پیکاپ جدید مکث موتور معرفی شد؛ منتظر کلوت باشید

0 2,015

پیکاپ جدید مکث‌موتور با نام کلوت رونمایی شد. این محصول چینی به‌صورت اختصاصی برای عرضه در بازار ایران انتخاب شده و قرار است در آذرماه شرایط فروش آن اعلام شود.

مکث‌موتور اعلام کرده است که در سال جاری ۱۲۰۰ نسخه از پیکاپ تازه رونمایی‌شده کلوت را راهی بازار کشورمان خواهد کرد. تیراژ تولید این وسیله نقلیه در سال آینده به ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.

تست‌های آفرودی و آنرودی صورت گرفته بر روی کلوت حکایت از عملکرد خوب سیستم کنترل پایداری، شتاب و کشش بالای پیشرانه این پیکاپ دارد. همچنین راندمان سیستم تعلیق، شاسی و همچنین ترمزهای این خودرو نیز کاملا قابل دفاع است.

کلوت مکث موتور چه مشخصاتی دارد؟

براساس اعلام مکث‌موتور در زیر کاپوت کلوت یک قوای محرکه ۲٫۴ لیتری با حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متری قرار دارد که مصرف سوختی آن برابر با ۱۰٫۳ لیتر است.

پیش از این قرار بود که در این پیکاپ از یک موتور ۲ لیتری توربو استفاده شود اما بخش مهندسی مکث‌موتور تصمیم گرفت به‌جای استفاده از قوای محرکه مذکور از مدل قدرتمندتر‌ ۲٫۴ لیتری توربو ساخت میتسوبیشی بهره ببرد. به این ترتیب کلوت قدرتمندترین پیکاپ مونتاژی کشور محسوب می‌شود.

گفته می‌شود خرداد ماه سال آینده نسخه اتوماتیک این وانت نیز رونمایی و راهی بازار کشورمان خواهد شد.

رقیب کلوت کیست؟

هنوز به‌صورت رسمی بهای نهایی کلوت مشخص نشده است اما انتظار می‌رود این پیکاپ، بهایی در محدوده ۸۰۰ میلیون تومان داشته باشد. بر همین اساس نیز جدی‌ترین رقیب کلوت جک T8 کرمان‌موتور خواهد بود.

از دیگر رقبای این پیکاپ مونتاژی می‌توان به وانت فوتون تونلند ایران‌خودرو دیزل و محصولاتی نظیر آسنا آمیکو و کاپرا بهمن موتور و حتی وانت یوآز سروش دیزل اشاره کرد. البته ناگفته نماند که کلوت از حیث مشخصات فنی پیشرانه نسبت به اکثر این محصولات برتری دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.