کاهش تیراژ تولید خودرو و احتمال گرانی آن؛ برای خرید زودتر اقدام کنید

0 685

در حالی قیمت خودرو در هفته چهارم خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در بازار آزاد روند افزایشی به خود گرفته که شاهد کاهش میزان تیراژ تولید خودرو توسط خودروسازان هستیم.

ضمنا رایزنی‌هایی نیز برای آزادسازی قیمت خودرو آغاز شده است و انتظار می‌رود که با توجه به گفته‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری، سیاست قیمت‌گذاری دستوری در دولت بعدی متوقف شده و دیگر اجرایی نشود.

گفته می‌شود علت اصلی کاهش تیراژ تولید خودرو توسط خودروسازان به فرآیند آزادسازی قیمت خودروها بازمی‌گردد. به عبارت دیگر گویا خودروسازان تولید خود را قدری کاهش داده تا در مذاکرات برای آزادسازی قیمت محصولاتشان به نتیجه قطعی برسند و از آن پس خودروهایشان را با قیمت‌های جدید تولید و عرضه کنند.

عدم وجود تعادل میان عرضه و تقاضای در بازار آزاد و همچنین تغییرات مکرر ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی سبب شده که قیمت خودرو افزایش یابد. این در حالی است که بازار در این روزها در رکود کامل به سر می‌برد و افزایش قیمت خودروها غیرمنطقی است.

چه خبر از بازار خودرو؟

در هفته چهارم خرداد ماه سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو پراید ۱۱۱ در بازار آزاد افزایش یافته و به رقمی در حدود ۱۳۳ میلیون تومان است. تیبا ۲ نیز نزدیک به ۱۳۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال قیمتی برابر با ۲۱۱ میلیون تومان داشته و تیپ ۵ این خودرو نیز با افزایش قابل‌توجه قیمت، بهایی برابر با ۲۶۵ میلیون تومان دارد. هایما S7 پلاس این روزها برچسب قیمتی ۷۱۵ میلیون تومانی به خود گرفته و مزدا ۳ نیز با بهایی برابر با ۸۹۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

قیمت دیگر محصولات گروه‌ خودروسازی ایران‌خودرو نیز در اکثر موارد افزایش یافته است. سمند ال‌ایکس سال این روزها یک افزایش قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان را تجربه کرده و بهایی برابر با ۲۰۰ میلیون تومان دارد. پژو ۴۰۵ نیز برچسب قیمتی برابر با ۲۲۲ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.