اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

پرفروش‌ترین رنگ‌های خودرو در آمریکا در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

برخی رنگ‌ها برای خودرو بیشتر از رنگ‌های دیگر طرفدار دارند. برای مثال، یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای خودرو در سراسر جهان رنگ سفید است. بااین‌حال در هر کشوری ممکن است رنگ خاصی محبوب‌تر باشد. به‌طورکلی رنگ‌های خنثا ازجمله سفید، مشکی و خاکستری به رنگ‌های خاص یا رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد و نظایر آن ترجیح داده می‌شوند. در این مطلب خواهیم دید در آمریکا کدام رنگ‌های خودرو پرفروش‌ترند.

پرفروش‌ترین رنگ خودرو در آمریکا

امسال هم رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ خودرو در آمریکا شناخته شده است. یک تحلیل و بررسی که آژانس آی‌سی‌کارز (iSeeCars) به‌تازگی انجام داده است نشان می‌دهد در سال جاری، از بین ۶٫۱میلیون خودرو در آمریکا، حدود یک‌چهارم آنها سفیدرنگ بوده‌اند و بعد از آن به‌ترتیب رنگ‌های مشکی، خاکستری و نقره‌ای قرار دارند. سه‌سال پیش در سال ۲۰۱۹ هم همین رنگ‌ها محبوب بودند و فقط تفاوت‌هایی در ارقام ارائه‌شده وجود داشت.

حتما بخوانید: بهترین خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلاری

متخصصان بازار خودرو می‌گویند ۷۸٫۵ درصد از کل وسایل نقلیه در جاده‌ها و خیابان‌های آمریکا رنگی خنثا دارند که شامل سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌ای است. رنگ سفید با ۲۵٫۸ درصد از کل خودروها محبوب‌ترین است و محبوبیت آن را می‌توان به‌خاطر این دانست که نگهداری از آن آسان‌تر است؛ اگر خطی روی آن بیفتد به‌راحتی قابل‌رؤیت نیست و از سوی دیگر، ترمیم‌کردن رنگ سفید راحت‌تر است. خودروهای مشکی با ۲۳٫۲ درصد از کل خودروهای آمریکا رتبه دوم را دارند و بیشتر در بخش خودروهای لوکس قرار می‌گیرند. رنگ مشکی معمولا یک از گران‌ترین رنگ‌هایی است که هر خودروساز ارائه می‌کند و به همین دلیل معمولا افراد این رنگ را به‌عنوان نمادی برای موقعیت اجتماعی بالا انتخاب می‌کنند. البته نگهداری خودروهای مشکی‌رنگ ساده نیست و به همین دلیل بسیاری از افراد خاکستری یا نقره‌ای را به آن ترجیح می‌دهند. در جدول زیر، آژانس آی‌سی‌کارز داده‌های امسال را درباره محبوب‌ترین رنگ‌های خودرو منتشر کرده است.

محبوب‌ترین رنگ‌های خودرو
رتبه رنگ میزان محبوبیت به درصد
۱ سفید ۲۵.۸ درصد
۲ مشکی ۲۲.۳ درصد
۳ خاکستری ۱۸.۴ درصد
۴ نقره‌ای ۱۲.۱ درصد
۵ آبی ۹.۵ درصد
۶ قرمز ۸.۶ درصد
۷ قهوه‌ای ۰.۹ درصد
۸ سبز ۰.۸ درصد
۹ نارنجی ۰.۶ درصد
۱۰ بژ ۰.۵ درصد
۱۱ بنفش ۰.۳ درصد
۱۲ طلایی ۰.۲ درصد
۱۳ زرد ۰.۱ درصد

مقایسه این داده‌ها با داده‌های سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد پنج‌سال پیش رنگ خاکستری در صدر جدول قرار داشت. درحالی‌که امسال سفید درست مانند سال قبل محبوب‌ترین رنگ خودرو بود و با فاصله کمی از سفید قرار دارد. مطالعه محبوب‌ترین رنگ‌های خودرو به‌تفکیکِ ایالت نشان داد در ۳۶ ایالت رنگ سفید و در ۱۴ ایالت دیگر رنگ مشکی محبوب‌تر بود.

حتما بخوانید: آشنایی با انواع رنگ خودرو؛ بهترین رنگ ماشین کدام است؟

/blog/most-popular-car-colors-america/amp/
دنیای خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید