رئیس شورای رقابت: انتخاب روش قرعه‌کشی ربطی به خودروسازان ندارد

0 2,499

رئیس شورای رقابت ضمن اشاره به عدم ایجاد تغییر در روش قیمت‌گذاری خودروها گفت: «با توجه به حجم بالای تقاضا و عرضه محدود، استفاده از روش قرعه‌کشی بهترین انتخاب در شرایط فعلی است و اصلا به خودروسازان ربطی ندارد که بخواهند راضی باشند یا نباشند. آن‌ها مکلف به اجرا هستند.»

در طی چند روز گذشته شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده بود که براساس آن‌ها با به پایان رسیدن دوره دوم شش ساله شورای رقابت، نحوه قیمت‌گذاری خودروها نیز تغییر خواهد کرد و بنابراین دیگر از روش قرعه‌کشی در طرح‌های فروش فوری و پیش‌فروش استفاده نخواهد شد.

رئیس شورای رقابت در خصوص انجام تعهدات خودروسازان و استفاده از روش قرعه‌کشی گفت: «خودروسازان مکلف به انجام تعهدات و دستورالعمل‌های شورای رقابت هستند و عملکرد آنها از سوی دستگاه‌های ناظر از جمله دادستانی و سازمان بازرسی مورد نظارت قرار می‌گیرد و انتخاب روش جایگزین ربطی به آن‌ها ندارد.»

رضا شیوا تاکید کرد: «به هر صورت هرجایی که جلوی کسب منفعت و سواستفاده گرفته شود تعدادی ناراضی خواهند بود. خودروسازان باید هرآنچه که تولید می‌کنند را با روش قرعه‌کشی در بازار عرضه کنند. با وجود انحصار موجود در کشور هیچ گزینه دیگری نمی‌تواند مناسب شرایط فعلی باشد. برای اتخاذ روش‌های جایگزین دیگر باید در ابتدا انحصار موجود در بازار خودرو برداشته شود تا با کمک واردات و روش‌های دیگر نیاز مردم به طور کامل پاسخ داده شود.»

وزارت صمت تمایلی به استفاده از روش قرعه‌کشی ندارد

هفته پیش بود که سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که مخالف استفاده از روش قرعه‌کشی در طرح‌های فروش خودروسازان است و به زودی برنامه‌های جامع و کاملی را در خصوص مدیریت صنعت خودرو ارائه خواهد داد.

تعدادی از کارشناسان معتقد هستند که دولت سیزدهم چندان تمایلی به اتخاذ مجدد سیاست‌های دولت قبلی در خصوص مدیریت بازار خودرو نداشته و به همین جهت نیز احتمالا به زودی شاهد برچیده شدن این سیاست‌ها خواهیم بود. از جمله این سیاست‌ها می‌توان به استفاده از روش قرعه‌کشی و قیمت‌گذاری دستوری اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.