حدف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حلی که باید پله پله اجرا شود

0 1,566

یکی از گلایه‌های همیشگی خودروسازان به خصوص در ۲ سال گذشته سیاست قیمت‌گذاری دستوری خودروها بوده است که به نظر می‌رسد این روزها در آستانه حذف شدن است. سیاست قیمت‌گذاری دستوری زیان بسیار زیادی را عاید جیب خودروسازان کرده و در حقیقت سود واقعی صنعت خودروسازی را عاید جیب دلالان و سوداگران کرده است.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

حال وزیر صمت از حذف قیمت‌گذاری دستوری و حرکت به سمت آزادسازی قیمت خودروها می‌گوید. موضوعی که البته قطعا نظرات کارشناسی زیادی را در پی خواهد داشت. به طور حتم آزادسازی یکباره قیمت‌ها و حرکت از حالت ابلاغی به سمت آزادسازی فشار مضاعفی را به مردم و مصرف‌‌کنندگان واقعی وارد خواهد کرد و برای دریافت بهترین نتیجه آزادسازی پلکانی بهترین تصمیم خواهد بود. حذف پله پله انحصار موجود در بازار خودرو قطعا نتیجه بهتری نسبت به آزادسازی یکباره خواهد داشت.

حذف قیمت‌گذاری دستوری

بازار باید به سمت رقابتی شدن حرکت کند

البته نکته‌ای که نباید در این میان نادیده گرفت آن است که حذف قیمت‌گذاری دستوری و تعیین قیمت نهایی خودرو براساس سیستم عرضه و تقاضا نیازمند بازاری رقابتی و آزاد است. به همین دلیل نیز گفتنی است که شورای رقابت با آزادسازی قیمت‌گذاری تعدادی از خودروهای موجود در بازار داخلی که رقیب هم‌رده خود دارند موافقت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

حتما بخوانید: مقایسه تیبا، ساینا و کوییک

گفتنی است در خصوص خودروهایی که میزان عرضه و تقاضای آن‌ها برابر نیست و همچنین رقیبی نیز برای آن‌ها در بازار کشورمان موجود نیست حذف یکباره قیمت‌گذاری دستوری عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

عده‌ای از کارشناسان نیز وجود انحصار در بازار خودرو کشورمان را دلیل اصلی آشفتگی‌های فعلی می‌دانند.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.