اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

چطور خودرو را در سامانه یکپارچه تغییر دهیم؟

احتمالا با سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آشنا هستید، بستری که به متقاضیانِ خرید خودروهای داخلی امکان ثبت‌نام خودرو را می‌دهد. بعد از افزایش قیمت خودروهای داخلی و موکول شدن زمان تحویل بسیاری از خودروها به سال بعد، وزارت صمت امکان ویرایش و تغییر خودرو در سامانه یکپارچه را فراهم کرد. همین دلیلی شد تا ما در کارنامه راهنمای قدم‌به‌قدم تغییر و ویرایش خودرو را برای شما عزیزان فراهم کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

راهنمای قدم‌به‌قدم تغییر و ویرایش خودرو

تغییر و ویرایش خودرو در سامانه یکپارچه فرایند نسبتا ساده‌ای دارد که در ادامه به‌صورت مرحله‌به‌مرحله آن را بررسی کرده‌ایم.

  1. به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی به آدرس https://esalecar.ir/ وارد شوید.
  2. وارد حساب کاربری‌تان شوید.
  3. در این مرحله باید کد ملی و رمز عبور خود را وارد و گزینه ورود را انتخاب کنید. درصورتی‌که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، تا با استفاده از گزینه بازیابی رمز عبور و وارد کردن شماره تلفن و کد ملی، رمز خود را بازیابی کنید.
  4. در ادامه می‌توانید سفارش خود را مشاهده کنید. برای تغییر خودرو، گزینه مشاهده جزئیات سفارش را انتخاب کنید.
  5. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن امکان لغو سفارش شما وجود دارد. این گزینه را انتخاب کنید و دکمه تأیید را بزنید.
  6. بعد از لغو سفارش دوباره باید فرایند ثبت سفارش را انجام دهید، بنابراین به صفحه خانه بازگردید.
  7. بعد از ورود به صفحه خانه، شرکت موردنظرتان را انتخاب کنید.
  8. در این مرحله خودرو موردنظرتان را انتخاب و بسته به طرحی که می‌خواهید ثبت‌نام کنید، روی  دکمه سفارش کلیک کنید.
  9. در ادامه تیک گزینه‌های نمایش داده شده را بزنید و اولویت‌های خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید تا ۵ خودرو را به‌ترتیب اولویت دلخواهتان انتخاب کنید.
  10. بعد از انتخاب اولویت‌هایتان،‌ دکمه ثبت نهایی را انتخاب کنید تا فرایند تغییر خودرو در سامانه یکپارچه تکمیل شود.

 

 بررسی شرایط و قوانین مربوط به چگونگی تغییر و ویرایش خودرو

تنها کسانی که مجاز به ثبت‌نام خرید خودرو بوده‌اند، امکان تغییر و ویرایش خودرو را دارند و از آنجایی که تغییر خودرو در سامانه یکپارچه به معنای ثبت درخواست مجدد برای خرید خودرو است، شرایط و قوانین آن با ثبت‌نام اولیه برابر است. این شرایط را در ادامه به‌طور مختصر مرور کرده‌ایم.

  • متقاضیان خرید خودرو باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند.
  • متقاضیان باید گواهینامه معتبر و دارای تاریخ اعتبار داشته باشند.
  • کسانی که طی ۴ سال گذشته از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و ۲ سال گذشته در دیگر شرکت‌های خودروسازی ثبت‌نام کرده‌اند و برایشان فاکتور صادر شده باشد، قادر به ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو نخواهند بود.
  • افرادی که پلاک انتظامی فعال دارند، قادر به ثبت‌نام خودرو نخواهند بود.
  • منتقل کردن امتیاز و حقوق نشأت‌گرفته از خرید خودرو به سایر افراد و همچنین فروش حواله به‌صورت وکالتی خلاف قوانین است.
  • افراد حقوقی نمی‌توانند برای ثبت‌نام خودرو اقدام کنند.
  • هر فرد فقط مجاز به خرید یک خودرو در این سامانه خواهد بود.

البته تغییر و ویرایش خودرو در سامانه یکپارچه، زمان‌بندی مشخصی دارد که در زمانی که این امکان فراهم شود، از سوی وزارت صمت اطلاع‌رسانی خواهد شد. در همین زمینه مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو به تسنیم گفت: متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه، ثبت‌نام و با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شدند، در شهریور ماه امکان ویرایش خودرو را خواهند داشت.

تقدسی درباره تعیین تکلیف متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه ثبت‌نام کردند، اما بر خلاف رویه سامانه، با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شدند، گفت: همان طور که قبلا هم اعلام شد، سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی، برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم عرضه، خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفت، در شهریور امسال حتما باز می‌شود و این متقاضیان می‌توانند در آن مرحله از بین خودرو‌هایی که عرضه می‌شود، خودروی مورد نظر خود را انتخاب و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.

جزئیات و شرایط کامل ثبت‌نام خرید خودرو در سامانه یکپارچه را می‌توانید در این صفحه مطالعه کنید.

سؤالات متداول

۱. مبلغ پرداختی برای ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه چقدر است؟

مبلغ پرداختی برای تمامی خودروهای سامانه یکپارچه ۱۰۰ میلیون تومان است که تا زمان اعلام نوبت‌دهی در حساب وکالتی مسدود خواهد ماند.

۲. چند نوع طرح ثبت‌نام در سامانه یکپارچه وحود دارد؟

طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سه طرح اصلی ثبت‌نام خودرو هستند که متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط خود از یکی آن‌ها را انتخاب کنند.

سخن آخر

در این مطلب درباره نحوه تغییر و ویرایش خودرو در سامانه یکپارچه خرید خودرو صحبت کردیم و امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد. در انتها، دوست داریم نظر و تجربه شما درباره سامانه یکپارچه را بدانیم. همچنین اگر سؤالی درباره ثبت‌نام یا … در این سامانه دارید، می‌توانید آن را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ دهند.

/blog/how-to-change-orders-in-registration-integrated-plan/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (20)
نظر بدهید
  • Saba

    سلام من درخواست ویرایش زدم طبیعتاً باید لغو سفارش میکردم اما خودرویی که میخاستم در این اطلاعیه موجود نبود سوالم اینه آیا نوبت من محفوظه

  • آروان

    سلام
    ببخشید من سفارشم رو حذف کردم و نتم خراب شد نتوانستم که ماشینی رو ثبت نام کنم
    میشه یه راهنمایی کنید
    آیا من می‌توانم برای دوره های بعد تغییر اولویت بدم
    ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • عاطفه زنگنه

    سلام ببخشید من اطلس تابستان ۱۴۰۳ قراره برام دربیاد ولی میخام تغییرش بدم به ماشینی که ارزون تره و تحویلش سریع تره میخواستم بدونم امکانش هست این اتفاق بیفته؟ و اینکه برای تغییر اولویت دوباره باید پول بلوکه کنیم؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر نیاز نیست پول بلوکه کنید و در فراخوان ها امکانش وجود دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سید حمید

    سلام اگر کسی به هر دلیلی نتونست تغییر خودرو رو انجام بده و شرایط گرفتن خودرو ثبت نامی احراز شده رو نداشت تکلیف چیه

  • دزدی نکن

    اولا که ۵تا اولویتم میزدیم فقط اولویت اولو برات حساب میاورد.بقیش الکی بود و زودترینو نمیزد.دومأ اخه این چه تغییر اولویتی بود.من ساینا انتخاب کرده بودم زده زمستان ۴۰۳.بعد توی تغییر اولویت ماشینای بالای یک میلیارد گذاشتن.منی که ۲۵۰ تومن داشتم میخواستم کوییک یا ساینا بخرم از کجا بیارم که ماشین میلیاردی جایگزینش کنم اخه.از قصد اینکارو کردن که هیچکس نوبتش جلو نیفته و بمونیم واس سال بعد که چندبرابر قیمت بما بندازن ماشینارو.چقد دزدی و ضعیف کشی اخه

  • علی

    من الان تودوره قبل ثبت نام کردم و محصول اطلس احراز شده و تحویل پاییز سال جاری الان بخوام تو محصولات سایپا خودرویه دیگه رو جابگزین کنم باید لغو کنم و دوباره ثبت نام کنم همه فرایند بلوکه شدن پول و نوبت جدید خواهد داده شد؟ یا اینکه همون تاریخ که اعلام شده قبلا یک خودرو دیگه که تغییر دادم تحویل میدن ؟؟؟

  • عاطی

    خب واسه تغییر مدل ماشین هنوز که زمانش رو اعلام نکردند اول مطلبتون بنویسید که مردم فکر نکنن همون موقع باید انصراف بدن بعدش بلافاصله میتونن ماشینشون رو عوض کنن

  • علی تدین

    سلام من موندم اینا چه نوع قیمت گذاری هستش که شورای رقابت تایید کرده فقط با یه نگاه اجمالی میبینید توی این قیمت گذاری های جدید فقط و فقط کسانی ضرر میکنند که خودروی ثبت نامی آنها جک جی ۴ میباشد هر ماشینی به جز این ثبت نام کنید شک نکنید که ارزش خرید داره چونکه حداقل ۱۵۰ الی ۲۰۰ تومن با بازار فاصله داره الی این ماشین تو رو خدا به این مساله رسیدگی کنید یعنی چی ما با قیمت مقطوع ۵۲۵ میلیون ثبت نام کردیم ولی متاسفانه شورای رقابت توی آخرین قیمت گذاریش قیمت این خودرو رو ۶۸۵ م اعلام کرده به خدا که مصداق بارز ظلم و حق خوریه.
    ای که دستت میرسد کاری بکن….

  • عیسی

    با سلام موقعی که فراموشی رمز رو میزنم میگه شماره ملی یا شماره تلفن اشتباه هست .در حالی که جفتش رو درست میزنم .چطور میشه درستش کرد؟

  • یاسین

    سلام
    من کوییک جی ایکس برام ثبت شده بود وبه اشتباه ویرایش زدم ولغوشد
    آیاکلا لغوشده یامن هنوزدراولویت هستم؟
    درحال حاضر (لغوشد)زده است!
    لطفا جواب بدین

  • محمد

    سلام من اطلس ثبت نام کردم ولی قیمتش زیادهست و برا زمستان ۱۴۰۲هست میتوانم خودرو تغییر بدم

  • شاهین

    سلام من یک شاهین اتومات نوشتم پاییز ۱۴۰۳ افتاده میتونم ویرایش کنم و شاهین دنده ای بخرم
    پولم به اتومات نمی‌رسه چون گرونش کردن
    امکان تغییر به دنده ای است

  • صدیقی

    با سلام موقعی که فراموشی رمز رو میزنم میگه شماره ملی یا شماره تلفن اشتباه هست .در حالی که جفتش رو درست میزنم .چطور میشه درستش کرد؟

  • مهرداد بلور

    سلام آیا هرموقع بخواهیم میتونیم خودرومون رو تغیر بدیم؟ مثلا من اطلس اسمم برا پاییز۱۴۰۳ دراومده میتونم الان که تو آذر ۴۰۲ هستیم انتخابم رو به شاهین تغییر بدم؟

  • ارشد

    سلام من دنا پلاس ۶دنده توربو ثبت نام کردم وجه کامل هم پرداخت کردم نوشته تا سه ماه ماشین رو تحویل میدن بعدش نوشته اگر ۲۰۷یا دنا پلاس اتومات میخای میتونی عوض کنی جدول زمان بندی میشه ایا اگه عوض کنم زودتر تحویل میدن؟؟؟؟

  • مهدی

    سلام،وقت بخیر.
    آیا اشخاصی در سامانه خودروهای وارداتی ،براشون خودرو تخصیص داده شده،به عنوان اولویت دوم،امکان لغو سفارش با حفظ امتیاز را دارند؟

  • جمشید محمدی

    سلام بنده در سامانه یکپارچه مرحله سوم ثبت نام کردم متاسفانه ایران خودرو در اون مرحله حضور نداشت و خودروی سدان kmc به نامم اولویت تابستان ۴۰۳ در آمد امکان تعویض با خودرو های ایران خودرو چه موقع برام میسر هست چون من پول این رو نمی توانم تهیه کنم

  • شیوا

    سلام آیا امکان تغییر محصول از سایپا به ایران خودرو هست ؟ اگه هست به چه صورته ، ممنون میشم راهنمایی کنید