محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های بازار ایران را بشناسید

4 32,228

قرار است در این مطلب از کارنامه، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های بازار ایران را معرفی کنیم. این موتورها در سبک‌ها و رده‌های قیمتی مختلف قرار می‌گیرند و ترتیب معرفی آنها، براساس برتری‌هایشان به مدل‌های دیگر نیست. بدون معطلی بیایید شروع کنیم.

آپاچی RTR 180

آپاچی ۱۸۰

اولین موتورسیکلت در لیست ما، آپاچی RTR 180، با ظاهری نسبتا قدیمی اما جذاب و قدرتمند است. آپاچی ۱۸۰ با موتور ۱۷۷.۴ سی‌سی خود می‌تواند حدود ۱۷.۴ اسب بخار قدرت و ۱۵.۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که برای یک موتورسیکلت شهری نیکد خوب یه نظر می‌رسند.

مشخصات آپاچی RTR 180
حجم موتور ۱۷۷.۴ سی‌‌سی
قدرت ۱۷.۴ اسب بخار
گشتاور ۱۵.۵ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۶ لیتر
حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت حدود ۲۵۰ میلیون تومان

 

پالس NS

موتورسیکلت پالس ns 200

پالس NS 200 یک موتور نیکد اسپرت است که قوی‌ترین موتورسیکلت لیست ماست. این موتورسیکلت یک الگوبرداری جذاب از کی‌تی‌ام duke 200 است که به‌دلیل مشخصات فنی خوب و طراحی اسپرت خود در بازار ایران فروش بسیار خوبی داشته است.

مشخصات پالس NS
حجم موتور ۱۹۹.۵ سی‌سی
قدرت ۲۳ اسب بخار
گشتاور ۱۸ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۲ لیتر
حداکثر سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت
قیمت حدود ۳۳۰ میلیون تومان

 

promotion banner

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

TVS راکز

موتور تی وی اس راکس

موتورسیکلت TVS راکز یک موتورسیکلت کوچک شهری است که در دسته موتورهای کاب یا آندربون قرار می‌گیرد و موتور آن ۱۲۵ سی‌سی حجم دارد. کلاچ اتوماتیک و مصرف سوخت بسیار پایین TVS راکز، آن را به انتخابی عالی برای رفت‌وآمدهای شهری تبدیل می‌کند. در کنار همه این‌ها، TVS راکز به‌دلیل استهلاک پایین و هزینه‌های نگهداری کم، یکی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های شهری ایران است.

مشخصات TVS راکز
حجم موتور ۱۲۴.۵ سی‌سی
قدرت ۹.۸ اسب بخار
گشتاور ۹.۸ نیوتن‌متر
حجم باک ۴ لیتر
حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت حدود ۱۳۰ میلیون تومان

 

هوندا کلیک و طرح‌های آن

هوندا کلیک

به جرات می‌توان گفت که هوندا کلیک و طرح‌های آن یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین اسکوترهای بازار ایران است که به‌وفور در خیابان‌ها دیده می‌شود. طراحی جذاب، مصرف سوخت پایین، قطعات یدکی فراوان از مهم‌ترین نقاط قوت هوندا کلیک و طرح‌های آن است. خوشبختانه طرح‌های کلیک اغلب آپشن‌های نسخه اصلی مثل سیستم keyless، چراغ‌های دی‌لایت led و شارژر usb را دارند. گیربکس اتوماتیک سبب شده است این موتور متقاضیان زیادی در شهرهای شلوغ داشته باشد.

مشخصات طرح‌های کلیک
حجم موتور ۱۵۰ سی‌سی
قدرت بین ۱۱ تا ۱۳ اسب بخار
گشتاور حدود ۱۰ نیوتن‌متر
حجم باک بین ۴ تا ۵ لیتر
حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون (بسته به تولیدکننده)

 

تی وی اس وگو

تی وی اس وگو

وگو برادر کوچک‌تر TVS راکز است که در زمان معرفی توانست فروش خیلی خوبی داشته باشد. اما با ورود اسکوترهای اقتصادی قدرتمندتر و جدیدتر، نتوانست به موفقیت‌های خود ادامه دهد. البته این به معنی بد بودن وگو نیست! این اسکوتر یکی از باکیفیت‌ترین و بی‌دردسرترین موتورسیکلت‌های بازار است که امکاناتی مثل استارتر الکتریکی، گیربکس اتوماتیک و شارژر USB دارد. متأسفانه ترمز ABS در این موتور دیده نمی‌شود. حجم موتور ۱۱۰ سی‌سی آن هم قدرت چشم‌گیری ندارد و باید به حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتری راضی باشید.

مشخصات TVS وگو
حجم موتور ۱۱۰ سی‌سی
قدرت ۸ اسب بخار
گشتاور ۸.۳۵ نیوتن متر
حجم باک ۴ لیتر
حداکثر سرعت ۸۲ کیلومتر بر ساعت
قیمت حدود ۱۱۵ میلیون تومان

 

promotion banner

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

باکسر

طرح باکسر

کسانی که به‌دنبال موتورهای سخت‌جان، کلاسیک و محکم هستند و در عین حال نمی‌خواهند متحمل هزینه زیاد شوند، اغلب سراغ باکسر ۲۰۰ می‌روند. طرح‌های باکسر در حال حاضر با قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار موجودند که کیفیت خوبی هم دارند. از لحاظ عملکرد هم طرح‌های باکسر به‌عنوان قدرتمندترین موتورسیکلت‌های رده قیمتی خود شناخته می‌شوند. البته، موتور باکسر و طرح‌های آن چندان به‌روز نیستند و باید با ظاهر قدیمی و نبودِ تکنولوژی‌های جدید در آن کنار بیایید.

مشخصات طرح‌های باکسر
حجم موتور ۱۴۴.۸ سی‌سی
قدرت ۱۲ اسب بخار
گشتاور ۱۲.۶ نیوتن متر
حجم باک ۱۱
حداکثر سرعت ۱۱۰
قیمت حدود ۸۵ میلیون تومان

 

بنلی ۱۵۰

موتورسیکلت بنلی 150

حتی اگر از طرفداران موتورسیکلت نباشید، احتمالا یک‌بار هم که شده نام بنلی را شنیده‌اید. این برند ایتالیایی-چینی با موتورهای ۲۵۰ و ۳۰۰ سی‌سی خود در ایران توانست توجه زیادی به خود جلب کند. بنلی ۱۵۰ یا بنلی TNT 15 یک مدل خیابانی نیکد است که از یک موتور ۱۵۰ سی‌سی بهره می‌برد. طراحی TNT 150 به‌اندازه برادران بزرگ‌تر خود جدید نیست؛ اما برای موتورسیکلتی با این قیمت و مشخصات منطقی است. البته نسخه نیوفیس بنلی ۱۵۰ هم روانه بازار شده که قیمت بالاتری دارد. عملکرد خوب، کیفیت ساخت مطلوب، سواری نرم و مصرف سوخت مناسب، از نقاط قوت بنلی ۱۵۰ است.

مشخصات بنلی ۱۵۰
حجم موتور ۱۴۸ سی‌سی
قدرت ۱۲ اسب بخار
گشتاور ۱۱ نیوتن‌متر
حجم باک ۱۶ لیتر
حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت حدود ۱۳۸ میلیون تومان

 

هوندا PCX

هوندا pcx 160

هوندا PCX یکی از جدیدترین اسکوترهای بازار ایران است که در دو مدل ۱۵۰ سی‌سی و ۱۶۰ سی‌سی وارد کشور شده است. مدل ۱۵۷ سی‌سی نسخه به‌روزشده هوندا پی‌سی‌اکس ۱۵۰ سی‌سی است که در سال ۲۰۲۱ معرفی و برخلاف انتظارها، به بازار ایران هم عرضه شد و علی‌رغم قیمت نسبتا زیادش، توانست به فروش خوبی دست یابد.

مهندسی برتر ژاپنی در هوندا PCX کاملا مشهود است؛ چرا که تنها با حجم موتور ۱۵۷ سی‌سی می‌تواند نزدیک به ۱۶ اسب بخار قدرت را ارائه دهد. ترمز ABS و CBS، شارژر موبایل، سیستم keyless و اکثر آپشن‌های مدرن اسکوترهای پریمیوم در هوندا PCX حضور دارند.

مشخصات هوندا PCX 160
حجم موتور ۱۵۷ سی‌سی
قدرت ۱۵.۸ اسب بخار
گشتاور ۱۱.۱ نیوتن‌متر
حجم باک ۸.۱ لیتر
حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت حدود ۳۴۰ میلیون تومان

 

آیروکس و طرح‌های آن

یاماها آیروکس

طرح‌های ایروکس یکی از بهترین و پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های بازار در رده قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هستند. قیمت طرح‌های ایروکس کمتر از نصف قیمت یاماها آیروکس اصلی است. اسکوترهای طرح یاماها ایروکس با توان عملکردی مناسب و آپشن‌های مدرن، به رقیب قدرتمندی برای طرح‌های هوندا کلیک تبدیل شده‌اند. مصرف سوخت بسیار پایین و گیربکس اتوماتیک، آیروکس را به انتخابی مطمئن در شهرهای شلوغ تبدیل می‌کند.

مشخصات طرح‌های ایروکس
حجم موتور ۱۵۵ سی‌سی
قدرت بین ۸.۵ تا ۹.۵ اسب بخار
گشتاور بین ۱۳ تا ۱۴ نیوتن‌متر
حجم باک بین ۵ تا ۶ لیتر
حداکثر سرعت بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون (بسته به تولیدکننده)

 

اس وای ام لاکی ۱۸۵

اس وای ام لاکی

در نهایت می‌رسیم به آخرین و سریع‌ترین موتورسیکلت لیست که اس وای ام لاکی ۱۸۵ نام دارد و در کمال تعجب در دسته موتورسیکلت‌های کاب قرار می‌گیرد. این موتورسیکلت تایوانی، با ۱۸ اسب بخار قدرت، در کمتر از ۱۰ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این موتور ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که برای موتورسیکلتی در این سبک، عالی است. البته نبودِ گیربکس اتوماتیک و پیچیدگی‌های طراحی می‌تواند کمی از نقاط قوت اس وای ام لاکی بکاهد.

مشخصات اس وای ام لاکی ۱۸۵
حجم موتور ۱۸۳
قدرت ۱۸ اسب بخار
گشتاور ۱۵.۳ نیوتن متر
حجم باک ۶.۵ لیتر
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
 قیمت حدود ۱۷۵ میلیون تومان

 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های بازار ایران را معرفی کنیم و امیدواریم این لیست بتواند به شما در خرید موتورسیکلت کمک کند. موتورهای معرفی‌شده در این لیست، لزوما بهترین موتورها در رده قیمتی خود نیستند اما می‌توانند دیدی کلی از نحوه رفتار بازار موتورسیکلت و محصولات پرفروش آن ارائه دهند.

حال شما برایمان بگویید؛ به نظر شما جای چه موتورسیکلتی در این لیست خالی است؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. محمد
    محمد می گوید

    لاکی ۱۸۰ اتوماتیک نیست! این همه ازش تعریف میکنن نمیدونستم اصلا اسکوتر محسوب نمیشه. موتور خوبیه ولی اسکوتر باید اتوماتیک باشه

  2. ساسان
    ساسان می گوید

    طرح هوندا ۱۲۵ cdi و بعد اون طرح هوندا ویو به نظرم تو خیابون بیشتر از همه به چشم میاد که نشون از فروش بالا داره و صد البته دلیل بر برتریشون نیست و مسلما قیمت و قطعات یدکی تو فروششون تاثیر داره

  3. حمید
    حمید می گوید

    موتور فقط و فقط کلکسی ار ۱۵۵

  4. مهدی
    مهدی می گوید

    خیلی عالی بود ممنون💐
    فقط اگه کشور سازنده روهم به جدول اضافه میکردین خیلی عالی بود✋

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.