مدیرعامل سایپا: برخی از استانداردهای خودرویی غیرضروری است

0 1,261

مدیرعامل سایپا در اظهارنظر اخیر خود عنوان کرد که اگر برخی از استانداردهای غیرضروری برداشته شود قیمت خودرو روند صعودی خود را از دست داده و کیفیت‌ها افزایش خواهد یافت.

با توجه به گفته‌های مدیرعامل سایپا باید استانداردهای ۸۵گانه موردبازبینی قرار گیرد تا موارد غیرضروری حذف شده و تولید خودرو اقتصادی شود. اتفاقی که وزارت صمت در حال پیگری آن است.

لازم به ذکر است که تولید اقتصادی خودروها کاهش قیمت و صد البته بهبود کیفیت آن‌ها را به‌دنبال خواهد داشت. وعده‌ای که به گفته تیموری برای دو خودرو کوئیک و شاهین از مرداد‌ماه سال آینده پیاده‌سازی خواهد شد.

وی در این خصوص توضیح داد: «تولید اقتصادی زمانی حاصل خواهد شد که حداقل روزانه ۱۵۰۰ دستگاه خودرو تولید شود. کوئیک و شاهین به جهت دیدگاه فنی، اقتصادی و کیفی شرایط مناسب‌تری برای تولید اقتصادی دارند. پس از این خودروها به سراغ سایر محصولات سایپا نیز خواهیم رفت.»

مدیرعامل سایپا تأکید کرد: «گروه خودروسازی سایپا، همان‌گونه که به سازمان حمایت اعلام کرده است تا ۱۰سال خدمات پس از فروش محصولات خود را انجام می‌دهد و تمام خودروها تا ۳۶ ماه گارانتی دارند، به همین جهت به مردم قول می‌دهیم که سال آینده با اقتصادی شدن تیراژ خودروها، مشکلات محصولات سایپا به حداقل برسد.»

تولید مشترک ایران‌خودرو و سایپا؛ کاهش قیمت، بهبود کیفیت

مدیرعامل سایپا مدعی است که اگر به‌صورت مشترک با ایران‌خودرو بر روی تولید یک خودرو سرمایه‌گذاری کنند با توجه به پتانسیل‌های طرفین محصول نهایی تولیدی اقتصادی خواهد داشت. تولیدی که کاهش قیمت و افزایش کیفیت را با خود به‌همراه دارد.

تیموری در این خصوص گفت: «سایپا و ایران‌خودرو می‌توانند نزدیک به ۵۰‌درصد قطعات یک خودرو را با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید کنند و در چنین شرایطی است که تولید اقتصادی خودروها حاصل خواهد شد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.