با شایع‌ترین ایرادات ساینا و هزینه نگهداری آن آشنا شوید

57 64,576

سایپا و ایران‌خودرو با در دست‌گرفتن بازار تولید خودروهای ایرانی جایگاه تزلزل‌ناپذیری پیدا کرده‌اند. این موضوع باعث شده که کیفیت تولیداتشان هم تحت‌تأثیر قرار بگیرد و نبود رقیب و بازاری استاندارد به آنها لطمه وارد کند. یکی از محصولات سایپا خودروی سایناست. این خودرو ایراداتی دارد که رسیدگی به آنها و بررسی‌شان خالی از لطف نیست. در این مقاله می‌خواهیم از ایرادات ساینا برایتان بگوییم.

آشنایی با خودروی ساینا و مدل‌های آن

ساینا از خودروهایی است که به محصولات دیگر سایپا مانند کوییک و تیبا شباهت‌های زیادی دارد. همه این موارد از سدان‌های کوچکی هستند که فروش نسبتا خوبی هم دارند اما فروش خوب دلیلی بر باکیفیت‌بودن آنها نیست. همان‌طور که پراید به‌رغم تمام نواقص و کمبودهایش خودرویی پراستفاده در کشور است، فروش این محصولات هم دلیلی بر ارزش بالای فنی و ظاهری‌شان نیست.

اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، تیبا فیس‌لیفتی از پراید است و ساینا هم فیس‌لیفت تیبا. ساینا در دو مدل عرضه می‌شود:

  • ساینای دستی
  • ساینای اتوماتیک

در زمان خرید، تیپ‌های مختلفی از این خودرو هم وجود دارد که مدل‌هایش به این شرح هستند:‌  EX ،SE-A و (SE-A (LUX. دقت کنید که تنها تفاوت این موارد در برخی امکانات رفاهی است و از نظر فنی و برای مثال، پیشرانه با هم تفاوتی ندارند.

ایرادات فنی

اگر بخواهیم با نگاهی نقادانه به بررسی ایرادات ساینا مشغول شویم، مشکلاتی اساسی را در چند بخش از نظر فنی مشاهده می‌کنیم. در چه بخش‌هایی؟

  • پیشرانه و موتور
  • کمک‌فنرها
  • فرمان
  • هندلینگ
  • ایمنی

در ادامه به هریک از این ایرادات می‌پردازیم تا با معایب ساینا آشناتر شوید.

حتما بخوانید: نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند

پیشرانه موتور

ساینا دارای پیشرانه‌ای ۱.۵لیتری و ۴سیلندر است. قبل از روانه‌شدن این محصول سایپا به بازار، خودروی تیبا هم با همین پیشرانه عرضه شده بود. تفاوتی که میان ساینا و تیبا در بخش موتور وجود دارد، دریچه گاز برقی سایناست. پیشرانه ساینا نسبت به وزنش ضعیف است و نمی‌تواند از پس بدنه ۱۰۸۰ کیلوگرمی آن برآید.

اگر سرنشینان ساینا زیاد شوند یا قرار باشد که از مسیرهای سختی مانند سربالایی‌ها عبور کند، به‌وضوح کم می‌آورد و پیشرانه‌اش با آن یاری نمی‌کند. افزایش سرعت و شتاب برای چنین خودرویی کار ساده‌ای نیست؛ به‌ویژه در مسیرهای سخت‌تری مانند سربالایی‌ها.

فرمان

در سرعت‌های بالا، کنترل خودرو از سوی راننده دشوار می‌شود. از جمله دلایلی که روی این موضوع اثرات منفی می‌گذارد چیست؟‌ توزیع نامناسب وزن ساینا در بخش‌های مختلفش، سیستم تعلیق ضعیف و لاستیک‌هایی که چندان مرغوب و باکیفیت نیستند.

هندلینگ

وزن این خودرو نسبت به استاندارد اندک است و برای همین، در جاده‌ها با عبور خودروهای سنگین‌تر کنترل وسیله سخت می‌شود. تکان‌هایی که به خودرو در حین عبور وسایل نقلیه سنگین وارد می‌شود هم اصلا خوشایند نیست. یکی دیگر از ایرادات ساینا در این است که چسبندگی کافی با آسفالت جاده پیدا نمی‌کند و همین باعث می‌شود که هندلینگ آن راضی‌کننده نباشد.

ایمنی

ایمنی خودرویی که سبک است و از نقطه‌نظر پیشرانه تناسبی میان اتاقک و موتور در آن موجود نیست هم به‌طور قابل‌توجهی پایین به‌حساب می‌آید. خودروی ساینا با وجود موتوری نه‌چندان قوی و ناتوانی در کنترل فرمان در مسیرهای دشوار و سربالایی‌ها خودرویی ایمن نیست.

promotion banner

ایرادات سایناایرادات ظاهری

در بخش بدنه و طراحی هم ایرادات ساینا مشهود است. این خودرو از نظر قیافه هم نمره چندان خوبی نمی‌گیرد. مشکلات ظاهری ساینا را از نقطه‌نظرات زیر بررسی می‌کنیم:

  • طراحی بیرونی
  • کیفیت مونتاژ
  • طراحی داخلی

طراحی بیرونی

طراحی بیرونی ساینا از تیبا بهتر است اما همچنان متناسب و جذاب نیست. بدنه این خودرو دوام و قدرت مناسبی ندارد و همین یکی از ایرادات ساینا به‌حساب می‌آید که نمی‌توان از آن گذشت. اندک‌بودن وزن ساینا از جمله مشکلات کابین آن است که ایمنی‌اش را هم به‌طور جدی تهدید می‌کند.

کیفیت مونتاژ

کیفیت مونتاژ قطعات نامرغوب به‌کاررفته در بدنه و داخل کابین ساینا هم جالب نیست. سفتی و خشکی بخش‌های درون اتاقک و دوربودن آن‌ها از استانداردهای ارگونومیک از دیگر ایراداتش به‌شمار می‌روند.

حتما بخوانید: فول آپشن‌ترین خودروهای داخلی که می‌توانید روی امکانات‌شان حساب کنید

طراحی داخلی

همان‌طور که گفته شد، داخل کابین ساینا هم طراحی مطلوبی ندارد. مواد به‌کاررفته برای ساخت بخش‌های مختلف داخل بی‌کیفیت هستند. پلاستیک‌های خشک و قرارگیری نامناسب کلیدها و دستگیره‌ها از جمله مصادیق طراحی داخلی نامطلوب‌اند.

ایرادات ساینا

هزینه‌ها و قطعات مصرفی

همان‌طور که گفته شد، قطعات فنی ساینا دارای کیفیتی قابل‌اعتنا نیستند و برای همین باید انتظار داشته باشید که از بخش‌های زیر دچار خرابی شود. خرابی‌هایی که نیاز به تعمیرات جدی دارند و هزینه‌هایی را به شما تحمیل می‌کنند:

  • سوختن واشر سرسیلندر و مخلوط‌شدن آب و روغن
  • یاتاقان‌زدن
  • شکسته‌شدن شاتون
  • بالارفتن دمای موتور و خراب‌شدن رینگ‌ها و پیستون‌ها
  • کاهش سطح روغن به‌خاطر نشتی‌دادن و روغن‌سوزی

هریک از این موارد می‌تواند هزینه‌های زیادی برای تعمیر به‌همراه داشته باشد. برای همین، صاحبان این محصول از سایپا باید حواسشان را به ایرادات ساینا جمع کنند و معاینات دوره‌ای‌اش را از یاد نبرند. مشکلاتی که نام برده شد، در صورت عدم رسیدگی درست منجر به پیاده‌شدن موتور خواهند شد.

چند مورد دیگر از ایرادات ساینا

در کنار همه مشکلات ظاهری و فنی که تا اینجا درباره ساینا گفته شد، باید به چند مشکل دیگر هم اشاره کنیم. صدای فن تهویه این خودرو زیاد و کمی آزاردهنده است. کانال و دریچه‌های سیستم تهویه ساینا به‌درستی طراحی نشده‌اند و همین عاملی است که صدای نامطلوبی از فن ایجاد می‌کند.

داشبورد این خودرو هم از جنس پلاستیکی خشک و نامرغوب است. برای همین باید شنیدن صدا از این ناحیه را هم انتظار داشته باشید. ضمن اینکه به‌سادگی خط‌‌‌وخش می‌افتد و ظاهر درون کابین را مخدوش می‌کند. ظاهر این خودرو و ابعاد فنی‌اش جای ارتقای بسیار بسیار زیادی دارند.

سایت کارنامه به اطلاعات دقیقی درباره ایرادات موجود در بازار خودروهای مختلف دسترسی دارد و با نگاهی کارشناسی و داده‌هایی معتبر اقدام به بررسی برخی از ایرادات شابع خودروهایی نظیر ساینا در بازار ایران کرده است. در ادامه تعدادی از ایراداتی که در مدل‌های مختلف این خودرو دیده می‌شود، برایتان آورده‌ایم:

  • در قسمت بدنه، درب‌ها و سقف‌ها و البته گل‌گیرها و ستون‌های این خودرو خط‌وخش یا رنگ‌شدگی و قلم‌گیری دیده می‌شود.
  • در گل‌گیر و سقف/درب‌ها صافکاری بدون رنگ دیده می‌شود.
  • چراغ‌ها، مه‌شکن و آینه‌ها دچار ایراداتی هستند و معیوب به شمار می‌روند.
  • سنسور پارک در نمونه‌های اتوماتیک به‌خوبی عمل نمی‌کند.
  • فربندی آسیب‌دیدگی دارد و باتری هم معیوب است.
  • فرمان در حین حرکت به یک سمت کشیده می‌شود. این مشکل برای ترمز هم وجود دارد.
  • موتور صداها و لرزش‌هایی غیرعادی دارد و در حین حرکت صدایی غیرعادی تولید می‌کند.
  • رنگ روغن موتور غیرطبیعی است.

سخن آخر درباره ایرادات ساینا

با ایرادات ساینا آشنا شدید. این خودرو که نمونه ارتقایافته‌ای از پراید و تیباست، هنوز خودرویی استاندارد و مطلوب نیست و نسبت به آنها پیشرفت شایانی نکرده است. سایپا و ایران‌خودرو برای ورود به بورس رقابت‌های جهانی و بین‌المللی به تغییرات اساسی در زمینه تولید نیازمند هستند.

بسیاری از محصولات آنها در آزمون‌های معروف امنیت جهانی خودروها حرفی برای گفتن ندارند. البته اینکه در هیچ آزمونی شرکت ندارند هم از جمله دلایلی است که آنها را عقب نگه داشته و باعث شده که در بازار محدود چند خودروی بی‌کیفیت، خودشان با خودشان رقابت کنند.

شما تجربه رانندگی با ساینا را دارید؟ اگر تابه‌حال به ایرادی ظاهری یا فنی در آن روبه‌رو شده‌اید، حتما درباره‌اش برایمان بنویسید و ما را در جریان بگذارید. قبول؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
57 نظرات
  1. آرمین
    آرمین می گوید

    حیف ۱۲۲ میلیون (قیمت کارخانه)بابت ساینا بدی! پشت تیبا۲ و ساینا دوست و همسایه نشستم میگرن گرفتم! امروز میخواستم فروش فوق العاده ساینا بنویسم منصرف شدم!سایپا حتی زحمت سیستم صوتی و پخش به خودش نمیده!رینگ آلمینیومی و موتور پرسرو صدا بی قدرت چهل سال پیش و حذف سنسور دنده عقب و دستی کردن تهویه هم بماند

  2. آرمین
    آرمین می گوید

    سایپا برای اینکه پول خط تولید اطلس و سپهر و شاهین و آریا رو در بیاره این سایناها و تیباها و کوییک ها رو داره به قیمت بسیار بالا به مردم میندازه! هر کی خرید نیاد این سایت اون سایت چ… ناله کنه⛔

    1. علی
      علی می گوید

      سلام من یک ماه ونیمه یه ساینا تحویل گرفتم هنوز هزارتا باهاش نرفتم واشر سر سیلندرش روغن ازش میزنه بیرون واقعا متاسفم برای شرکت سایپا

  3. سید مصطفی
    سید مصطفی می گوید

    سلام صدای موتورش خیلی زیاده و واقعا بعد از یک ساعت رانندگی در اتوبان دچار سر درد میشیم

  4. محمد
    محمد می گوید

    سلام من ساینا داشتم و فروختم قبلش ۱۱۱ داشتم و اصلا ۴ سال به درب روغن نگاه نکردم فقط دوره به دوره روغن عوض میکردم اما ساینا مدل ۹۸ داشتم که اب و روغن قاطی کرده بود و واشر ضعیف کرده بود

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه کیقیت پایین بعضی از خودروهای تولید داخل مسبب این اتفاقات میباشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      1. مهدی
        مهدی می گوید

        بنظر من با توجه به ماشین های داخلی نسبت به تیبا و پژو ۴۰۵ تیوفایو و همچنین تیپ ۲ ۲۰۶ خیلی بهتره .از لحاظ قیمت هم خوبه.
        شیک .جادار.نرم .بی سرو صدا. کولر عالی . شیشه بالابر فول.سنسور دنده عقب.
        تنها عیب ساینا قدرت آن در سربالایی هست. که ماشین های ۲۰۶ و تیبا و پراید هم همین مشکل را دارند.

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقتتون بخیر
          ممنون از دیدگاه خوبتون.
          در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

    2. احمد
      احمد می گوید

      متاسفانه از لحاظ واشر سر سیلندر بسیار ضعیفه و این مشکل برای من هم پیش اومد. موتور M15 که روی ساینا و تیبا نصب شده حتما باید به طور مرتب آب و روغنش چک بشه وگرنه مشکل ساز میشه

  5. محمد
    محمد می گوید

    سلام وقت همگی بخیر.وکمال تشکر ازمدیریت سایت کارنامه
    بنده برقکاروتنظیم موتوریکی ازهمین نمایندگی های گروه خودروسازی سایپاهستم.متاسفانه بجز اینکه خودروهای بی کیفیت تولیدمیکنن از نظر پشتیبانی گارانتی وخدمات پس از فروش وحتی آموزش پرسنل واستادکاران نمایندگی هادرسطح صفرهستند.فرض مثال خوروی تازه تولیدی شاهین برای این خودرو۱۶ساعت آموزش برق وسوخت رسانی گذاشتند تازه ۱سال بعداز تولیدخودرو که زمانی که به مرکزآموزش سایپا رفتیم اکثراساتید بیشترمعایب رامتوجه وراه حل رفع عیب رانیزفهمیده بودن یعنی به معنای واقعی وقتمون راحروم کردیم بجز اینکه درعرصه جهانی این دوغول داخلی حرفی برای گفتن ندارن بلکه خودروهای تولیدیشون باآشغال هیچ فرقی نداره

  6. HD
    HD می گوید

    سلام ، نخرید و نخرید ، موتور انگار ۱۰ ساله کار میکرده ، صدا قاشق چنگال میده ، صدا والف هم میاد ، موتور بد کار میکنه ، هنگام تعویض دنده صدای تقه از گیربکس میاد ، واتر پمپ خرخر میکنه ، موتور صدای قُررر میده ، مسیر کوتاه خسته کننده است باهاش ، کمکهای جلو لوپ لوپ صدا میدن و روغن زدند ، خلاصه موتور اوراقه ، پدال ترمز زیر پا میلرزه ، پدال کلاچ هنگام گرفتن خرخر صدا میده ، لطفا نخرید که خودتون بعد از دریافت از کارخونه باید ده پونزده میلیون خرجش کنید .

  7. شاهرخ
    شاهرخ می گوید

    ضمن اینکه تایید می کنم کیفیت خودروهای داخلی خیلی ضعیف هستند اما نقد باید در مقایسه با چیری مطرح شود. اگر شما درباره ساینا نقد میکنید باید با خودروهای هم تراز مقایسه کنید مثلا تفوت ها با ۴۰۵ یا ۲۰۶ و تیبا و کوییک مقایسه شود نه با بنز و بی ام و

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ما در سال ۱۴۰۱ در حالی خودرو تولید میکنیک .ه استاندرهای فراوانی رو پاس میکنند و دلیلی نداره اینهمه مشکلات بدیهی در خودرو که توسط خورو ساز به مصرف کننده تحمیل میشه و باعث خسارت های مالی و بعضا جانی میشود زمانی که مصرف کننده خودرویی رو با مبلغی نظیر یک خودروی جهانی خرید و پرداخت میکند.قانون حمایت از مصرف کنندگان متاسفانه به خوبی در کشورمون اجرا نمی شود وگر ن شاهد چنین اتفاقاتی در صنعت خودرو سازی نخواهیم بود. ایران و ایرانی لایق خودروهای با کیفیت به روز و بهتری هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  8. علی اقایی
    علی اقایی می گوید

    سلام وعرض ادب مشکل اساسی دیکه این هست که در سرعت ۸۰ الی ۱۰۰ کیلومتر احساس شدید لرزش وعدم کنترول رو به راننده میده که بیشتر خودروهای ساینا این مشکل رو دارن پس از کلی بازدیدورفع اشکال مشخص شد که رینگ ولاستیک بی کیفیت ..رینگ معیوب وتاب دار ولاستیک بی کیفیت طبق گفته نمایندگی های خودشون من هنوز در صف تعویض قطعه هستم که احتمالآ بایستی خودم رفع کنم ..

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ممنون از اینکه تجربتون رو با ما به اشتراک گزاشتید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  9. مصطفی
    مصطفی می گوید

    سلام
    من چهار ماهه ساینا گرفتم
    از نظر موتوری خوبه
    ولی اصلا خودش مونتاژ قطعاتش کیفیت خوبی نداره
    صدای زیاد و عجیب غریب غیر صدای موتور تو کابین میاد
    حیف پولی که پاش بدی
    این ماشین ارزش واقعیش ۳۰ میلیونه به نظرم نه بیشتر
    تو اتوبان کمی باهاش بری از صدا موتور خسته میشی

  10. ستار
    ستار می گوید

    با سلام
    ساینا آخر ۹۸ دارم که از نظر شتاب، صدای موتور، استحکام، طراحی بیرونی و داخلی، خداروشکر مشکلی تا حالا نداشتم. لاستیک های پهنی که براش تعبیه شده خودش کمک خوبیه برای سرعت بالا،شیشه ها و آینه های برقی، سیستم تهویه برقی، راحتی سه سرنشین در عقب،حجم خوب صندلی ها، نمایشگر دمای بیرون و تاریخ، ظرفیت باک مناسب که تا بالای پنج ساعت در جاده نیاز به زدن بنزین نداری، داخل شهر روزی صد کیلومتر از منزل به محل کار و برگشت هستش که راحت پنج تا شش روز نیاز نیست باک رو پر کنم. اینها محاسنیه که نباید نادیده گرفت. البته همانطور که بعضی از دوستان فرمودند نسبت به پراید و تیبا و شاید هم کوئیک عرض کردم. ساینا برای قشر کم درآمد و متوسط جامعه میشه گفت ماشین خوبی برای خانواده هستش. باتشکر

  11. Esi
    Esi می گوید

    سلام. اصلا با کل این نظریات مخالف هستم بنده مدل ۹۷ رینگ اسپورت دارم کل ایران راهم گشتم . حرف نداره.صندوق جادار.کم مصرف. موتور عالی اتفاقا سگ جون ترین موتور بعد پراید x200 تیبا وساینا هست. داداشم ۱۰ساله تیبا داره ۲بار تاحالا بی روغن شده آخ نگفته.فقط گریبکسش نسبت ب موتورش ضعیفه . اونم در مدل ۱۴۰۰ به بعد nd2 شده و گریبکس تقویت شده.لطفا کسیکه خودرو را حداقل ۷۰هزارتا رونده نظر بده. نه کسیکه توخیابون دیده یا یه دور زده . یاحق

  12. عباس زیبایی
    عباس زیبایی می گوید

    سلام و عرض ادب خدمت دوستان …نمیشه فوش داد ولی تو عمرم اینقدر غصه نخوردم…آقا ساینا ۹۸ گرفتم ۳۱ هزار کیلومتر رفته …صدای تق تق از موتور اومد چند جا بردم گفتن یاتاقان زده …حالا نه روغن کم کرده نه آب…نه آب روغن قاطی کرده و نه روغن سوزی …یا بگم به ماشین فشار آوردم.. من که زیر ۵ هزار همیشه سرویس میکردم حتی بااینکه صفر بود هر هفته آب روغن نگاه میکردم …مورد بعدی کولر میگری آدم سر درد میگیره ..یا صدای خیلی زیاد تو کابین …صدای پلاستیک خشکه رو دری و داشبورد.با لای ۱۰۰ لرزش فرمان ..خییلی داغونیم…

  13. ایرانی
    ایرانی می گوید

    ساینا دارم ۱۸ هزار تا کار کرده گیربکسش ایراد پیدا کرده وقتی موتور گرم میشه ترافیک ها مخصوصا بخوای حرکت کنی ماشین لرزش های شدیدی میکنه – کیفیتش قطعاتش فوق العاده پایینه خدمات پس از فروشش صفره گاراتی اصلا معنایی نداره خلاصه اگه صفرشو بخرین ی مدت بدجوری اعصابتون خورد میشه ولی در مورد سربالایی ها باهاتون موافق نیستم اصلا تو سر بالایی کم نمیاره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ایراد خودروتون از دیسک و صفحه خودرتون هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  14. علی بلوچ
    علی بلوچ می گوید

    با سلام
    ساینا مدل ۹۹دارم‌، بیست دو هزار کارکرده و که با تصادف ایربگاش باز شد که باعث تعجب باز شده!!!
    البته قبل ساینا ۴۰۵ رو داشتم
    تنها فقط میتونم‌بگم که ساینا نسبت به پژو هزینه نگهداری کمتری داره
    مزایا
    کولر و بخاری
    چراغ ها هم بد نیست خوبه راضی ام
    سربالایی ها هم خوب بوده
    معایب
    صافی بنزین بعضی ساینا ها داخل باک خخخ که مسخرست

    کمک‌ فنرها ضعیف
    جلوبندی ضعیف
    دنده ۴ و دنده عقب اذیت میکنه
    موقع تحویل پخش نداشت
    ارتفاع عقب ماشین‌ پایینه
    ب نظر من مناسب برا ۳ سرنشینه
    در سبقت ضعیفه
    و اینکه کسایی که ساینا دارن نمایندگی روغن عوض نکنن
    ایرانول ده چهل میریزه که مناسب نیست بخار میشه
    با همین هزینه بیرون میتونن روغن بهتری تهیه کنند

  15. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    سلام وقت بخیر من ساینا مدل ۹۷ خرید کردم اما مشکل اساسی که داره آمپر آب بالاست اکثرا یعنی وسط و فن دائم داره کار میکنه ضد یخ ریختم رادیات شستم تر موستات هم عوض کردم شمع و وایر هم عوض کردم اما افاقه نکرده ممنون میشم راهنماییم کنید

  16. هوشنگ تیردادی
    هوشنگ تیردادی می گوید

    واقعیت امر چند ماه قبل ساینا ex مدل ۱۴۰۱ گرفتم که از صفری دست خودمه کوچکترین مشکلی نداشته یکم اگر‌خیلی حساس باشید مثل من یک صدای ریزی داره خیلی کم که میاد تو اتاق جز اون کوچکترین مشکلی ندیدم و چیزهایی که دیگران گفتن به نظر من یا برای تولیدات قبله یا واقعا راننده نیستن ماشینو‌خراب میکنن نه کمک فنر مشکل داره نه ترمز لرزش داره نه موتورش ضعیفه نه تو سر بالایی کم میاره نه کلاجش مشکلی داره و نه چیز دیگه ای فقط مشکل صدای داخل اتاق هستش که شاید بشه هواگیری یا کاری دیگه کرد و این صداهای کم هم از بین برن در کل مشکل فنی اصلا نداشته و من مشکلی باهاش ندارم
    داخل اتاقش رو کاش مثل ۲۰۷میزدن که عالی شه

  17. مختار
    مختار می گوید

    من ماشین رو مهر سال ۱۴۰۰تحویل گرفتم کل پیمایش ۲۰هزارتا نشده
    از ابتدا باک مشکل داشت و بنزین داخل ماشین نمی‌رفت
    درها ریگلاژ نیستند
    یک مرتبه منبع اگزوز رو تعویض کردم گفتن پوسیده بود
    در اثر خرابی منبع اگزوز در جاده ضربه گیر سپر عقب آب شده و سپر دفرمه شده
    موتور شیشه بالابر تعویض شده
    ایراد برقی پیدا کرده
    و دیگه سوارش نمیشم تا گارنتیش مونده بفروشمش برم ی چیزی مدل پایین بگیرم اورهال کنم

  18. محمد
    محمد می گوید

    سلام
    من ۳ساله تیبا داشتم
    ماشین خوبیه، مصرفی هاش هم قیمت هاش خوبه ،الانن چند وقتی هست ساینا گرفتم،دورترین جاهای ایران هم با کولر روشن رفتم هیچ مشکلی براش پیش نمیاد،فقط نباید بهش زیاد فشار بیارید،هم ماشین جون هاست هم خانواده،بدون آب هم باهاش ی مسافتی رفتم اگه پژو بود ۱۰۰درصد واشر میزد
    موتور سگ جونی داره ولی بنظر من دیسک و صفحه اش قوی تر بود، بهتر بود

    1. محمدبطحایی
      محمدبطحایی می گوید

      سال۹۶خریدم وتابحال ۱۵۰هزارتاکارکرده ۳گیربکس عوض و۱تعمیرگیربکس داشتم وهر۴ماه لنت عوض کردم خیلی الان مشکل داره پیکان ۴۹ اندازه ی این ماشین دردسرنداره واینکه دربدنه ازورق ساختمانی استفاده شده وبدون هیچ ضربه ی تصادفی تمام اتاق ازداخل متورترکیده هیچ وقت ساینا وکوییک نمیخرم وتوصیه میکنم نخریدپرایدبهتره

  19. حامد
    حامد می گوید

    سلام،مدل هزار و چهارصد دارم،که بعد از هفت هزارتا کارکرد چندین مدل صدا ازش میاد،
    ۱.صدای سوت کتری از قسمت لاستیک جلو سر پیچ ها
    ۲.صدای شل بودن و لرزش یه پیچ که از قسمت داشبورد میاد
    ۳.صدای فن انقدر زیاده،وقتی روشنه انگار کولر آبی خونه رو گذاشتی رو حالت دور تند
    ۴.صدای تلق وتلوق انگشتی ها(اول صبح صدا بیشتره)
    ۵.صدای پدال ها،انگار که به جایی سایش دارند

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر گارنتی خودروتون هنوز فعال هست به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  20. Ahoora
    Ahoora می گوید

    سلام
    حالا من نمیدونم مقاله نویس کی هستن و آیا خود با سایپا یا ایران خودرو دوست هست یا نه ولی مطالبش رو جدی بگیرید چون دقیق و بدون کوچکترین ایراد هست و راستی در همان سالهای اول یا کمی بیشتر اگه کنار لاستیکهارو یعنی شاسی رو نگاه کنید میبینید که ترک برداشه
    من که واقعا از ساینا متنفر شدم با اینکه الان مدل ۹۸رو دارم ولی ترجیح میدم ۴۰۵ مدل ۸۳بگیرم که سگش شرف داره به این ماشینهای جدید
    این دو شرکت خودرو سازی قول شرف میدم هیچکدوم کارکنانش هم یا ماشین ساخت خودشون حتی یک متر هم نرفتن و خودشون بنز و پورشه و….سوار میشن و فقط برای ما یک حلبی روغن با چهارتا چرخ و یک موتور ضعیف و کاملا مزخرف به هم وصل میکنن اونم نه بدون شکاف دیدید که فاصله بین شکافها چقدره یک طرف نیم سانت و طرف دیگه دو سانت من نمیدونم این دو احمق چرا باز دارن به کار کثیفشون ادامه میدن که دو قاتل زنجیره ای هستن و باید حتما محاکمه شوند یا در اون خرابه هارو گِل بگیرند

  21. ابوالفضل تنها
    ابوالفضل تنها می گوید

    با سلام خدمت دوستان من یک ماه که ساینا اس تحویل گرفتم گیربکس مشکل داره اول اینکه دنده یک و دو و سه زوزه می‌کشه چهار و پنج کمتر مورد بعدی هنگامی که ماشین تو دنده اس حالا دنده دو یا سه دور موتور که سه هزار پونصد میرسه پاتو از رو پدال گاز برمی‌داری موقع برگشت دور موتور به سه هزار یه صدای هور هور میاد که بعد قطع میشه نمی‌دونم مشکل از دیسک و صفحه اس یا بجای دیگه ممنون میشم راهنمایی کنید

  22. علیرضا
    علیرضا می گوید

    چیزایی که نوشتی اینجا کاملا غلطه
    ما ساینا مدل ۱۴۰۰داریم مثل ساعت کار میکنه
    شما چجوری میگید این همه ایراد داره من که ایرادی ندیدم و اینم بگم ساینا از ۴۰۵. ۲۰۶ بهتره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      مواردی که در این پست ذکر شده از تجربه واقعی بسیاری از کاربران و کسانی که مدتی مالک خودرو بودن هستش.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      1. علی محمدی
        علی محمدی می گوید

        باید قبول کنیم خودروی ایرانی شانسی هستن. بنده کوییک اس دارم و تا حالا ۸۰۰۰ تا باهاش راه رفتم در مدت ۵ ماه. همه اطرافیان میگفتن که از ۱۰۰۰ کیلومتر به بعد مشکلاتش شروع میشه ولی خدا رو شکر تا الان کوچکترین ایرادی نداشته و هیچ صدای اضافی مشاهده نشده. تا حالا دو بار روغن عوض کردم که خوشبختانه قطره ای کم نکرده. جالبه اکثر افرادی که این خودرو رو دارن ازش راضین و تمام ایرادهایی که مطرح میشه از طرف افرادیه که یا اصلا این خودرو رو نداشتن و یا یه دور باهاش زدن ولی بنده که قبلا پژو پارس ۹۸ داشتم و الان کوییک ۱۴۰۱ دارم صرف نظر از شتاب و سرعت واقعا کوییک سر تر بوده و بهتر عمل کرده. من نمیگم خودروی ایرانی عالیه و البته خیلب هم ایرادات ریز و درشت داره. ولی توی این شرایط اجبار واقعا از این خودرو راضیم و انتخاب بهتریه نسبت به همکلاسیهاش مثل ۲۰۶ و ۴۰۵ و …
        ببخشید طولانی شد
        موفق باشید

  23. محمد
    محمد می گوید

    سلام ساینا حقیقتش بخوای واسه اونایی که درآمداندازه یه ساینا کفاف میده والا هیچ کسی دلش نمی‌خوادنگاه این ماشینا کنه چه برسه سوارش بشن.من خودم دارم ولی مجبوری یکی اینکه خرجش کمه بیشتر نگهش داشتم باور کنید سرعت ۲۰۰ باهاش رفتم کل ایران باهاش چرخیدم چون خرج مخارجش کمه این دلیل منه ولی کلی بخوام بگم نه جوابم منفیه.مرتب شیشه های بالابر سیمش پاره میشه قرقره خورد می‌کنه الان هم جدیدا آب از قمقه سر ریز میشه که احتمال ترک خوردن بلوک یا واشر سرسیلندر ضعیف کرده زیاده.زمان ماموریتش تموم شده.

  24. صادق
    صادق می گوید

    کاش ایرانخودرو ثبت نام کرده بودم، ساینا اس دوگانه ثبت نام کردم واقعا پشیمانم کیفیت و نرمی ماشینای ایرانخودرو خیلی بیشتره

  25. فرهاد
    فرهاد می گوید

    سلام. ماشین ساینا ده هزارتا کارکرده. هنگام شروع حرکت دنده یک موقع نیم کلاچ جلوی ماشین و داشبورد میلرزه، مکانیک بردم دیسکو صفحه عوض کردم سکو انداخت همینطور فلایویل رو تراش داد. ولی باز ایرادش برطرف نشد . مشکل از چی می‌تونه باشه؟؟؟ ارادت??

  26. رضا
    رضا می گوید

    سلام ساینا اس مدل ۱۴۰۱دارم کیلومترش بیشتر میندازه مثلا رفتم تا مشهد ۶۰۰۰تا انداخته چکار باید کنم هیجاهم سر در نمیاره

  27. حسن
    حسن می گوید

    من ساینا اس مدل ۱۴۰۱ دارم در سرعت بالای ۸۰ چراغ چک چشمک زن می شود و سیلندر ۱و ۴ کار نمی کند بعد خاموش و روشن کردن درست می شود تا دوباره مثل قبل و…. نمایندگی چند بار رفته .درست نشده و الان ود هفته ای در نمایندگی منتظر تعمیر هستیم

  28. محسن
    محسن می گوید

    سلام جناب آقای منوچهر دوست من من به تازگی ی ماشین مدل ۹۸ ساینا EX گرفتم کع صاحب قبلی این ماشین بدبختانه خیلی کثیف بود و روغن ماشین فکر کنم یا مرغوب نمی‌ریزد یا دیر به دیر عوض می‌کرد الان از جناب عالی پرسشی دارم ددب موتور چرا بخار میکنه خیلی ام فکرم خراب شد البته به مبکانیک نشان دادم گفت ایرادی نداره دیر به دیر چون روغن عوض می‌کرد خاطر اون درًمن میگن ساینا کلا البته بخار داره درب موتورش آیا درست یا نه راهنمایی کنید لطفا من رو ???

  29. فاضل
    فاضل می گوید

    اینطور نیست که تصور کنید همه خودروهای مونتاژی سایپا پر از ایراد و نقص فنی هست چون مونتاژکار با شرف هم در بین پرسنل شرکت وجود دارد من ساینا اس ۱۴۰۱ خریدم بطور متوسط هرماه یکیار مجبور به زیارت تعمیرگا مجاز ، لرزش شدیدفرمان ، پس از مراجعات فراوان و تعویض لاستیک و یالانس چرخ و بالانس رینگ و … هنوز موفق به رفع ایراد نشده اند در مراجعات متعدد و مشاهده حضور خریداران ساینا و کوئیک ، متوجه شدم این یک ایرادی است که دز بیشتر تولیدات سایپا وجود دارد که قادر به رفع آنهم نیستند . ایرانی با پرداخت پول خودروی کیا ، باید خودروهای آشغال و بی کیفیت بخرد چون زور است .

  30. عبدالله نادم
    عبدالله نادم می گوید

    خودرو ساینا پر از ایراده ، درسته گارانتی داره ولی متاسفانه آنها هم قادر به رفع بعضی نقایص و ایرادات نیستند خودروی ساینای خریداری شده از ابتدا لرزش شدید فرمان داشت یکماهه دستم بنده گفتند لاستیکهاش استاندارد نیست بیش از دوازده میلیون هزینه تعویض تایر و بالانسهای متعدد از چرخهای عقب و جلو انجام ، ولی ایراد بجای خود باقیست از چند نفر دیگه از خریداران ساینا سوال کردم نزدیک به ۳۰ درصد از لرزش فرمان و قدرت کم موتور شکایت میکنند.

  31. عاطفه
    عاطفه می گوید

    خودروی تحویلی من یک ساینا مدل ۱۴۰۲ است اززمان تحویل تاکنون بین سرعت ۹۰ تا۱۱۰ ، لرزش شدیدفرمان وجود دارد با اعمال بالانس چرخها بصورت روی کار و تک تک و تعویض لاستیکهای جلو به توصیه مکانیک ، هیچ تغییری در بهبود شرایط صورت نگرفته ، طبق اظهار تعمیر کاران و تعدادی از دارندگان کوئیک و ساینا ، این مشکل تقریباً گریبانگیربیشتر این نوع خودروهاست ، لذا از عموم هموطنان بویژه خریداران تقاضا میکنم ، چنانچه موفق به رفع ایراد گردیده اند تجربه خود را به اشتراک بگذارند.مممنون از مساعدت و همراهی عزیز هموطن

  32. سعید
    سعید می گوید

    سلام من یه ماهه ساینا sدو گانه گرفتم تو این یه ماه که استفاده میکنم ازش راضیم فقط متوجه دو ایراد شدم که هنگام سربالایی خیلی ضعیف عمل میکند و سر و صدای زیادی ایجاد میکند دوم اینکه هنگام حرکت حتما یکی از چراغاش باید روشن باشه مخصوصا چراغای مه شکن. ممنون میشم یکم راهنمایی کنید تشکر

  33. یونس
    یونس می گوید

    من ۹۹هزارتا کار کزدم باهاش مدل ۹۶ کل ایرانو چرخیدم هنوز اخ نگفته فقط اول لاستیک هارو دادم دوجغت سونار عاج دار پهن انداختم و روغن و صافی بنزین و چیزهای دیگه بموقع تعویض کردم هیچ مشکلی نداشتم فقط تو سرعت بالا صدای باد میاد داخل و شتاب و گیربکس ضعیف داره و کمک عقبش برای سه نفر عقب خیلی پایین میاد باید یک واشر پلاستیکی بندازید بیاد بالا یکم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  34. سجاد
    سجاد می گوید

    دوستان عزیز پدر ماشینو دراوردید میخایین برین تعمیرگاه زورتون میاد چرا نظر منفی میدین همه ماشینا خراب میشه حتی بنز و بی ام و پس بیخود حرف نزنین والا من ساینا ۹۶ دارم ماشالاه هزار ماشالاه هیچیش نشده حتی ماشینم یک ماه بدون اب کار میکرد ولی بجون بچم خم به ابرو نیاورد این حرفا چیه میخای ماشین خوب سوار شی برو بنز بخر که ایراد نداشته باشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  35. حامد
    حامد می گوید

    سلام من ساینا مدل ۱۴۰۰ دارم بسیار موتورش ضعیفه تو سربالایی کم میاره تاجایی که اگر زیاد طولانی بشه امپر میچسبونه سر صب هم موتورش صدا تراکتور میده پیش چند تا تعمیرکار بردم نتونستم مشکل رو برطرف کنم یکی میگه بخاطر کاتالیزور هست یکی میگه تایم نیست یکی هم میگه سنسور اکسیژن همه رو هم چک کردم ولی برطرف نشد ممنون میشم اگر کسی بتونه کمکی بهم بکنه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      شما فقط باید به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید تا مشکلتون حل بشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  36. رضا
    رضا می گوید

    با سلام خسته نباشی منم ساینا ۱۴۰۱ دارم ترمز چرخام درگیر تو راه رفتن اروم صدای درگیری لنت دارم میشه راهنمایی کنید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      پیستون های سیلندر ترمز رو مورد بررسی قرار بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  37. Ashkan.Mst
    Ashkan.Mst می گوید

    سلام یک سوال دارم خواهشا کارشناس های فنی سایت یا کسی ک واقعا بلده جوابمو بده ساینا دارم و زمانی ک کی دفعه ترمز میگیرم ترمز میخ ب قول خودمون یهو ترمز خالی میشه و تا اخر پدال میره و یک چیزی زیر پام میزنه و صدای ترررررررر انگار ک یکچیزی داره رد میشه از زیر پام و اصلا ترمز نمیگیره ماشین کاملا خلاص میره میخواستم بدون ایراد چیه ؟؟در ضمن ترمز های جلو و عقب رو کامل عوض کردم

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      دوست من ایراد خودروی شما در بلوکه ای بی اس و بوستر ترمز خودروتون هست ایراد رو باید در این قطعات جویا باشید امیدوارم مشکلتون به زودی حل بشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  38. شهرام
    شهرام می گوید

    من یه ساینا کم کار مدل ۹۷ گرفتم
    روز اول از درب موتور بخار روغن میومد بیرون ، نشون مکانیک دادم گفتن از جنس روغن هست و طبیعی هست
    ولی بعد از یک هفته کارکرد دیدم به شدت روغن سوزی داره و ۳/۵ لیتر روغن رو تو یه هفته سوزوند ، اونم با کارکرد ۷۰ هزار کیلومتر
    قبلن پراید ۸۸ داشتم با کارکرد ۳۸۰ هزار کیلومتر ، یه قطره روغن کم نمیکرد
    کور و پشیمون شدم ساینا خریدم
    مجبور شدم ردش کنم
    امیدوارم شما اشتباه منو تکرار نکنید
    مجبور شدم

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه کیفیت بد متریال استفاده شده در خودروهای داخلی بعضا شاهد موارد اینچنینی هستیم.
      شما میتونستید با مراجعه به نمایندگی و استفاده ار گارانتی مشکل خودروتونتون رو حل میکردید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  39. صالح آقائی
    صالح آقائی می گوید

    سلام

    ماشین های ساینا ایراد عجیبی که دارن اینه که به مرور زمان روغن کم میکنن،،،سوال اینجاست چه عیبی باعث میشه که ساینا روغن کم بکنه؟!؟!؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.