گواهینامه‌های رانندگی تغییر خواهد کرد؟

ماجرای رنگبندی گواهینامه‌های رانندگی از چه قرار است؟

0 450

رئیس اداره حقوقی پلیس ناجا در تازه‌ترین مصاحبه خود اعلام کرد که در صورت تصویب و اجرایی شدن پیشنهاد پلیس راهور شاهد تغییر در گواهینامه رانندگی در سه رنگ و رنگبندی گواهینامه‌ها و رده‌بندی آن‌ها براساس رنگشان خواهیم بود.

براساس گفته‌های سرهنگ محسن صوفی در این طرح به تناسب عدم تخلف رانندگان رنگ گواهینامه آن‌ها تغییر کرده و  ارتقاء می‌یابد.

صوفی خاطر نشان کرد: «با انجام رنگ بندگی گواهینامه‌ها و تشویق رانندگان برای ارتقاء به رده و رنگ بالاتر، رانندگان به سمت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف ترغیب می‌شوند.»

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

هنوز مشخص نیست که طرح رنگبندی گواهینامه چگونه پیاده‌سازی خواهد شد و چه رنگ‌هایی برای گواهینامه‌ها انتخاب خواهد شد. پلیس می‌گوید در صورت تایید و تصویب این طرح اطلاعات بیشتری را در این خصوص در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد بود.

حتما بخوانید:

مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا در خصوص نقش پلیس در تغییر نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی نیز گفت: «براساس قانون نرخ جرائم رانندگی هر سه سال یکبار می‌تواند تغییر کند اما در هفت سال گذشته به دلایل متعدد اعم از مسائل اقتصادی جامعه نرخ جریمه‌ها تغییری نکرده است. پلیس راهور بنا به وظیفه پیشنهاددهندگی خود، افزایش میزان جرایم را با تمرکز به تخلف‌های حادثه ساز پیشنهاد داده است که باید در هیات وزیران مصوب شود.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.