نگاهی به مشخصات چانگان یونیتی، محصول آینده سایپا

0 1,713
چند هفته پیش، گروه خودروسازی سایپا با وعده عرضه Uni-T به بازار ایران، هیجان خاصی را در دل طرفداران این ماشین جذاب به وجود آورد. ظاهرا رایزنی‌ها به پایان رسیده و یونیتی به زودی روانه بازار ایران خواهد شد. به همین خاطر بد نیست مروری بر مشخصات چانگان یونیتی محصول آینده سایپا داشته باشیم.

چانگان یونیتی بدون شک به یکی از خودروهای پرفروش تبدیل خواهد شد، چون ظاهر متفاوت و منحصر به فردی نسبت به سایر خودروهای چینی موجود در بازار دارد. این خودروی زیبا با چهره تهاجمی می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند و اگر سایپا با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان ایرانی، پیشرانه مناسبی را زیر کاپوت قرار دهد، بدون شک Uni-T به محبوبیت بسیاری خواهد رسید.

چانگان یونیتی محصول آینده سایپا

این ماشین دارای چراغ‌های مجزا بوده که به وسیله یک واسط پلاستیکی مشکی‌رنگ به چراغ‌های پایین‌تر متصل شده و حالت Z‌ مانند پیدا کرده است. یک گریل بزرگ و ذوزنقه‌ای شکل نیز در میان چراغ‌های جلو قرار گرفته و ظاهری تند و تهاجمی را به خودرو بخشیده است.

چانگان یونیتی محصول آینده سایپا در نمای جانبی تداعی‌گر یک کراس اوور کوپه بوده که با رینگ‌های مشکی‌رنگ چندپر، حالت اسپرت به خود گرفته است. نمای عقب نیز شامل چراغ‌های کشیده، اسپویلر و یک جفت اگزوز دوگانه در دو طرف ماشین می‌شود.

چانگان یونیتی محصول آینده سایپا

داخل کابین نیز از طراحی امروزی برخوردار بوده و داشبورد به سمت راننده مایل است. فرمان دی کات با دکمه‌های کنترلی، نمایشگر یکپارچه، تزئینات کرومی و اهرم تعویض دنده شکل‌دار از جمله مشخصات داخل کابین به حساب می‌آیند.

چانگان Uni-T همچنین شامل تجهیزات متعددی است که سایپا برای رقابت با سایر خودروهای چینی می‌بایست حداکثر آن‌ها را در محصول آینده خود لحاظ کند. از جمله این امکانات می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سقف شیشه‌ای، شش ایربگ ده‌نقطه‌ای، سنسورهای نور و باران، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، جک برقی صندوق عقب، فناوری رانندگی خودمختار سطح ۳ و غیره اشاره کرد.

چانگان یونیتی محصول آینده سایپا

هنوز پیشرانه قطعی برای چانگان یونیتی محصول آینده سایپا انتخاب نشده است، هرچند دو پیشرانه برای این خودرو وجود دارد. گزینه اول یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر، و گزینه دوم یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر است.

با توجه به انتقاد شدید رانندگان ایرانی از موتورهای ضعیف ۱.۵ لیتری، انتظار می‌رود سایپا موتور ۲ لیتری را در محصول جدید خود قرار دهد. از طرف دیگر، اعمال محدودیت روی مدل‌های وارداتی، احتمال کاربرد پیشرانه ۱.۵ لیتری را تقویت می‌کند. به هر حال، چانگان Uni-T در بازار چین در محدوده قیمت ۱۷ الی ۲۱ هزار دلار معامله می‌شود.

چانگان یونیتی محصول آینده سایپا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.