معرفی لونا GSE، مشخصات و ویژگی‌های سدان برقی ایران خودرو

0 811

گروه صنعتی ایران خودرو در جدیدترین بروزرسانی وب‌سایت خود، مشخصات “لونا” اولین خودروی برقی خود را منتشر کرد. لونا خودرویی از برند چینی JMC است که به صورت وارداتی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی برقی کلانشهرها به ویژه شهر تهران خواهد شد. خودروی لونا GSE یک خودروی اصالتا فرانسوی و متعلق به شرکت رنو (رنو لیمو) است.

به گزارش کارنامه، لونا GSE قرار است با قیمت حدودی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران شود. البته این احتمال وجود دارد که این خودرو برای عرضه با پلاک شخصی نیز وارد سامانه یکپارچه خودروهای برقی شود.

مشخصات فنی لونا برقی ایران خودرو

لونا برقی ایران خودرو در نسخه متوسط دیفرانسیل جلو و تک پیشرانه را برای تاکسیرانی تدارک دیده شده که مجهز به باتری ۴۷ کیلووات ساعتی است و توان تولید قدرت ۱۴۷ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) و نهایت گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر دارد.

با شارژ  معمولی باتری این خودرو به مدت ۱۰ ساعت، می توان مسافت ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کرد. حداکثر سرعت تاکسی برقی ایران خودرو ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۹.۵ ثانیه است. این محصول خودرو دارای سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش، و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است.

امکانات ایمنی و رفاهی لونا برقی ایران خودرو

طبق تصاویر منتشر شده از سوی ایران خودرو این خودرو در نسخه پایه سفارش گذاری شده است. در نسخه پایه GSE امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین پارک عقب، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور نور دیده می‌شود.

promotion banner
promotion banner

قیمت و رقبا

با تعرفه تقریبا صفر خودروهای برقی، قیمت نهایی تاکسی برقی ایران خودرو کمتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است و رقیب سدان جک جی سون برقی کرمان موتور محسوب می‌شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.