اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

از عجیب‌ترین آپشن‌های خودروهای جهان چه می‌دانید؟

از اولین روزهای اختراع موتور بنزینی و با معرفی اولین مدل‌های خودرو، تمام کمپانی‌های بزرگ همواره به فکر ارائه امکانات و آپشن‌های متفاوت بوده‌اند. در رقابت میان مدل‌های مختلف ماشین‌، آپشن‌ها همیشه نقش تعیین‌کننده‌‌ای داشته‌اند. در این رقابت نفس‌گیر، بعضی وقت‌ها، برخی از آپشن‌ها بیشتر از آن که کاربردی باشند، باورنکردنی‌اند. در ادامه چندتایی از این آپشن‌های شگفت‌انگیز و عجیب و غریب را به شما معرفی می‌کنیم.

چشم‌هایتان را نمالید، تمام این موارد واقعی‌ است!

کالسکهٔ موتوردار با سر اسب

در اواخر قرن نوزدهم که ایدهٔ ساخت خودرو همه‌جا مطرح بود، اوریا اسمیت، مخترع سرشناس آمریکایی، کالسکه‌ای موتوردار طراحی کرد که روی آن سر اسب وجود داشت. توجیه او برای وجود سر اسب در طراحی این بود که اسب‌های کالسکه‌ها با دیدن سر اسب دیگر نمی‌ترسند و رم نمی‌کنند!

داشبورد پذیرایی

در دههٔ پنجاه میلادی که هنوز خوردن و آشامیدن درون ماشین ممنوع نبود، بسیاری از کمپانی‌های آمریکایی داشبورد مخصوص پذیرایی درون خودروهایشان تعبیه کردند. «کادیلاک الدورای بروآم» یکی از معروف‌ترین این ماشین‌ها بود.

فرمان فضایی

این تصویر، تصویری از آینده نیست. در سال ۱۹۶۵، شرکت فورد که یکی از پیشتازان نوآوری در صنعت خودرو بود، مدل «مرکوری پارک‌لین» را با فرمانی فضایی به بازار ارائه کرد. با آن که در ابتدا رانندگی با این فرمان بسیار وسوسه‌کننده به نظر می‌رسید، بعد از مدت کوتاهی استفاده از آن منسوخ شد. هنوز هم که هنوز است، فرمان گرد و معمولی، راحت‌ترین و پرطرفدارترین شکل فرمان در تمام دنیاست.

یخ‌ساز

در دههٔ هشتاد میلادی، شرکت تویوتا خودروی ونی را با شعار «خودروی خانواده» به بازار معرفی کرد. یکی از دلایلی که تویوتا خودرویش را خانوادگی می‌خواند این بود که ون جدیدش حتی یخ‌ساز هم داشت. تویوتا اولین کمپانی‌ای بود که درون خودروهای شخصی فریزر نصب کرد.

دوش آب سرد

وقتی که هوندا سی‌آر-وی در سال ۱۹۹۵ به بازار آمد، یکی از عجیب‌ترین آپشن‌های دنیا را داشت: دوش آب سرد!

یکی دو سال بعد، این آپشن از روی سی‌آر-وی برداشته شد، اما در حال حاضر دوش‌های آب قابل نصب روی ماشین، با برندهای مختلف در بازار موجود است. این دوش‌ها آب گرم هم دارند.

چتر نگهدار

از آپشن دوش آب سرد تعجب کردید؟ اکنون با آپشن عجیب‌تری روبرو خواهید شد: جای قرار دادن چتر درون در. در دههٔ اول قرن بیست و یکم، رولزرویس با مبلغ ۱۰۰۰ دلار (برابر با ۲۵ میلیون تومان) این آپشن را روی خودروی شما نصب می‌کرد. چترهای خیس در عرض یک دقیقه درون این محفظه خشک می‌شد.

چراغ برف‌پاک‌کن دار

اگر دههٔ هفتاد خاطرتان باشد، بنزهای لوکسی در آن دوران در بازار ایران وجود داشتند که به آن‌ها به اصطلاح «بنز کپل» می‌گفتند. این بنزها یکی از باورنکردنی‌ترین آپشن‌های دنیا را داشتند: چراغ برف‌پاک‌کن دار!

خوش‌بوکنندهٔ اتوماتیک

اگر قصد دارید فیات ۵۰۰ بخرید، این کمپانی به شما یک آپشن کاربردی بامزه ارائه می‌دهد: خوش‌بوکنندهٔ اتوماتیک. به جز فیات، شرکت مرسدس بنز هم در صورت تمایل شما، این آپشن را روی خودورهای مختلفش نصب می‌کند.

کمپینگ و باقی ماجرا

آئودی کیو-۳ حتی به فکر طبیعت‌گردی شما هم هست. ست کمپینگ این مدل از آئودی همان‌چیزی‌ است که هر طبیعت‌دوستی آرزوی آن را دارد. این چادر کمپینگ به آسانی سر هم می‌شود و کیو-۳ با همین آپشن، دل خیلی‌ها را برده است.

آسمان پرستاره

اگر وضع جیبتان خوب باشد، می‌توانید آسمان را هم به داخل ماشینتان ببرید. کمپانی لوکس رولزرویس در مدل معروف و اصیل «فانتوم» به شما اجازه می‌دهد که در ماشینتان آسمانی مصنوعی داشته باشید. البته برای این آسمان زیبا باید ۱۲ هزار دلار (برابر با ۳۰۰ میلیون تومان) بپردازید.

/blog/most-bizarre-auto-options/amp/
دنیای خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (1)
نظر بدهید
  • سوسن

    بهترین ‌اپلیکیشنبرای فروش خودرو است دست مریزاد دارین