین اشاره کرد. هزینه تأمین سوخت این خودرو کمی زیادتر از خودروهای معمولی است. البته خریداری که توان انتخاب فولکس واگن تیگوان دارد، به‌احتمال زیاد در تأمین بنزین باکیفیت و زیاد آن هم مشکلی ندارد.

درست است که تیگوان طراحی خوبی دارد اما باید در نظر بگیرید که ردیف سوم صندلی‌هایش فضای اندکی دارند. البته شاید هم نیازی برای استفاده از آن برای بزرگسالان نباشد و بهتر این است که با کم‌کردن از فضای ردیف عقب، جا را برای صندوق بازتر کنید.

قطعات این خودرو هم در بازار چندان راحت پیدا نمی‌شوند. پس در خرید حواستان به این موضوع باشد و یادتان نرود که رسیدگی به فولکس واگن تیگوان هزینه‌هایی بیشتر از خودروهای داخلی به‌همراه دارد.

معرفی خودروی ب ام و ۲۸i x3

ب ام و یا بی‌ام‌دابلیو (BMW) از برندهای محبوب و معروف آلمانی است که کارشان حرف ندارد. ب ام و ایکس‌تری هم از محصولات تولیدی سال ۲۰۱۵ این شرکت است. ایکس‌تری از کراس‌اورهای اسپورتی است که طرفداران زیادی در بازار دارد.

اگر به‌دنبال خودرویی تندوتیز هستید که طراحی شیک و مدرنی دارد، حتما نگاهی به ب ام و ۲۸i x3 داشته باشید.

مشخصات فنی

  • گیربکس: ۸سرعته خودکار تیپ‌ترونیک
  • پیشرانه: ۲لیتری ۴ سیلندر
  • حجم موتور: ۱۹۹۴ سی‌سی
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۷٫۳ لیتر
  • فاصله بین دو محور: ۲۸۰۹ میلی‌متر

مزایای خودرو

موتور قوی، شتاب مطلوب و تجربه رانندگی خوبی که ب ام و ارائه می‌کند از آن گزینه‌ای محبوب میان طرفداران خودروهای باکیفیت ساخته است. طراحی خودروی ب ام و هم از بیرون و هم در بخش کابین لوکس است. سپر حجیمی که دارد، طراحی آینه‌ها و خطوطی که در ظاهر بیرونی استفاده شده، این خودرو را پرابهت و مستحکم نشان می‌دهد.

صندلی‌های خودرو به‌وضوح دارای ساختاری زیبا و ارگونومیک هستند. درباره ایمنی هم باید گفت که وجود امکانات مختلفی مانند ترمزهای دیسکی، سیستم کلید هوشمند با استارت دکمه‌ای، ستون جمع‌شونده فرمان در زمان تصادف و… از ب ام و ایکس تری گزینه‌ای ساخته‌اند که از نظر ایمنی بسیار قابل‌اعتماد است.

معایب خودرو

هزینه نگهداری از این خودرو هم مانند هم‌تایان خارجی دیگرش کمی گران است. یکی از دلایل گران‌بودن هزینه نگهداری از این خودرو، موتور کوچک ب ام و است. این موتور کوچک به‌کمک استفاده از سیستم پرخوران است که قدرتی در حد موتورهای قوی‌تر پیدا می‌کند. قدرت و گشتاور بالا باعث افزایش هزینه‌های نگهداری هم می‌شود.

باید بدانید که قطعات جانبی آن هم به‌سادگی در بازار ایران پیدا نمی‌شود. این مشکل خودروهای خارجی مختلف است و به‌خاطر شرایط ارز و تحریم‌ها به چالش پررنگی بدل شده است.

معرفی خودروی آئودی Q5

آئودی Q5 هم از خودروهای کراس‌اوری است که در حوالی سال ۲۰۰۸ پا به میدان خودروهای باکیفیت و لوکس گذاشته است. این خودرو هم از محصولات آلمان است و با ظاهری لوکس، امکانات جانبی متنوع و کیفیت فنی مطلوب دل مشتری‌ها را به‌دست آورده است.

حتما بخوانید: نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند

مشخصات فنی

  • گیربکس: ۸سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک
  • پیشرانه: ۲ لیتری ۴سیلندر
  • حجم موتور: ۲لیتر
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۷٫۵ لیتر
  • فاصله بین دو محور: ۲۸۲۵ میلی‌لیتر

مزایای خودرو

مزایای خودروی آئودی هم مانند دو خودروی آلمانی دیگری که معرفی شد، بسیار زیاد است. برای نمونه، می‌توان به کابین جادارش اشاره کرد که طراحی بسیار راحت و ارگونومیکی دارد. مواد باکیفیت به‌کاررفته در طراحی اتاقک این خودرو در همان نگاه نخست قابل‌تشخیص است.

از نقطه‌نظر ایمنی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو از موسسه ایمنی یورواِنکپ ۵ستاره را دریافت کرده است. از امکانات جانبی‌اش هم می‌توان به رادار بین‌خطوط و نقطه کور، دوربین دید در شب، ترمز دستی الکترونیکی و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد.

معایب خودرو

کمبود قطعات و هزینه نگهداری بالا برای آئودی Q5 هم قابل‌ذکر است. این خودرو امکانات خوبی دارد، ظاهر شکیلی برایش طراحی شده و از نظر ایمنی هم نمره بالایی می‌گیرد. پس نمی‌توان در آن، به‌دنبال معایبی خاص بود. اما برای برخی از کاربردها مانند آفرودسواری نمی‌توان رویش حساب کرد.

در آخر

با مقایسه فولکس تیگوان، ب ام و X3 28i و آئودی Q5 سعی کردیم که به شما اطلاعاتی مختصر درباره هریک ارائه کنیم. با شناخت ویژگی‌ها و بررسی مزایا و معایب کلی این خودروهای لوکس می‌توانید بهتر به انتخاب نهایی و مناسب خود برسید. واقعیت این است که خودروهای آلمانی از کیفیت بی‌نظیری در بازار رقابتی خودروهای دنیا بهره‌مند هستند.

طراحی و امکانات فنی و ظاهری محصولات آلمانی کیفیت بالایی دارد و سال‌هاست که در بازار بین‌المللی امتحانشان را پس داده‌اند. نظر شما چیست؟ از میان خودروهایی که گفته شد، کدام را بیشتر می‌پسندید؟ انتخابتان کدام است؟

مقایسه خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید