آیا دولت باید از صنعت خودروسازی خارج شود؟

0 758

بسیاری از کارشناسان و حتی فعالان و مسئولین صنعت خودروسازی، خروج دولت از این صنعت را لازمه پیشرفت آن دانسته و بر حفظ جایگاه نظارتی دولت تاکید دارند.

با خروج دولت از صنعت خودروسازی موضوع خصوصی‌سازی به طرز قابل‌توجهی در این حوزه مطرح می‌شود. با این کار ضمن آنکه اهداف و مداخله‌های سیاسی در صنعت خودرو کاهش می‌یابد، با هدف کسب سود بیشتر، عملکرد خودروسازان نیز در دسته‌بندی‌هایی همچون کیفیت و تنوع محصولات و همچنین میزان تولید و فروش خودرو بهبود خواهد یافت.

خروج دولت؛ تسریع‌کننده بازگشت خارجی‌ها

خروج دولت از صنعت خودروسازی همچنین می‌تواند به تمایل بیشتر شرکت‌های خارجی برای همکاری با خودروسازان داخلی کمک کند. دولت اگر جایگاه نظارتی خود در این حوزه را حفظ کند تمایل کمپانی‌های خارجی برای همکاری با ایرانی‌ها نیز بیشتر شده و رقابت‌پذیری هم افزایش می‌یابد.

کمپانی‌های خارجی با اعمال مجدد تحریم‌ها و فشار ترامپ از کشورمان خارج شدند و حتی سرمایه‌های خود را نیز در ایران جا گذاشتند، حالا اما با توجه به احتمال برداشته شدن تحریم‌ها، فرصت مناسبی است که شرکت‌های خودروسازی جهانی را مجددا به بازار کشورمان بازگردانیم. این کار ضمن آنکه یک بازار بالقوه قوی را در اختیار خودروسازان خارجی قرار می‌دهد و سود زیادی را راهی جیب آن‌ها می‌کند، صنعت خودرو کشورمان را نیز ارتقاء قابل‌توجهی خواهد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.