تعهدات معوق ایران‌خودرو به کمتر از ۱۰ هزار دستگاه رسید

2 2,398

خودروسازان بزرگ کشورمان از جمله ایران‌خودرو و سایپا به‌دلیل کمبود قطعه علی‌الخصوص قطعاتی همچون ECU و ریزتراشه‌ با تأخیر در تحویل خودرو مواجه بوده و حجم بالایی از تعهدات معوق بر روی دست خود دارند. تعهداتی که وعده داده شده به‌زودی کاهش قابل‌توجهی خواهد یافت.

تعهدات معوق ایران‌خودرو به کمتر از ۱۰ هزار دستگاه رسید – بهمن ۱۴۰۰

آمار و اطلاعات منتشرشده از سوی خودروسازان حکایت از افزایش عرضه خودرو از سوی آن‌ها داشته و شرایط به‌نحوی است که در حال حاضر تعهدات معوق ایران‌خودرو به ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که هرچند میزان تعهدات معوق ایران‌خودرو به کمتر از ۱۰ هزار دستگاه رسیده است اما بخش تولید در صنعت خودروسازی کشورمان همچنان با چالش‌های قبلی خود مواجه است.

ایران‌خودرو امسال هم‌سو با راهبردهای وزارت صمت حرکت کرده و مطابق با مصوبات و تصمیمات کمیته خودرو، طرح‌های متنوع فروش محصولات را به اجرا گذاشته است. طرح‌های فروشی که سبب شده تولید و عرضه خودرو در کشور افزایش قابل‌توجهی یابد.

ایران‌خودرو در سال جدید تعهد معوقی نخواهد داشت – اسفند ۹۹

با توجه به گفته‌های اخیر مدیرعامل ایران‌خودرو تعهدات معوق این گروه صنعتی از سال آینده به صفر خواهد رسید.

فرشاد مقیمی ضمن اعلام خبر تخصیص بودجه دولت برای توسعه موتور سه استوانه گفت: سهم حوزه تحقیق و توسعه ایران خودرو از فروش این شرکت در حال افزایش است و ایران خودرو در مسیر توسعه گام برداشته است. به‌زودی تعداد خودروهای تولیدی این شرکت از مرز تولید نیم میلیون دستگاه عبور خواهد کرد.

گفتنی است که ایران‌خودرو در سال جاری بر روی افزایش تولید محصولات داخلی تمرکز کرده و این مهم نیز به‌واسطه همت قطعه‌سازان رخ داده است.

در سال آینده تعهد معوقی باقی نخواهند ماند

مقیمی با تأکید بر نقش ایران‌خودرو در ایجاد آرامش و تعادل در بازار خودروی کشورمان گفت: در طرح‌های فروش‌های فوق‌العاده‌ای که تاکنون اجرایی شده است ما تعهد معوقی نداریم و میانگین تحویل خودرو در این طرح‌ها نیز از ۹۰ روز به ۴۰ روز رسیده است. برنامه ایران‌خودرو به‌گونه‌ای است که در سال آینده تعداد تعهدات معوق به صفر برسد و خودروها به موقع تحویل مشتریان شود.

لازم به ذکر است که ایران‌خودرو قصد دارد در سال جهش تولید و در شرایط تحریم خودرو «تارا» را به‌موقع و بدون تأخیر تحویل مشتریان این خودرو دهد. هدفی که تاکنون نیز محقق شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. رضا
    رضا می گوید

    ایران خودرو جز کلاهبرداری ودروغ گویی وضربه زدن به اقتصاد کشور، کاری دیگر انجام نداده است، نمونه اینکه بنده خودرو تارا فروش فوری(۳ماه)ثبت نمودم کل وجه را پرداخت کردم حتی ۲بار دبه نمودند ومالیات برارزش افزوده گرفتن الان که زمان تحویل ماشین منه میگن نیست صبر کن، درست همین روز دارن تارا فروش فوری و مدت دار ثبت نام میکنن لعنت بر شما که ابروی کشور بردید

  2. محسن
    محسن می گوید

    ما ایرانی ها دیگه به دروغ گویی عادت کرده ایم، آخر چرا وعده الکی بدهیم مگه مجبورمان کرده اند، ایران خودرو برای تمامی سفارش هایش اعم از فوری تا پیش فروش از یک ماه تا چهار پنج ماه تاخیر تحویل دارد و سود تاخیر ناچیزی هم می‌دهد،

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.