ارزنده‌ترین خودروهای بین ۷۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان

2 65,571

در آغازین روزهای ۱۴۰۰ برخلاف روزهای بهاری ۱۳۹۹، بازار خودرو شرایطی تعدیلی و محافظه‌کارانه‌تر دارد. نیمه اول ۹۹، تقریبا هیچ خریداری تمایل به فروش خودرو نداشت مگر به نیاز. چرا که پیش بینی روند همچنان به شدت سعودی بازار کار چندان سختی نبود. اما بهار ۱۴۰۰ که با اخبار باز شدن باب جدید مذاکرات، احتمال لغو تحریم‌های خودرویی و روند نزولی دلار آغاز شد، بازار را پر از فروشندگانی کرده که با ارائه قیمت کمی پایین‌تر از بازار، سعی در فروش سریع‌تر و کم‌ضررتر خودروهای خود دارند. در این شرایط پیدا کردن خودرویی که ارزنده باشد و در بازار آینده و غیرقابل پیش‌بینی افت قیمت جدی نداشته باشد کار راحتی نیست. بازه قیمتی ۷۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان تا سال پیش در قبضه چینی‌های صفر و کره‌ای‌های ۱۰ تا ۱۲ ساله بود. حالا اما می‌توان در این بازه محصولات چشمگیرتر را شاهد بود. بهتر است باهم سری به خودروهای این بازه بزنیم و ارزنده‌ترین‌ها را بررسی کنیم.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

خارجی، مونتاژی یا چینی؟

اغلب کارشناسان ترجیح می‌دهند در این شرایط خودرویی را به خریدار معرفی کنند، که با کاهش ارزش کمتری مواجه باشد و دربین خودروهای هم‌رده از امتیاز بیشتری بهره‌ ببرد. عموما خودروها کم سن و سال اروپایی، کره‌ای و ژاپنی در این بین قرار می‌گیرند. چینی‌ها فعلا از گردونه حذف می‌شوند. آن‌ها پیش‌تر هم با افت قیمت شدید در نسخه‌های کارکرده مواجه بودند و حالا، با توجه به شرایط نامعلوم بازار ریسک خرید بالایی دارند. بخصوص که آینده بازار روشن تلقی می‌شود. بنابراین در این بررسی به خودروهای کارکرده خارجی و مونتاژی کم‌کارکرد می‌پردازیم.

۱. پژو ۲۰۰۸

۲۰۰۸ تنها شاسی بلند پژو محسوب می‌شود که در ایران حضور پیدا کرده است. ۲۰۰۸ موجود در ایران نسخه فیس لیفت مدل ۲۰۱۳ آن است که در سال ۲۰۱۶ مورد بازطراحی قرار گرفت. ۲۰۰۸ از اولین مونتاژی‌های پسابرجامی وارد شده به خطوط تولید ایران است که توسط ایران‌خودرو عرضه شد. این کراس‌اور شهری، از خودروهای ارزنده مونتاژ داخل شناخته می‌شود که کمتر دیده شده و مورد توجه قرار گرفته است.

حتما بخوانید: استعلام خلافی خودرو؛ چگونه خلافی خودرو را کم کنیم؟

این خودرو طراحی ظاهری خوبی دارد و از امکاناتی نسبتا مناسب بهره می‌برد. نبود سانروف در آن بزرگترین نقص محسوب می‌شود. موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ EP6 این خودرو قادر به تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک خودرو قدرت موتور را به چرخ‌های جلوی آن متقل می‌کند. سقف سرعت این کراس‌اور شهری ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت و صفر تا صد آن ۸.۲ ثانیه است. این خودرو در هر صد کیلومتر ۶.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. مزایای ۲۰۰۸ را می‌توان در

  • بازده و عملکرد فنی
  • مصرف کم
  • سواری نرم

دانست. باوجود مونتاژ خودرو در داخل، ۲۰۰۸ از خدمات پس از فروش خوبی بهره نمی‌برد و اران‌خودرو در تامین قطعات این محصول عملکرد مناسبی ندارد.

promotion banner

خودروهای بین ۷۰۰ میلیونی تا ۱ میلیاردی

۲. تویوتا کرولا GLI 2016

کرولا سدان کامپکت و سایز کوچک تویوتا است که در لاین اقتصادی این کمپانی قرار می‌گیرد. اما شرایط بازار آخرین نسخه‌های وارد شده از آن را در رده خودروهای گران قیمت بازار قرار داد. همین ذات اقتصادی کرولا باعث شده نسخه پایه آن از فقر امکانات رنج برده و ارزش چندانی برای خرید نداشته باشد. اما تیپ فول کرولا به دلیل کیفیت بالای ساخت و استهلاک پایین در نسخه‌های کم‌کارکرد ارزنده است و خودرویی بی‌دردسر محسوب می‌شود. کرولا ۲۰۱۶ دارای یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۷۳ نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک آن کمک می‌کند تا خودرو به شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه و سقف سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت این خودرو ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. مزایای اصلی آن عبارتند از:

  • استهلاک پایین
  • کیفیت بالای ساخت
  • سواری نرم
  • اتاق جادار و راحت

البته باید اضافه کرد که کرولا حتی در نسخه فول آپشن از ارائه امکاناتی مانند کروز کنترل و انواع رادار خودداری می‌کند.

خودروهای بین ۷۰۰ میلیونی تا ۱ میلیاردی

۳. میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۷

یک ژاپنی بادوام و خوش‌سابقه همواره می‌تواند نسبت به رقبای دیگرش در ایران ارزنده‌تر به نظر آید. میتسوبیشی که پیشتر نیز با نام لنسر در ایران خوش درخشیده بود، بار دیگر در سال ۲۰۱۷ با نسب پنجم همین سدان کامپکت کوچکش به ایران آمد تا خاطرات اسطوره خود را زنده کند. لنسر با موتور ۱.۸ و ۱.۶ در ایران عرضه شد که در این بین موتور ۱.۸ خودرویی قدرتمندتر و موفق‌تر بود. این موتور ۴ سیلندر با یک جعبه دنده CVT همراه شده است و سقف قدرت آن به ۱۴۰ اسب بخار می‌رسد. گشتاور آن نیز ۱۷۶ نیوتن‌متر است. سقف سرعت لنسر ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صدش ۱۱.۵ ثنیه و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. مزایای این خودرو را در

  • کیفیت ساخت
  • مصرف سوخت
  • بازار خوب
  • استهلاک پایین
  • فرمان‌پذیری و هندلینگ مناسبش

می‌دانند. باید اضافه کرد لنسر طراحی جذاب و گیرایی هم دارد اما مانند دیگر ژاپنی‌ها از کمبود امکانات رفاهی رنج می‌برد. ضمن اینکه طراحی اتاق آن کمی کسل کننده است.

خودروهای بین ۷۰۰ میلیونی تا ۱ میلیاردی

۴. رنو کپچر ۲۰۱۷

کراس‌اورهای کوچک و جمع و جور طی سال‌هتی گذشته محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. بنابراین اغلب خودروهای این کلاس، بازار خوبی در نمونه‌های کارکرده دارند. کپچر، که نوعی هاچ‌بک کراس محسوب می‌شود، محصول جذاب و خوش‌چهره رنو است که در نسخه‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ توسط ایران خودرو به ایران وارد شد. بین دو نمونه، نسخه‌های ۲۰۱۷ به دلیل برخی امکانات بیشتر نظیر تریم چرمی ارزش خرید بالاتری دارند.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

کپچر کراس‌اور کوچک خوش ساختی است که با موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ TCE120خود توان تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. رنو کپچر با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه عرضه شده است و توان رسیدن به سقف سرعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت را دارد. شتاب صفر تا صد این خودروی دیفرانسیل جلو ۱۰.۹ ثانیه و مصرف سوخت آن ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. برای کپچر مزایایی همچون

  • هندلینگ و فرمان‌پذیری خوب
  • ایمنی بالا
  • مصرف کم

را مطرح می‌کنند. کپچر در عایق‌بندی کابین ضعف دارد و فضای کابین آن به‌خصوص در ردیف عقب محدود است.

خودروهای بین ۷۰۰ میلیونی تا ۱ میلیاردی

۵. کیا اپتیما ۲۰۱۵

اپتیما در نسل‌ها و مدل‌های مختلفی به ایران راه یافته است و از جمله سدان‌های سایز متوسط و نیمه لوکس محبوب در ایران است. بدون شک نسخه‌های ۲۰۱۷ آن از جذابیت بیشتر برخوردار هستند اما در بازه قیمتی مدنظر ما قرار نمی‌گیرند. اپتیما ۲۰۱۵ مربوط به نسخه فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۴ این خودرو می‌شود. که اپتیما TF نیوفیس هم نامیده می‌شود مانند تمام دیگر محصولا کیا لیست بلند و بالایی از امکانات را دراختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهد. اپتیما TF از یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر MPI بهره می‌گیربکس برد با سقف قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۹ نیوتن متر.

حتما بخوانید: مقایسه کیا سراتو، هیوندا اکسنت و مزدا۳

این خودروی دیفرانسیل جلو دارای یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است و شتاب صفر تا صد آن کمتر از ۱۰ ثانیه نمی‌رسد. سقف سرعت این خودرو ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. در مورد مزایای این نسخه از اپتیما می‌توان به

  • امکانات رفاهی متعدد
  • پایداری مناسب
  • کیفیت ساخت
  • بازار دست دوم خوب

اشاره کرد. اپتیما TF نیوفیس مانند تمامی کیاهای دیگر از سواری خشک و صندلی‌های نه‌چندان راحت رنج می‌برد.

خودروهای بین ۷۰۰ میلیونی تا ۱ میلیاردی

۶. سانگ یانگ تیوولی آرمور

تیوولی را می‌توان رقیب سرسخت ۲۰۰۸پژو  و رنو کپچر دانست. یک کره‌ای خوش ساخت که دربرابر دو اروپایی سطح متوسط قد علم کرده است. نسخه آرمور این خودرو درواقع فیس‌لیفتی از مدل ۲۰۱۶ آن است که در سال ۲۰۱۸ به ایران راه یافت. این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خود قادر به تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس ۶ سرعته شیف‌لاک تیوولی آرمور قدرت موتور آن را به چرخ‌های جلوی خودرو انتقال می‌دهد. سقف سرعت آرمور ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد آن ۱۲.۵ ثانیه و مصرف سوختش ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. مزایای تیوولی آرمور را می‌توان در

  • کابین جادار
  • بازار کارکرده‌های خوب
  • کیفیت نسبی ساخت

دانست. کپچر در واقع خودروی خوبی است که دربرابر قبای خود خیلی موفق عمل نکرده اما دربین ایرانیان جایگاه مناسبی دارد و مورد قبول است.

خودروهای بین ۷۰۰ میلیونی تا ۱ میلیاردیکلام آخر

شاید بتوان به این لیست خودروهایی مانند رنو سفران ۲۰۱۵، کیا سراتو مونتاژ ۹۸ و هیوندای سوناتا ۴ سیلندر را نیز افزود. اما باتوجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته به نظر می‌رسد بازار خوب این خودرو، کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین آن‌ها همچنین محبوبیت چشمگیرشان باعث می‌شود در آینده با افت قیمت کمتری مواجه باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. نوید
    نوید می گوید

    مزدا ۳نیو بهترین گزینه است امکانات به روز،خوش چهره ،فرمان پذیری و مصرف و ثبات در جاده و سرعت بالا بازار خوب و قطعات یدکی در دسترس و قیمت های عالی در این زمان مدل ۸۹فقط ۶۴۰میلیون اسفند ۱۴۰۰

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر

      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.