هزینه تمام شده تولید هر خودرو چقدر است؟

1 12,426

با توجه به گفته‌های مدیرعامل سایپا هزینه تولید هر دستگاه خودرو تقریبا برابر با دو هزار دلار است که از این میزان هزار دلار مربوط به تامین مواد اولیه است و ربطی به خودروسازان ندارد.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

انتشار صورت‌های مالی خودروسازان در طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که هزینه‌های صورت پذیرفته جبران نمی‌شود و عملا صنعت خودروسازی کشورمان حتی با وجود سیاست‌های حمایتی که دریافت می‌کند زیان‌ده است.

حتما بخوانید: مقایسه کیا سراتو، هیوندا اکسنت و مزدا۳

در کنار زیان انباشه شده باید به دو پارامتر تامین سرمایه در گردش و همچنین افزایش سرمایه نیز توجه شود. به هر روی چندان منطقی نیست که صنعت خودروسازی در حالی به فعالیت خود ادامه دهد که هم مصرف‌کنندگان از شرایط ناراضی باشند و هم تولیدکنندگان در ضرر به سر ببرند.

هزینه تولید خودرو

مدیریت ناکارآمد؛ عامل اصلی زیان‌دهی

نکته‌ای که نباید در این میان نادیده گرفت آن است که انتظار می‌رود با گذر زمان و با توجه به داخلی‌سازی قطعات خودروها هزینه تولید هر دستگاه خودرو کاهش یابد. به عنوان نمونه برای خودرویی مانند پراید هزینه تولید باید به مرور زمان کاهش یابد. اتفاقی که در عمل شاهد رخ دادن آن نیستیم.

با گذشت نزدیک به ۳۰ سال از آغاز عرضه هر دستگاه پراید در کشورمان همچنان خودروسازان هزینه قابل‌توجهی برای تولید این خودرو پرداخت می‌کنند. این موضوع دیگر نه به شرایط بازار که به مدیریت ناکارآمد صنعت خودروسازی در طی سال‌های گذشته باز‌می‌گردد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. جلال
    جلال می گوید

    دروغ میگه هزینه هر ماشین ساخت داخل برابر یک چهارم قیمت فروش آن است
    اگر بخواهند استاندارد را رعایت کنند هزینه می‌شود یک سوم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.