نسخه اتوماتیک شاهین سایپا با آپشن‌های بیشتر عرضه می‌شود

1 3,411
به‌تازگی تصاویری در فضای آنلاین منتشر شده که به نسخه اتوماتیک شاهین سایپا با آپشن‌های جدید و تغییرات جزئی در ظاهر اشاره می‌کند.

شاهین اتوماتیک دارای رینگ‌های جدید آلومینیومی است و دستگیره درب‌ها و جلوپنجره به رنگ کروم درآمده‌اند. همین‌طور نشان توربو روی گلگیر مشاهده می‌شود.

امکانات این خودرو نسبت به مدل اصلی ارتقا یافته است. مثلا دوربین‌های بیشتری به قسمت جلو و دو طرف شاهین اضافه شده‌اند که امکان نظارت ۳۶۰ درجه را فراهم می‌آورند.

درون کابین با تریم دورنگ کرمی- مشکی و تزئینات چوبی، رنگ و روی تازه‌ای به خود گرفته و شیشه‌های عقب به رنگ دودی هستند. بدین‌ترتیب فضای امن‌تری درون اتاقک احساس می‌شود. سایپا امکان سفارشی‌سازی تجهیزات داخل کابین، مثل تغییر دوخت صندلی‌ها، نمایشگرهای ردیف عقب و غیره را برای مشتریان فراهم آورده است.

از دیگر امکانات جدیدی که به نسخه اتوماتیک شاهین سایپا اضافه شده می‌توان به سیستم کروز کنترل، ایربگ های جانبی و صندلی جانبی اشاره کرد. احتمال می‌رود نسخه فول‌آپشن این تیپ جدید، به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای مجهز باشد تا بدین‌وسیله امنیت سرنشینان خودرو کاملا تضمین شود.

زیر کاپوت شاهین اتوماتیک، یک موتور توربوشارژ ۵٫۱ لیتری جاسازی شده که حداکثر گشتاور آن به ۱۷۸ نیوتن‌متر می‌رسد و قدرتی معادل با ۱۱۰ اسب بخار را از طریق گیربکس CVT به محور جلو وارد می‌کند. این گیربکس با تیپ ترونیک، از قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته برخوردار بوده و از حالات رانندگی نرمال و برفی پشتیبانی می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی شاهین اتوماتیک حدود ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. آرش
    آرش می گوید

    سلام فقط میخواستم بگم تو مطلب نوشتید نسخه اتومات دارای ۶ ایربگ…ایمنی کامل داره,ایمنی خودرو در درجه اول به استحام بدنه برمیگرده که تا میتونه انرژی جنبشی و ضربه رو دفع کنه,وقتی ماشینی مثل تمام محصولات داخلی عین ورق کاغذ تا چراغ عقب جمع میشه ۲۰ تا ایربگ هم بزاری فرقی نمیکنه چون ایربگ ها چه ایربگ راننده و سرنشین جلو چه ایربگ جانبی روی جایی نصب میشن در صورت خورد شدن داشبورد و جابه جایی فرمان و له شدن ستون های کناری ایربگ ها نیز حرکت میکنن و خود به خود کارایی خودشون رو از دست میدن.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.