با وجود زیان تولید، تیراژ تولید خودروسازان افزایش یافت

0 751
آمارهای منتشرشده از سوی خودروسازان به سازمان بورس حاکی از افزایش ۶ درصدی تیراژ تولید خودرو در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته است.

سه غول خودروساز کشورمان یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در هشت ماهه نخست امسال توانسته‌اند ۵۶۷ هزار و ۲۴۲ دستگاه انواع محصولات سواری تولید کنند.

ایران خودرو ۲ درصد، سایپا ۸ درصد و پارس‌خودرو یک رشد ۱۹ درصدی را در  میزان تولیدات خود در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

مطابق با برنامه اعلامی از سوی وزارت صمت خودروسازان باید تا پایان امسال ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنند و بر همین اساس نیز انتظار می‌رود تا رسیدن به روزهای انتهایی اسفند ماه شاهد تولید ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو دیگر باشیم. اتفاقی که رخ دادن آن با توجه به زیان‌ده بودن فرآیند تولید خودرو چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

با توجه به گلایه‌های پیوسته خودروسازان در خصوص زیان‌ده بودن فرآیند تولید خودرو افزایش ۶ درصدی تیراژ تولید خودرو در ۸ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نیز امری شگرف به نظر می‌رسد.

در حال حاضر شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی حکایت از آن دارد که خودروسازان میزان عرضه خودرو در بازار را کنترل کرده و از تمامی ظرفیت ممکن خود برای تولید استفاده نمی‌کنند. چراکه عرضه خودرو به بازار برای آن‌ها در شرایط فعلی با زیان همراه است. به همین جهت نیز احتمالا به‌زودی شاهد افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.